מערכת ההפעלה ווינדוס 11 של מיקרוסופט זמינה להורדה

Windows 11

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows 11, החלה להיות זמינה בעבור המשתמשים ברחבי העולם, כאשר משתמשים המחזיקים מחשב העומד בדרישות מערכת ההפעלה החדשה יחלו לקבל התראות עם האפשרות להתקין בחינם את הגרסה החדשה, המגיעה עם מגוון שיפורים, באופן הדרגתי החל מהיום (ג’, 5.10), כאשר אלו שאינם יכולים להמתין לעדכון הרגיל יוכלו לבצע אותו באופן ידני.

מיקרוסופט שחררה את העדכון הרשמי למערכת ההפעלה ווינדוס 11 כבר אתמול (ב’ 4.10), יום לפני ההשקה הרשמית שנקבעה להיום, כאשר המערכת החדשה נועדה להחליף את ווינדוס 10 שהוכרזה ב-2015, אך תמשיך להיות זמינה בעבור משתמשים שלא רוצים או לא יכולים להשתמש בווינדוס 11, והיא תמשיך לקבל עדכונים עד 2025.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ווינדוס 11 מגיעה כעדכון הגדול ביותר מזה שנים לווינדוס לפי מיקרוסופט, כאשר הרבה מאוד שינויים מבוצעים באופן פנימי במערכת, בהם התמיכה במעבדים היברידיים, אך השינוי הגדול והבולט ביותר הוא העיצוב הויזואלי של המערכת החדשה, המגיע עם ממשק מעוגל ומעודכן עם סרגל הכלים שעבר למרכז המסך. עם זאת, לא כל השיפורים בווינדוס 11 זמינים עם ההשקה הרשמית, כאשר היכולת להפעיל אפליקציות אנדרואיד על ווינדוס 11 תגיע בעדכון עתידי למערכת.

מערכת הווינדוס 11 החדשה

בין השיפורים והשינויים הויזואליים אפשר למצוא את תפריט ההתחל וסרגל הכלים החדשים של מיקרוסופט, שעברו לאמצע המסך, עם תפריט משופר שנועד לשימוש קל יותר במיוחד בעבור מחשבים ניידים בעלי מסך מגע. פאנל הבקרה בעבור ניידים עבר מתיחת פנים משמעותית לשימוש נוח יותר כמו גם הסייר הקבצים, אך צריך לזכור כי עם כל השינויים הוויזואליים שאפשר לראות בקלות, מרבית השינויים נמצאים “מתחת למכסה” ונועדו לשפר את השימוש במערכת החדשה, בדגש על אבטחה.

איך מעדכנים לווינדוס 11?

משתמשי ווינדוס 10 יתחילו לקבל בהדרגה התראות במערכת העדכונים Windows Update המובנית, כי הם יכולים לשדרג את המערכת שלהם לווינדוס 11 החדשה במידה והמחשב שלהם עומד בדרישות המינימום, כאשר ניתן לבדוק האם המחשב עומד בדרישות באמצעות כלי ‘בדיקת בריאות המחשב’ של מיקרוסופט (ניתן להוריד ישירות מאתר מיקרוסופט בלחיצה כאן). בעוד שחלק מהמשתמשים יוכלו לעדכן כבר עכשיו למערכת החדשה, חלקם יצטרכו לחכות מעט לעדכון האוטומטי, אך הם יכולים גם לוותר על ההמתנה עם השימוש בכלי “מסייע התקנה של Windows 11” הרשמי של החברה.

דרישות המינימום:

  • מעבד – כפול ליבה 1GHz של 64 ביט.
  • זיכרון – 4GB.
  • אחסון – 64GB.
  • מסך – לפחות 9 אינץ’ ברזולוציית 1366×768.
  • אבטחה – UEFI עם Secure Boot ו-TPM 2.0.
  • כרטיס מסך – תומך DirectX12 / WWDM 2.x.

צריך להדגיש, במיוחד לאור ניסיונות עבר עם עדכוני ווינדוס קטנים יותר, כי מומלץ להמתין מספר שבועות לכל הפחות מרגע ההשקה הרשמי של המערכת החדשה ועד שמתקינים אותה בפועל, מאחר ובלא מעט מקרים מתגלים באגים חדשים ובעיות אחרות אותן מיקרוסופט מתקנת לאחר ההשקה המלאה, שלא התגלו בגרסאות הבטא הקודמות.

למי שמעוניין בהסבר רחב יותר, ניתן לראות את הסרטון הרשמי של מיקרוסופט:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים