מיקרוסופט תפסיק למכור את ווינדוס 10 בסוף ינואר 2023

לוגו ווינדוס 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה כי תפסיק למכור את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 הוותיקה והמוכרת בחנות המקוונת שלה החל מסוף החודש הנוכחי, צעד המגיע כחלק מרצונה של החברה לגרום למשתמשים לעבור למערכת הווינדוס 11 החדשה שהוצגה ב-2021, וזאת למרות שווינדוס 10 תמשיך לקבל תמיכה רשמית עד אוקטובר 2025.

מערכת ההפעלה ווינדוס 11 העדכנית של מיקרוסופט הושקה באוקטובר 2021 ונמצאת בשימוש על ידי כ~17% ממשתמשי ווינדוס ברחבי העולם. היא נועדה להחליף את ווינדוס 10 הוותיקה שהושקה עוד ב-2015 ועדיין נמצאת בשימוש רחב על ידי כ~68% מהמשתמשים בווינדוס.

בעוד ששתי מערכות ההפעלה נמצאות כיום בשימוש במקביל, מיקרוסופט כבר הכריזה על תאריך סיום התמיכה הרשמי שלה בווינדוס 10, שיגיע ב-14 באוקטובר 2025.

תאריך סיום מכירת מערכת הווינדוס 10 (מקור מיקרוסופט)
תאריך סיום מכירת מערכת הווינדוס 10 (מקור מיקרוסופט)

בעוד שסיום התמיכה הרשמי יתרחש בעוד קצת פחות מ-3 שנים, נראה כי מיקרוסופט מעוניינת לזרז את המעבר של המשתמשים לווינדוס 11 עם הכרזתה על הפסקת המכירה של מערכת הווינדוס 10 בגרסאות ה-Home ו-Pro בחנות המקוונת שלה כבר מסוף החל מסוף החודש הנוכחי, עם תיאור חדש שנוסף לעמוד המוצר ומציג את תאריך סוף המכירה של גרסאות אלו ב-31 בינואר, 2023, דבר שלא משפיע על גרסאות הווינדוס 10 האחרות הקיימות בשוק.

יש לשים לב כי לפי המידע הזמין, מדובר על הפסקת המכירה של גרסאות ה-Pro ו-Home של ווינדוס 10 מהחנות של מיקרוסופט עצמה ולא דרך חנויות צד ג’ אחרות, כאשר התמיכה במערכת הווינדוס 10 מובטחת על ידי החברה עד סוף אוקטובר 2025.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים