גאדג’טי מסקר: Samsung Freestyle – מקרן קומפקטי לשימוש בחדר

Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי) Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)

בתחילת השנה הכריזה סמסונג על ה-Freesytle, מקרן קטן וקומפקטי המאפשר שליטה נוחה באמצעות שלט רחוק ומערכת ההפעלה החכמה של החברה לטלוויזיות, מערך רמקולים שמקיף את המקרן ואפשרות להקרין תצוגה של עד 100 אינץ’ על הקיר.

למקרן לקח זמן להגיע לשווקים בעולם ולישראל, אך הוא כאן כבר כמה חודשים, בהם הספקנו להשתמש בו גם אנחנו בגאדג’טי, כדי לנסות ולהבין מה השימושים שלו והאם הוא מסוגל להחליף את הטלוויזיה בסלון.

Samsung Freestyle – מקרן במקום טלוויזיה?

ה-Freestyle הוא כנראה לא המקרן שיחליף לכם את הטלוויזיה בסלון. הוא מציע תמונה די איכותית, אפילו בצורה מפתיעה, אבל הוא רחוק ממה שמספקים כיום מסכי Mini-LED או OLED, שגם אותם ניתן להשיג בחלק מהמקרים במחירים שלא רחוקים מה-4,000 שקלים בו הוא נמכר בישראל.

עם מפרט טכני שכולל רזולוציה מירבית של Full HD 1080P, בהירות נמוכה יחסית של 530 לומן ויחס ניגודיות של 300:1, לא מדובר בכלי שניתן להשתמש בו בכל שעות היום, אך הוא ורסטילי למדי ומגיע במשקל של כ-0.9 ק”ג המאפשר נשיאה קלה והקרנה על משטחים בקלות.

Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)

בנוסף, הוא מציע גם חיבור לבית מנורה סטנדרטי (E26) להקרנה מלמעלה למטה על משטחים כמו שולחן ואפשרות חיבור לסוללה חיצונית (לא מגיעה עם המקרן) דרך USB-C כך שניתן יהיה להפעיל אותו גם ללא חיבור זמין לחשמל.

כל ההגדרות האלה שסמסונג דאגה לשלב בו מעידות על כך שמדובר במוצר שנועד יותר לשימושים יצירתיים וכנראה היה צריך להגיע כחלק מסדרת ה-Bespoke של החברה, בעוד שעבור צפייה בטלוויזיה מצאתי בו ערך גבוה יותר כשמוקם כמסך לחדר, ולא לסלון.

כפתרון לחדר השינה או לחדר ילדים מצאתי בו מספר יתרונות. תחילה, גודלו מאפשר להניע אותו בקלות מחדר לחדר, אם כי צריך לזכור שהוא דורש חיבור לחשמל לצורך שימוש בו כטלוויזיה וקיר פנוי להקרנה.

הקרנה על הקיר עם ה-Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)
הקרנה על הקיר עם ה-Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)

איכות ההקרנה שלו טובה גם בהקרנת תצוגה גדולה יותר, אך יהיה עליכם למצוא מספיק מקום פנוי על הקיר כדי ליהנות מגודלו המלא. עבור השימוש שלי בחדר השינה העדפתי דווקא להקטין את גודל המסך, שכן הקרנה על קיר מלא פשוט הרגישה מוגזמת – יש גבול לגודל התצוגה שאפשר לקלוט כשיושבים בחדר בגודל של 15 מטר.

התצוגה יודעת גם לתקן את עצמה כך שבכל מקום או זווית בה מיקמתי את המקרן, התמונה על הקיר הוצגה באותו אופן, ולמקרים שזה עובד פחות טוב, הוסיפה סמסונג למערכת ההפעלה שלה כלים שיאפשרו גם התאמה ידנית של התצוגה, עם שליטה על פרספקטיבה, גודל התצוגה ואפשרות להזזה של התצוגה על גבי הקיר, למרכוז על פי הצורך שלכם.

הייתי שמח לראות את הכלים האלה זמינים בגישה ישירה גם דרך השלט רחוק, במקום להיות חבויים בתפריטים של מערכת ההפעלה, אך הם עושים את העבודה ומאפשרים ליישר ולסדר את התמונה על פי הצורך בכל מקרה.

מערכת ההפעלה היא אותה אחת שהורגלנו לראות עם הטלוויזיות של סמסונג, ולאחרונה גם עם מסכי המחשב החכמים.

היא מציעה תמיכה בשלל אפליקציות, בהן נטפליקס, HOT, ערוץ כאן, next tv, אמזון פריים וידאו, +12, יוטיוב, סלקום tv, פרטנר tv ו-Sting TV, פייסבוק וידאו וספוטיפיי, די והותר עבור חווית צפייה עשירה.

השלט רחוק מזכיר גם הוא את השלטים של סמסונג לטלוויזיות, ומגיע במבנה קטן עם כמות הכפתורים הדרושה לניווט, ויסות ווליום, גישה מהירה לנטפליקס, דיסני+ ופריים וידאו, גישה להפעלת פקודות קוליות והפעלה של תוכן, ולא צריך הרבה יותר מכך.

שלט רחק, Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)
שלט רחק, Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)

בנוסף, תוכלו גם להשתמש בתמיכה של המקרן בהקרנה דרך מקורות חיצוניים ובעזרת Airplay 2 או Chromecast תוכלו להזרים תכנים ישירות מהטלפון (או הטאבלט) ללא צורך בחיבור חוטים נוספים ל-Freestyle, אם כי קיים בו חיבור Micro-HDMI המציע תמיכה ב-eARC ו-ARC. בנוסף, זמינה גם תמיכה בבלוטות’ 5.2 וב-Wifi 5.

בצד השמע מספק ה-Freestyle עוצמה די מרשימה, אם כי זו רחוקה מאוד ממה שקיבלתי בטלוויזיות אותן סקרתי בעבר. הרמקולים ההיקפיים שלו מאפשרים לשמוע את הסאונד היטב בלי קשר למיקום של המקרן בחדר, אך השמע עדיין מגיע רק מכיוון אחד, כך שאם תמקמו אותו משמאל או ימין אליכם, חווית השמע תהיה בהתאם, וישנו שיפור מסויים אם המקרן ימוקם מעל הראש שלכם.

השמע הוא כנראה החלק הכי פחות מרשים ב-Freestyle, אבל מראש לא ציפינו למשהו מדהים שייצא מדבר כזה קטן, כאשר יתרון בולט אחד במקרן הוא שניתן להשתמש בו גם כרמקול לחדר, כשהוא מציע גישה ישירה לשירותים כמו ספוטיפיי, יוטיוב ועוד.

Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Freestyle (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Samsung Freestyle?

מקרן ה-Freestyle עומד בהבטחות שלו. הוא מציע אפשרות הקרנה באיכות טובה גם בגדלים הגבוהים יותר שהוא מציע (תומך בין 30-100 אינץ’), אך הבהירות שלו נמוכה וכמובן שדורש נדרש שהחדר יהיה חשוך.

הוא קומפקטי וניתן להעברה נוחה מחדר לחדר, אך תלוי מאוד בחיבור לחשמל, ואף שקיימת אפשרות חיבור שלו לסוללה, לא מדובר בסוללות AA פשוטות, ותתבקשו לרכוש סוללה יעודית לחיבור ה-50W במקרן (קיים גם חיבור 10W שלא תומך), וגם אם רכשתם את הסוללה המתאימה (סמסונג מוכרת כזו כמובן), תוכלו להשתמש במקרן רק עד 3 שעות בסה”כ.

הרמקולים מקיפים את המקרן ומגיעים לעוצמות מרשימות בהתחשב שמדובר בהספק של 5W, מה שמאפשר להפוך את ה-Freestyle גם לרמקול לא רע, אך השמע הכללי הוא כנראה החולשה הגדולה ביותר שלו.

מערכת ההפעלה היא אותה אחת שתוכלו למצוא בטלוויזיות של החברה, וכאן כנראה גם היתרון הגדול ביותר של המקרן, שכן הוא מציע גישה לכמות גדולה מאוד של אפליקציות ושירותי סטרימינג לתוכן ולמוסיקה.

מחיר: 3,990 ש”ח (יבואן רשמי, סמליין)

מה אהבנו?

  • מקרן קופמקפטי
  • איכות תמונה מרשימה לחדר
  • מערכת הפעלה עם כמות גדולה של שירותי סטרימינג
  • כיוונון \ כיול אוטומטי

ומה פחות?

  • בהירות נמוכה
  • רמקולים
  • מחיר
  • דורש סוללה ייעודית כדי להפוך למקרן נייד


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים