התרשמות ראשונה: ASUS Zenfone 9 – עדיין חזק וקומפקטי

ASUS Zenfone 9 (צילום: רונן מנדזיצקי) ASUS Zenfone 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בשנה שעברה חזרה חברת אסוס (ASUS) לשוק הישראלי עם מכשיר הדגל Zenfone 8, אשר הגיע במבנה קומפקטי, אך שמר על מאפיינים התואמים את אלו של מכשירי דגל. כעת מגיע תורו של דור ההמשך Zenfone 9, אשר שומר על המבנה הקטן עם מסך ה-5.9 אינץ’ ומציע כמה עדכונים בצד העיצוב וכמובן שגם מתחת למכסה המנוע ובמערך הצילום.

הזנפון 9 זמין כעת רק במסגרת המכירה המוקדמת וינחת בישראל רק במהלך אוגוסט, אך בסמוך להכרזה העולמית עליו נחת המכשיר על השולחן של גאדג’טי ולאחר 4 ימים יש לנו כבר כמה מסקנות ראשונות עליו, עוד לפני שנצא לדרך בעבודה שלנו על הסקירה המלאה.

מבנה קומפקטי ותכונות חכמות

לאחר שנים רבות בהן המסכים הלכו וגדלו, ועימם גם הגדלים של המכשירים, בשנים האחרונות החלו מספר חברות לשים מחדש דגש גם על צד נוחות האחיזה והציגו טלפונים עם מסכים קטנים יותר, המאפשרים לשמור על מידות נמוכות.

עם ה-Zenfone 9 ממשיכה ASUS את מה שעשתה עם דגם הזנפון 8 לפניו ומציגה מכשיר בעל מידות קטנות ומשקל נמוך המאפשרים נוחות גבוהה יותר באחיזה. מידותיו דומות לאלו של הגלקסי S22 או האייפון 13 (לא מיני), אך הוא עבה יותר באופן מורגש, מה שגרם לי, כמו גם לעוד כמה אנשים שהחזיקו את המכשיר כשנתתי להם לומר לי – “הוא כבד”.

במשקל של 169 גרם לא מדובר במכשיר כבד, בטח לא כשרבים מהטלפונים בשוק כיום נעים כבר סביב 200 גרם ואף מעבר לכך, אך הבחירה במבנה העבה כנראה פוגעת מעט ברושם הראשוני ממנו. לאחר שימוש ממושך יותר נוכחתי כי מדובר במכשיר קל למדי, נוח לאחיזה הודות לגב המעט מחוספס שלו, וגם לתפעול הודות למבנה הקומפקטי.

מידותגודל מסך
אייפון 13גובה - 146.7 מ"מ
רוחב - 71.5 מ"מ
עובי - 7.7 מ"מ
משקל - 174 גרם
6.1 אינץ'
גלקסי S22גובה - 146 מ"מ
רוחב - 70.6 מ"מ
עובי - 7.6 מ"מ
משקל - 168 גרם
6.1 אינץ'
זנפון 9גובה - 146.5 מ"מ
רוחב - 68.1 מ"מ
עובי - 9.1 מ"מ
משקל - 169 גרם
5.9 אינץ'

אל המידות הנמוכות מוסיפה ASUS מספר כלים נוספים המאפשרים לשפר את נוחות השימוש במכשיר, העיקרי שבהם הוא שילוב תכונות “חכמות” בכפתור הנעילה הממוקם על מסגרת המכשיר, זה משמש גם לסריקת טביעות אצבע ולאפשרויות ה-ZenTouch, הכוללות יכולת להחליק מעלה ומטה על גבי הכפתור כדי לפתוח את וילון ההתראות כדי לבדוק הודעות במהירות, לרענן את דף האינטרנט או האפליקציה, לעבור בין תכנים המנגנים בנגן ועוד.

פעולות הקשה אחורית, זנפון 9
פעולות הקשה אחורית, זנפון 9

תכונה נוספת מאפשרת הקשה כפולה בגב המכשיר על מנת לבצע פעולות שונות, בהן צילום מסך, פתיחת אפליקציות (מצלמה, פנס, רשמקול, גוגל אסיסטנט) או הפעלה וניגון של מוסיקה או סרטים בנגן. תכונה זו עובדת טוב כשרוצים להפעיל אותה, אך לצערי הבחנתי כי בזמן נסיעה, כאשר המכשיר על גבי תושבת ברכב, כל קפיצה בכביש משובש או פס האטה מפעילה את הפונקציה, מה שהותיר אותי עם הרבה מאוד צילומי מסך של אפליקציית waze שרצה בזמן הנסיעה.

פעולות הכפתור החכם, זנפון 9
פעולות הכפתור החכם, זנפון 9

מפרט טכני

  • מסך: AMOLED בגודל 5.9 אינץ’, ברזולוציית +FHD ותמיכה בקצב רענון 120 הרץ. מצופה ב-Gorilla Glass Victus.
  • מעבדSnapdragon 8+ Gen 1
  • זיכרון: 8 או 16 גיגה בייט (LPDDR5), 128 או 256 גיגה-בייט (UFS 3.1)
  • מצלמות: 50MP עם ייצוב אופטי (OIS), 12MP רחבה, 12MP סלפי
  • קישוריות: 5G, בלוטות’ 5.2, WiFi 6
  • סוללה: 4,300mAh, טעינת 30W
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 12, ממשק ZenUI 9
  • מידות: 146.5×68.1×9.1 מ”מ, משקל – 169 גרם
  • אחר: רמקולים סטריאופוניים, הגנה מפני מים ואבק (IP68)
ASUS Zenfone 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
ASUS Zenfone 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מסך ומולטימדיה

חווית המולטימדיה במכשיר טובה למדי, אלא אם מסך בגודל 5.9 אינץ’ כבר פשוט לא מספיק לכם. אבל ב-ASUS דאגו לשלב מסך AMOLED מרשים מאוד, עם תמיכה בקצב רענון גבוה של עד 120 הרץ, אם כי לא מדובר במסך LTPO המסוגל לנוע בטווח רחב יותר שבין 1-120 הרץ. הוא מפיק צבעים היטב ומאפשר בחירה בין מספר מצבי צבע שונים וגם התאמה ידנית של טמפרטורת הצבע.

כדי להוסיף עוד קצת לחוויה ניתן למצוא במכשיר הגדרה של מהירות האנימציות. את ההגדרה הבסיסית המגיעה עם המכשיר אהבתי מלכתחילה והאנימציות של פתיחה וסגירה של אפליקציות הייתה מהירה וחלקה עבורי, אך ניתן לשחק עם ההגדרות בהתאם לצורך. כך או כך, ממשק ה-Zen UI 9 רץ חלק למדי ומאפשר גם פתיחה מהירה מאוד של אפליקציות בהפעלה ראשונית ובכלל, וכן מעבר מהיר בין אפליקציות.

זוג הרמקולים, הראשי שבהם ממוקם במסגרת התחתונה של המכשיר והשני ממש מעל התצוגה, מפיקים צלילים חזקים ואיכותיים למדי, אבל אל תצפו פה לבאסים חזקים שתוכלו לקבל באוזניות. על גבי המסגרת העליונה תוכלו למצוא חריץ 3.5 מ”מ לאוזניות חוט, מה שהופך את הזנפון 9 לאחד ממכשירי הדגל הבודדים שעדיין מציעים את האפשרות.

ASUS Zenfone 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
ASUS Zenfone 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וחיי סוללה

ה-Snapdragon 8+ Gen 1 מספק את רמת הביצועים לה ציפינו ומאפשר תנועה חלקה במכשיר כמו גם במשחקים ולא נתקלתי בלאגים במהלך משחק. את הסוללה הגדילה מעט החברה בהשוואה לשנה קודמת והיא כעת מציעה קיבולת של 4,300mAh (במקום 4000).

מבחינת ביצועים בפועל לא מצאתי שינוי משמעותי מול הבדיקות שעשיתי לזנפון 8 בשנה שעברה, לפחות לא בימים הבודדים בהם השתמשתי עד כה במכשיר. הוא עדיין מציע סביב 5-6 שעות מסך בין טעינה לטעינה, ומותיר כ-20% בסוף יום העבודה בשימוש מעורב.

הספק הטעינה לא השתנה בהשוואה למה שקיבלנו בזנפון 8 בשנה שעברה, כאשר עדיין קיימת תמיכה בהספק של 30 וואט, כך שטעינה מלאה עשויה לארוך יותר זמן בהשוואה לטלפונים המציעים כיום כבר תמיכה בהספקים גבוהים יותר של 65, 80, 120 ואף 150 וואט, אך ב-ASUS כן מנסים לשמור על הסוללה ומציגים גם השנה את כלי ניהול הטעינה שיאפשרו להגביל את קצבי הטעינה בזמן שהמכשיר מחובר לחשמל בלילה, ולהוריד את טמפרטורת הטעינה כדי לא לפגוע בסוללה לאורך זמן.

מצלמות ה-Zenfone 9

המצלמה הראשית מציעה חיישן Sony IMX766 בגודל 1/1.56 אינץ’, ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, עם פיקסלים בגודל 2 מיקרון בחלוקת 4 פיקסלים חופפים ל-1 (Quad Bayer), עם ייצוב אופטי (OIS) מבוסס גימבל היברידי הפועל ב-6 צירים, תמיכה בזיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי (PDAF), זום עד פי 2 ללא איבוד איכות, מפתח צמצם f/1.9 ותמיכה בהסרטת וידאו ברזולוציה מירבית של 8K ב-24 פריימים בשנייה ותמיכה בייצוב אופטי ואלקטרוני (EIS).

המצלמה המשנית מציעה חיישן Sony IMX363 בגודל 1/2.55 אינץ’ וברזולוציית 12 מגה-פיקסל, המאפשרת לבצע צילום בזווית רחבה בת 113 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.2. מצלמה זו תומכת בפוקוס אוטומטי PDAF ומציעה אפשרות לצילומי מאקרו ממרחק של 4 ס”מ, כאשר בצד הוידאו זמינה תמיכה בהסרטה עד לרזולוציית 4K ב-60 פריימים בשנייה ותמיכה בייצוב אלקטרוני.

מצלמת הסלפי הקדמית מציעה את חיישן ה-Sony IMX663, המגיע בגודל 1/2.93 אינץ’ וברזולוציית 12 מגה-פיקסל. הוא תומך ב-Dual PDAF ומציע זווית צילום של 76.5 מעלות, פיקסלים בגודל 1.2 מיקרון ותמיכה בהסרטה עד לרזולוציית 4K ב-30 פריימים בשנייה עם תמיכה בייצוב אלקטרוני.

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-ASUS Zenfone 9

הזנפון 9 מעדכן את המפרט הטכני שלו בהשוואה לדגם הדגל שהוצג בשנה שעברה ומצליח לשמור על מבנה קומפקטי, עם נוחות שימוש הן בצד האחיזה שלו ביד והן בצד התוכנה. הוא מציע מספר תכונות חכמות, חלקן עובדות מצוין וחלקן עדיין דרושות בעדכונים, בעיקר בהפחתת הרגישות של ההקשה הכפולה בגב המכשיר, ומוסיף גם עמידות בפני מים ואבק (IP68), גב לא חלק שמאפשר אחיזה נוחה ואפילו חריץ לאוזניות.

המסך ממשיך להרשים גם בשנה זו וגם בזנפון 9 אוכל לומר בקלות כי הוא החלק המוצלח ביותר בו. בצד המצלמות הרגשתי שיפור בתוצאות של מצלמת הסלפי, שהייתה החלק המאכזב יותר בזנפון 8. תוצאות הצילום הכלליות נראות טוב על גבי מסך הטלפון, אם כי לטעמי קיים עיבוד יתר שמדגיש יתר על המידה את הצבעים בתמונה, מעין תכונת “AI, מובנה שלא מצאתי שום דרך לכבות.

חיי הסוללה שלו מרשימים למדי ככל שמדובר במכשיר קטן, ואפילו בכלל, אך הייתי שמח להספק טעינה גבוה יותר מה-30 וואט שהיה זמין גם בדגם הקודם, בטח ובטח כאשר ל-ASUS קיימים כלים במיוחד לשמירה על הסוללה בזמן טעינה ממושך.

מחירי הדגמים:

  • 2,999 ש”ח עבור דגם ה-8GB+128GB
  • 3,499 ש”ח עבור דגם ה-16GB+256GB (הדגם אותו בדקנו)

לחצו כאן להזמנת ה-ASUS Zenfone 9 במסגרת המכירה המוקדמת


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים