שיפור תמונה עם AI: סמסונג מציגה טלוויזיות OLED ומיני-לד לשנת 2024

מסך OLED לשנת 2024 (תמונה: Samsung) מסך OLED לשנת 2024 (תמונה: Samsung)

סמסונג פתחה את השנה עם מגוון הכרזות הקשורות לעולם הטלוויזיות ומציגה סביב תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2024 דגמים חדשים בסדרות המסכים שלה, בהם מסכי Neo QLED, Micro LED, OLED וגם דגמי Lifestyle חדשים לשנת 2024, לצד מוצרים נלווים, בהם מקרני קול וכלי תוכנה שמאפשרים להרחיב את חווית הגיימינג באמצעות הטלוויזיה בחדר או בסלון.

את הדגש הגדול ביותר שמה סמסונג השנה על שיפורי התמונה והצליל המתאפשרים באמצעות בינה מלאכותית (AI), זו נשענת על מעבדים חדשים שמגיעים לדגמי 2024 של הטלוויזיות.

הטלוויזיות החדשות של סמסונג לשנת 2024

סמסונג מתמקדת השנה בכמה סדרות שונות של טלוויזיות, החל מדגמי ה-Neo QLED, שמקבלים הפעם חיזוק נוסף עם מעבד המשפר את הביצועים בעזרת יחידת עיבוד חדשה המטפלת בפעולות למידה עמוקה לשיפור התמונה.

מסכי ה-OLED מקבלים עדכון גם כן, עם טכנולוגיה יעודית להפחתת השתקפויות, בהירות גבוהה יותר, קצב רענון גבוה במיוחד ומגוון רחב של גדלים, החל מ-42 אינץ’.

בנוסף, מציעה החברה גם השנה מגוון מסכים יחודיים חדשים מסדרת ה-Bespoke שלה ומספקת התייחסות לטכנולוגיית ה-Micro LED שמסמנת את עתיד הטלוויזיות.

טלוויזיות Neo QLED עם ביצועי AI משופרים

מסכי ה-Neo QLED החדשים של סמסונג המבוססים על טכנולוגיית המיני-לד מוצעים בשתי רמות רזולוציה, 4K ו-8K. הם מקבלים השנה שדרוג משמעותי הודות למעבד הבינה המלאכותית NQ8 AI Gen3, הכולל יחידת עיבוד עצבית (NPU) שמהירה פי שניים מקודמתה.

מעבד NQ8 AI Gen3 (תמונה: Samsung)
מעבד NQ8 AI Gen3 (תמונה: Samsung)

בסמסונג מסבירים כי מספר הרשתות העצביות במעבד גדל פי שמונה, מ-64 ל-512, מה שמאפשר לדגמי ה-Neo QLED החדשים לשפר את חדות הפרטים המופיעים על המסך ולהציע ביצועים ברמה הגבוהה ביותר שהייתה עבור הטלוויזיות של החברה עד כה.

סמסונג משתמשת במעבד החדש על מנת לשפר את איכות הצפיה הן בצד התמונה והן בצד השמע במספר דרכים, הבולטת בהן היא היכולת לשפר את איכות הצפייה (מה שנקרא Upscaling) עד לרמת 8K עם טכנולוגיה לה היא קוראת 8K AI Upscaling Pro, כך שגם תכנים ברזולוציות נמוכות יותר יקבלו שדרוג.

שיפור היכולות בהצגת תנועות מהירות המופיעות על גבי מסך הטלוויזיה לוקח חלק חשוב בדגמי ה-Neo QLED החדשים גם כן, ובסמסונג משתמשים בשתי תכונות ייעודיות לצורך זה:

  • AI Motion Enhancer Pro לשיפור הצפייה בתכני ספורט: מזהה באופן אוטומטי את ענף הספורט בו אנו צופים ומשתמשת בלמידה עמוקה כדי ליישם את המודל המתאים לזיהוי הכדור, זאת כדי לפתור את בעיית העיוות של הכדור בעת צפייה במשחקי ספורט.
שיפור תנועה ב-AI (תמונה: Samsung)
שיפור תנועה ב-AI (תמונה: Samsung)
  • Real Depth Enhancer Pro: מנצלת את נורות המיני-לד כדי להוסיף פרטים לתכנים המופיעים בקצב מהיר. תכונה זו מזהה את החלק בסצינה בו אנו צפויים להתמקד באופן טבעי ונשענת על מעבד ה-AI כדי לשלוט במדויק בנורות ה-Mini LED ולהבליט את חלק זה כך שהתמונות נראות מציאותיות יותר ותלת-ממדיות.

גם בצד השמע ניתן למצוא שימוש ב-AI, עם ה-Active Voice Amplifier Pro, מגבר קול אקטיבי שמטרתו לשים דגש על אנשים בזמן שיחה ובאמצעות AI לזהות מהיכן מגיע כל קול ולבצע הפרדה בין קולות האנשים ליתר הצלילים בסביבתם בסצנה המופיעה על המסך.

בנוסף, ניתן למצוא בדגמים החדשים עדכון לטכנולוגיית ה-Q Symphony המוכרת של החברה, המאפשרת לחבר מספר רב של רמקולים אלחוטיים ומקרן קול לטלוויזיה או למקרן במטרה לייצר סנכרון צלילים בזמן הצפייה.

בצד העיצוב מאמצת החברה את העיצוב הדקיק עם מסך בעובי של 12.9 מ”מ ומציעה גם אפקט מראה ייחודי שבו הטלוויזיה נראית כאילו היא מרחפת בסביבתה.

מסכי OLED עם צבעים מדויקים

טלוויזיות ה-OLED של סמסונג מקבלות גם הן עדכון לשנת 2024, ויגיעו במגוון רחב של גדלים, החל מ-42 אינץ’ ועד 83 אינץ’.

בחברה שמים דגש על דגם ה-S95D, שמגיע בגודל של 77 אינץ’ ומציע קצבי רענון גבוהים של עד 144 הרץ ובהירות הגבוהה ב-20% בהשוואה לדגמים הקודמים, אשר מקבל בנוסף את אישור ™Pantone Validated לדיוק גבוה של צבע הודות לשיפורים שמבוצעים בתמונה באמצעות AI.

תוספת חדשה למסכי ה-OLED שלה לשנת 2024 היא ה-OLED Glare Free המאפשרת לשמור על דיוק גבוה של צבעים ועל חדות התמונה תוך הפחתה של ההשתקפויות.

מסך OLED לשנת 2024 (תמונה: Samsung)
מסך OLED לשנת 2024 (תמונה: Samsung)

מערכת ההפעלה 2024 Tizen

בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה Tizen לטלוויזיות שלה לשנת 2024 ניתן למצוא ממשק משתמש עדכני הכולל מסך בית חדש שמספק סקירה כללית של התכנים הזמינים (על פי שירותים שונים דוגמת יוטיוב, פריים וידאו ועוד), זאת לצד חלוקה לקטגוריות שונות של תכנים.

סמסונג מאפשרת גם התאמה אישית של התכנים המוצגים במסכי הבית וכן המלצות אישיות על תוכן על סמך היסטוריית הצפייה שלהם ואפשרות התאמה על פי פרופיל שיגדירו המשתמשים השונים בטלוויזיה כדי לקבל המלצות אישיות וחוויה כוללת מותאמת אישית.

חלק נוסף במערכת ההפעלה נוגע למי שמבקשים לשחק במשחקים על גבי הטלוויזיה, עבור אלה הציגה החברה תוכנית יעודית ליצרני אביזרים, אלה יוכלו להתאים אביזרים יעודיים לשירות ה-Gaming Hub שלה, כאשר בקר ה-Replay של חברת PDP, שיהיה לבקר הראשון המיוצר כחלק מהתוכנית החדשה של סמסונג. על התכנית תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה נפרדת שפורסמה באתר.

Tizen משמשת לא רק ככלי המאפשר לגשת לתכנים לצפיה, אלא כמערכת לניהול הבית החכם, ולצורך זה מאפשרת סמסונג לבצע מספר רב של פעולות היישר ממסך הטלוויזיה, ובהן:

  • מעקב אחרי אימונים (Workout Tracker): שירות ללא עלות המאפשר למשתמשים במסכי Samsung להציג את נתוני האימון שלהם בזמן אמת על גבי התוכן
  • TechnoGym: העשרת האימון הביתי באמצעות סרטוני כושר ובריאות באיכות גבוהה ממדריכים בעלי שם עולמי ב-TechnoGym.
  • F45: משתמשים יכולים להצטרף לאימון אינטנסיבי של F45 בסטודיו לבחירתם מתוך 3,000 ומעלה חדרי סטודיו ברחבי העולם.
  • Dr.Tail: התכונה מציעה ייעוץ וטרינרי בווידאו בזמן אמת הישר בבתים של המשתמשים.
  • שליטה מרובה (Multi Control): מאפשרת למשתמשים לשלוט בכל המסכים שלהם (טלוויזיות, סמארטפונים ומסכי מחשב) באמצעות מקלדת או עכבר Bluetooth
  • Mobile Smart Connect: ניתן לשלוט בכל היישומים והשירותים החדשים באמצעות פלאגין לנייד של SmartThings, שהופך את הסמארטפון לשלט רב-שימושי המציע למשתמשים שליטה טובה יותר במסכים שלהם.
  • שמע ב-360 מעלות (360 Audio): אוזניות Samsung Galaxy Buds מתחברות בקלות לטלוויזיה כדי להציע חוויית שמע מקיפה בסרטים, בתוכניות ואפילו במשחקים.
  • Vibrary: מאפשר ליהנות מתמונות באיכות גבוהה של האמן האהוב עליכם על גבי המסך הטלוויזיה הגדול.

סמסונג מקדמת את טכנולוגיית ה-Micro LED

באמצעות מסכי Micro-LED ניתן להרכיב פאנלי מסך ללא הגבלה מסוימת על הגודל או הצורה הסופית שלהם, מה שמאפשר יצירתיות גבוהה עבור שימושים שונים.

במסגרת תערוכת CES 2024 מציגה סמסונג מסך Micro-LED חדש שנראה כמו יריעת זכוכית שקופה ומציע עיצוב נטול תפרים ללא שבירת קרני אור, מה שמאפשר ליצור תמונה ברורה ומציאותית בין אם יעשה בו שימוש בבית או מחוצה לו.

בסמסונג משתמשים ביתרון היחסי בתחום שנובע מהמומחיות שלה במוליכים למחצה, המאפשר להתקין את מעגלי התפעול של שבבי ה-LED ישירות על הזכוכית, ובכך להפחית את אובדן הבהירות שמשתמשים עשויים לראות במסכים רגילים.

צפו בסרטון הקצר שהציגה החברה בתערוכת CES 2024:

מוצרי Lifestyle לשנת 2024

לצד מסכי ה-OLED והמיני-לד (Neo QLED) מציגה סמסונג גם דגמים חדשים בסדרת מוצרי הלייפסטייל עם דגמי The Frame, The Serif ו-The Terrace חדשים:

  • The Frame: מציע התאמה של קצב הרענון להפחתת בזבוז האנרגיה ומגיע עם שיפורים חדשים לשדרוג חוויית האמנות עם יותר מ-2,500 יצירות אומנות ב-Art Store, שנלקחו מגלריות ומוזאונים בעלי שם עולמי. משתמשים יוכלו לנצל 20 יצירות אומנות ללא עלות בכל חודש.
  • מקרן Premiere 8K: מקרן ה-ultra-short throw (טווח הקרנה קרוב במיוחד) הראשון בעולם שמציע קישוריות אלחוטית, שמע ביתי באיכות פרימיום ללא תמונה, משחק בענן, קול שפועל תמיד (Always-On) עם מיקרופון לשדה שמיעה רחוק וארבעה מסכי Multi-View מפוצלים. המקרן כולל גם את טכנולוגיית Sound-on-Screen של סמסונג, הרשומה כפטנט, שמשלבת מודול רמקול עליון ואלגוריתמים של תוכנה עם Dolby Atmos ליצירת חוויית שמע היקפית.
  • Freestyle (דור 2): הדור החדש של מקרן הפריסטייל קטן הממדים (ראו הסקירה שלנו לגרסה הראשונה כאן) מאפשר למזג באופן חלק תמונות המוקרנות משני מקרני Freestyle יחד ליצירת מסך בגודל של 160 אינץ’ (4 מטרים) וביחס גובה-רוחב של 21:9 לצפייה בתמונות ותכני וידאו.

מקרני קול להשלמת חווית הצפיה

מקרני הקול מבית סמסונג ומעודכנים לחוויות שמע סוחפת יותר, הנתמכות גם הן על ידי אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית.

מקרני הקול החדשים כוללים את הדגמים הבאים:

  • Music Frame: רמקול שניתן להתאמה אישית, תואם ל-SmartThings ומספק צליל היקפי כאשר הוא מחובר לטלוויזיות ולמקרני קול אחרים של סמסונג. הוא יכול לפעול כרמקול אלחוטי עצמאי או בשילוב עם טלוויזיה ומקרן קול של סמסונג דרך Q-Symphony כדי להעשיר את הבס ואת הצליל ההיקפי.
  • HW-Q990D: מקרן קול המספק חוויית שמע ב-11.1.4 ערוצים עם תמיכה בשמע היקפי בעזרת טכנולוגיית True Dolby Atmos באיכות 4K 120Hz. הוא מנתח את תוכן השמע ומשתמש בבינה מלאכותית כדי למטב את הצליל ליצירת החוויה המושלמת במגוון רחב של תכנים.
  • HW-S800D: מקרן קול דק במיוחד בעובי של 4.06 ס”מ בלבד. הוא כולל רמקולים עליונים ייעודיים וערוץ מרכזי להפקת קולות צלולים, בשילוב של סאב-וופר לבס עמוק.

חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים