קוואלקום מצטרפת למרוץ התקשורת הלווינית עם Snapdragon Satellite

Snapdragon Connect (מקור קוואלקום)

חברת קוואלקום (Qualcomm) מצטרפת למירוץ התקשורת הלווינית במכשירי הסלולר ובשיתוף פעולה עם חברת התקשורת הלווינית אירידיום (Iridium) מכריזה על ה-Snapdragon Satellite, פתרון תקשורת לווינית שיגיע למכשירי אנדרואיד ויציע אפשרות לשלוח הודעות מצוקה, ולראשונה בעולם גם אפשרות לתקשורת דו-צדדית רגילה.

תחום התקשורת הלווינית הפך להיות אחד מהנושאים החמים ביותר בשוק הסלולרי לאחר ההכרזה על סדרת מכשירי האייפון 14 של אפל, שהגיעו עם תמיכה במשלוח הודעות מצוקה (SOS) דרך לוויני Globalstar, כאשר בסוף 2022 חברת מדיה-טק הכריזה על הפתרון שלה לתקשורת לווינית NTN (ר”ת Non-Terrestrial Network) גם כן.

כעת קוואלקום מצטרפת לאפל, מדיה-טק ואפילו לחברת הסלולר האמריקאית T-Mobile עם שירות תקשורת לווינית משלה, שיתבסס על שיתוף פעולה עם חברת התקשורת הלווינית הוותיקה אירידיום, שהייתה מי שהציעה למעשה את פתרון התקשורת הלוויני המסחרי הראשון בשוק עם הכיסוי הרחב ביותר מבין חברות הלווין השונות.

בשלב הראשון, האפשרות לחיבור לרשת לוויני אירידיום תתאפשר במכשירי אנדרואיד שישלבו את שבב ה-Snapdragon 8 Gen 2 ומודם ה-Snapdragon X70 של קוואלקום, בתוספת רכיבי תקשורת נוספים של החברה.

את שירות המצוקה שלה תפעיל קוואלקום באמצעות ה-Garmin Response של חברת גרמין, המציעה כיום למטיילים מכשירי תקשורת חירום לווינית משלה, המתבססים גם הם על לוויני אירידיום, כאשר בהמשך קוואלקום תאפשר לשלוח ולקבל הודעות רגילות דרך הלווין למקרים בהם לא זמינה תקשורת סלולרית רגילה.

מכשירי אנדרואיד ראשונים שצפויים להגיע עם תמיכה בשירות ה-Snapdragon Satellite החדש יגיעו במהלך המחצית השניה של שנת 2023.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים