שובר קופות: אווטאר דרכם של המים מנסה לעמוד בציפיות

מתוך מתוך “אווטאר: דרכם של המים” (באדיבות פורום פילם)

הסרט “אווטאר” המקורי מ-2009 ניצב עדיין כסרט המצליח ביותר בכל הזמנים, עם סכום של 2 מיליארד ו-922 מיליון דולר. על כן לא מפתיע כי עיני העולם נישאו לעבר סרט ההמשך שלו, “אווטאר: דרכם של המים” (Avatar: The Way of Water) ששוחרר בסוף השבוע לאקרנים.

האם סרט ההמשך יצליח להתחיל בתנופה שתיקח אותו בסופו של דבר להתקרב לשיא של סרט המקור ואולי אפילו לעקוף אותו? אחרי 13 שנים של עשייה, אווטאר 2 סוף סוף נחת והשאיר אותנו להמשיך לתהות.

נתחיל מכך שללא ספק מדובר בהצלחה קופתית. “אווטאר: דרכם של המים” הגיע לסוף השבוע הראשון שלו עם ציפיות גדולות בהרבה מכל סרט אחר, בהתחשב בהיסטוריה של הפרנצ’ייז והעלות שלו המטורפת שלו. התחזיות לפתיחת הסרט בארה”ב עמדו על בין 150-175 מיליון דולר.

אם מסתכלים על הציפיות האלו, הסרט לא לחלוטין הצליח לעמוד בהן, אך לא בדיוק מדובר באכזבה. את סוף השבוע התחיל אווטאר ביום חמישי בערב, במהלכו הרוויח סכום של 17 מיליון דולר.

אם נשווה זאת ללהיטי מארוול של השנה החולפת, מדובר בסכום קטן יותר מהצפוי. “דוקטור סטריינג’ בממדי הטירוף” גרף 36 מיליון דולר ביום הראשון, “ת’ור: אהבה ורעם” לקח 29 מיליון דולר ו“הפנתר השחור: וואקנדה לנצח” הרוויח 28 מיליון.

מתוך
מתוך “אווטאר: דרכם של המים” (באדיבות פורום פילם)

ביום שישי הגדיל אווטאר את הסכום ל-53 מיליון, ואת סוף השבוע כולו סיים עם 134 מיליון דולר בארה”ב. את הכסף הגדול עשה אווטאר בשאר העולם, שם הוסיף לרווחיו 301 מיליון דולר נוספים.

בסך הכל גרף הסרט 435 מיליון דולר בכל העולם. סכום זה מציב את אווטאר 2 כסרט עם הפתיחה השלישית בגודלה מאז תחילת עידן הקורונה. מעליו נמצאים “דוקטור סטריינג’ בממדי הטירוף” עם פתיחה גלובלית של 442 מיליון ו-“ספיידרמן: אין דרך הביתה” עם 600 מיליון דולר.

אלו ללא ספק מספרים מרשימים במיוחד, אך כאמור “אווטאר: דרכם של המים” אינו סרט רגיל, וכדי להיחשב סרט מצליח הוא חייב לגרוף הרבה יותר כסף מסרטים אחרים. בעוד בדיסני ואולפני המאה ה-20 לא אישרו מה עלות תקציב הסרט, השמועות אומרות כי מדובר בסכום של בין 350 ל-460 מיליון דולר.

במאי הסרט, ג’יימס קמרון, אמר בעצמו כי כדי באמת להבטיח את הצלחתו, אווטאר 2 חייב לסיים את הקרנותיו כסרט השלישי או הרביעי בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים. אם יצליח, קמרון פחות או יותר ישלוט בטבלה הזו ביד רמה, שכן היא כבר כוללת את אווטאר הראשון ואת “טיטניק” שלו מ-1997, שעומד כיום במקום השלישי עם הכנסות של כ-2.2 מיליארד דולר.

על אף הפתיחה ה”מאכזבת”, אווטאר עומד מול תקופה מעודדת. חג המולד בפתח, ואחריו שבוע סוף השנה ואל כל אלו יגיע הסרט ללא הרבה תחרות. הסרט הגדול הבא, “אנט-מן והצרעה: קוואנטומאניה” צפוי לנחות רק באמצע פברואר 2023, ועד אז אווטאר צפוי לשלוט לבדו בטבלאות שוברי הקופות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים