אינטל ומדיה-טק מכריזות על שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום ייצור השבבים

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

אינטל (intel) ומדיה-טק (MediaTek) הכריזו על שיתוף פעולה חדש ביניהן בתחום ייצור השבבים, במסגרתו תציע אינטל את שירות בתי היציקה שלה, ה-Intel Foundry Services (להלן IFS), על מנת לאפשר למדיה-טק לייצר את שבביה באמצעות בתי היציקה של אינטל ברחבי העולם.

שירות ה-IFS של אינטל נוצר כחלק מאסטרטגיית ה-IDM 2.0 של פט גלסינגר, מנכ”ל אינטל העולמית, עם פתיחת בתי היציקה של אינטל בעבור חברות חיצוניות כשירות בית יציקה הנועד להתחרות מול TSMC הטיוואנית וסמסונג הקוריאנית.

כעת, מדיה-טק הופכת ללקוחה החדשה והאסטרטגית של אינטל לאור הדומיננטיות שלה בשוק השבבים והעובדה כי מדובר על יצרנית שבבים שאינה מחזיקה בבית יציקה (Fabless).

MediaTek

על אף שמדיה-טק מוכרת לרובנו בעיקר כיצרנית שבבי סלולר המיועדים לשוק הביניים, החברה הפכה ליצרנית הגדולה ביותר בתחום הסלולר עוד ב-2020, נתון עליו היא שמרה גם ב-2021 וממשיכה להוביל גם ברבעון הראשון של שנת 2022 הנוכחית עם 38% מהשוק.

נתונים אלה נוגעים אמנם לשוק הסלולר בלבד, אך מגיעים גם למגוון השבבים הנוסף אותו החברה מייצרת בעבור טלוויזיות חכמות, רכבי תקשורת אלחוטיים דוגמת מודמי הדור החמישי המיועדים למחשבים ניידים ומיוצרים בשיתוף עם אינטל ורכיבים נוספים.

בעבור אינטל, שיתוף הפעולה החדש בין החברות מחזק את השקעות הענק שלה ב-IFS, עם הקמת בתי יציקה חדשים באוהיו שבארה”ב ובגרמניה עם לקוח חדש ומרכזי המוכר שבבים המפעילים למעלה מ-2 מיליארד מכשירים מדי שנה, כאשר נותר עדיין להמתין ולראות כיצד ישפיע המעבר של מדיה-טק לטכנולוגיות ייצור השבבים החדשות של אינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים