הרווחיות של סמסונג מטלפונים בירידה ברבעון השני של 2022

לוגו Samsung צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סמסונג פירסמה את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השני של 2022 והציגה ירידה של כ-19% ברווחיות חטיבת המובייל משנה לשנה, זאת למרות גידול מרשים של כ-31% בהכנסות.

בחברה מכוונים כעת להגדלת הפוקוס בקטגוריות הפרימיום, עם התמקדות במכשירים מתקפלים ושעונים חכמים, לאלה היא מתייחסת בדוחותיה כמוצרים שיושקו במהלך המחצית השניה של השנה, כאשר בכך קיימת רמיזה לאירוע ה-Galaxy Unpacked אותו תערוך ב-10 באוגוסט.

מוכרים יותר, מרוויחים פחות

את הרבעון השני של השנה סיכמה חטיבת המובייל (MX) של סמסונג עם הכנסות בגובה 28 טריליון וון (כ-21.5 מיליארד דולר), נתון המשקף עליה שנתית של כ-31%.

בחברה מתייחסים לדגמי הפרימיום בסדרות ה-Galaxy S22 וה-Galaxy Tab S8 כמי שהובילו את העליה השנתית, אך דואגים להתייחס גם למשבר הגיאופוליטי המתרחש מזה זמן מה באירופה בעקבות המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה, זה לטענתה הוביל לצניחה בהכנסות חטיבת המובייל מ-32.23 טריליון וון (כ-24.7 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של השנה.

למרות העליה השנתית בהכנסות, בשורת הרווח רושמת סמסונג ירידה חדה של כ-19% ברווחיות, זו הסתכמה ב-2.62 טריליון וון (כ-2 מיליארד דולר) ברבעון השני, זאת מול נתון של 3.23 טריליון (כ-2.48 מיליארד דולר) ברבעון המקביל אשתקד ו-3.82 טריליון (כ-2.93 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של 2022.

במהלך המחצית השניה של 2022 בסמסונג מתכוונים, כאמור, להתמקד בדגמי פרימיום, הראשונים בהם שיוצגו יהיו הדגמים המתקפלים Galaxy Fold 4 ו-Galaxy Flip 4.

את השטח כבר הספיקה סמסונג להכין עוד טרם פרסום הדוחות, עת ציינה כי מכרה בשנת 2021 מעל 10 מיליון יחידות של מכשירים מתקפלים, החלק הארי שבהם (70%) מדגמי סדרת ה-Galaxy Flip בעלת מבנה הצדפה, כך שניתן לצפות לקמפיין פרסום נרחב במיוחד בנוגע למכשירים המתקפלים החדשים עת אלו יושקו בישראל.

Galaxy Fold 4 (הדלפה: Pricebaba)
Galaxy Fold 4 (הדלפה: Pricebaba)

הזכרונות מובילים את סמסונג לצמיחה ברווח

סמסונג אמנם סיכמה את הרבעון השני עם עליה דו-ספרתית של 21% בהכנסות משנה לשנה, אך מבט מהיר לשורת הרווח התפעולי מעידה כי ללא חטיבת הזכרונות שהציגה זינוקק משמעותי ברווחיות, צמיחה באיזור זה לא הייתה אפשרית.

חטיבת הזכרונות של החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות בגובה 28.5 טריליון וון (כ-21.9 מיליארד דולר), נתון המשקף עליה שנתית של 24%, כאשר בצד הרווח התפעולי מדווחת החברה על צמיחה של כ-44% משנה לשנה, עם נתון של 9.98 טריליון וון (כ-7.6 מיליארד דולר).

את ההצלחה של חטיבת הזכרונות מייחסת סמסונג בעיקר לשבבי ה-NAND וה-DRAM המיועדים לשרתים, בעוד שבבים המיועדים למוצרים צרכניים כמו טלפונים ניידים ראו לדבריה חולשה ברבעון האחרון.

יתר החטיבות של החברה הציגו גם הן עליה שנתית בהכנסות, אך בצד הרווחיות כולן הציגו ירידה שנתית (ראו טבלה מטה):

הכנסות ורווח תפעולי, רבעון 2/2022 לפי סגמנט (מתוך מצגת סמסונג לשוק ההון)
הכנסות ורווח תפעולי, רבעון 2/2022 (מתוך מצגת סמסונג לשוק ההון)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים