התג ה”רשמי” החדש של טוויטר לא שרד אפילו 24 שעות

לוגו טוויטר

אחרי שה”וי הכחול” בטוויטר (Twitter) הפך לנחלת הכלל עם צירופו למנוי ה-Twitter Blue, החברה הציגה אתמול (ד’, 9.11) תג “רשמי” (Official) חדש בעבור חשבונות טוויטר השייכים לחשבונות ממשלתיים, עסקים, דמויות ציבוריות ועוד, רק בשביל לחסל אותו בתוך פחות מ-24 שעות ולהציג גרסה מעודכנת ל”וי הכחול”, אך יום שלם נוסף עבר בינתיים ושוב התג הרשמי מופיע לצד חשבונות ברשת החברתית.

אילון מאסק, מנכ”ל טסלה והבעלים החדש של טוויטר, הציג את מנוי ה-Twitter Blue החדש, המאפשר למשתמשים “לרכוש” לעצמם אימות “וי כחול” ופיצ’רים נוספים בתשלום חודשי של 7.99 דולר, דבר שהפך את ה”וי הכחול” לפחות אקסקלוסיבי ומקשה על משתמשים להבין האם חשבון הטוויטר אותו הם רואים הוא אכן החשבון הרשמי של אותו הגורם.

כאן נכנס תג ה-Official (“רשמי”) החדש, שהיה אמור להינתן רק לגורמים רשמיים אמיתיים על ידי טוויטר כמו חשבונות ממשלתיים, חברות מסחריות, עסקים, כלי תקשורת ודמויות ציבוריות נבחרות, כשבניגוד לאימות הרגיל לא יהיה ניתן לרכוש אותו.

התג ה
התג ה”רשמי” החדש בטוויטר (מקור טוויטר)

180 מעלות בתוך פחות מ-24 שעות

ההחלטה ליצור את התג ה”רשמי” החדש נועדה לעזור למשתמשים להבין אם חשבון הטוויטר אותו הם רואים הוא אכן גורם רשמי ומאושר. אם קודם לכן גם אנחנו בגאדג’טי לא בדיוק הבנו מדוע קיבלנו את ה”וי הכחול” מבלי שאפילו הגשנו בקשה בנושא, בעידן החדש התג ה”רשמי” נועד להיות ה”וי הכחול” החדש של טוויטר.

עם זאת, הרעיון של התג ה”רשמי” החדש לא שרד יותר מדי זמן, כאשר פחות מ-24 שעות ממועד ההכרזה על הפיצ’ר החדש, משתמשים שמו לב כי הוא נעלם מהחשבון שלהם לאחר שנוסף ואילו מאסק עצמו פשוט מסר לגביו – “הרגתי אותו”.

מהיום יש שני “וי כחול”

עם חיסול התג ה”רשמי” החדש נותרה עדיין הבעיה בעבור המשתמשים הרגילים, כיצד לדעת אם החשבון שיש לו “וי כחול” הוא אכן חשבון רשמי או כזה שנקנה בכסף כחלק ממנוי ה-Twitter Blue.

הפתרון החדש של טוויטר מגיע בתור פיצ’ר מבלבל לא פחות… מהיום יש שני סוגי “וי כחול”, אבל לא תדעו זאת ממבט ראשון.

הצעד החדש בו בחרה טוויטר על מנת להביל בין משתמשים ש”קיבלו” את אימות הרשמי מאחר והם באמת גורם רשמי ובין משתמשים ש”קנו” את האימות בכסף, הוא פשוט לכתוב זאת בצורה מפורשת.

אם תלחצו על סימן ה”וי הכחול” המופיע לצד חשבונות בטוויטר תוכלו לראות תיאור שונה בין שני המצבים, דבר שצפוי לגרום ללא מעט בלבול לאור הצעד הנוסף שנדרש מהמשתמש הפשוט. נציין כי לאור השינויים המהירים והתכופים בנושא החשבונות המאומתים, ייתכן כי גם זה ישתנה בקרוב.

העתיד הלא ברור של טוויטר

ההחלטה להציג תג “רשמי” חדש ולהרוג אותו תוך פחות מ-24 שעות מסמנת כנראה בצורה הטובה ביותר את העתיד הלא ברור נכון להיום של טוויטר תחת ההנהגה החדשה, כאשר מאסק הגדיר זאת בעצמו בצורה הטובה ביותר:

שימו לב שטוויטר תעשה הרבה דברים מטומטמים בחודשים הקרובים.
נשמור על מה שעובד ונשנה את מה שלא.

עדכון (11.11) – בטוויטר משחקים עם המנויים (וגם עם אתרי החדשות) והחזירו שוב את תג החשבון המאומת. לפחות בשלב זה הוא קיים עבור חשבונות מסוימים, אבל אין לדעת מתי זה עשוי להשתנות שוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים