גאדג’טי מסקר: Xiaomi 13T Pro – מתקדמים ונשארים מאחור

Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי) Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

שיאומי מציגה מידי שנה בישראל את סדרת ה-T שלה, וריאנט של סדרת הדגל שמציע לא מעט בתמורה למחיר נמוך משמעותית מול זה של המתחרות העיקריות שלה, אפל וסמסונג.

באופן חריג, בדגם הפרו בסדרת ה-Xiaomi 13T הספקנו להשתמש במשך מספר חודשים, זאת בשל סקירות רבות שדחינו בשל פריצת המלחמה. אך את הזמן הזה ניצלנו על מנת להתרשם קצת יותר לעומק משימוש במכשיר באופן שוטף.

הדגם שהגיע אלינו כולל זיכרון עבודה (RAM) בנפח 12 גיגה-בייט ואחסון על סך 512 גיגה-בייט, כשהוא נמכר במחיר של 3199 ש”ח עם אחריות של היבואן הרשמי (ובפחות מ-3000 בשוק הפתוח).

מה בקופסה?

כפי שראינו גם בדור הקודם, כך גם ה-Xiaomi 13T Pro מגיע בתוך קופסה בצבע לבן עם כיתוב בזהב, ובתוך הקופסה ניתן למצוא:

  • מכשיר Xiaomi 13T Pro בצבע ירוק
  • כבל טעינה USB-A ל-USB-C
  • מטען מהיר תומך 120 וואט
  • סיכה לשליפת מגירת הסים
  • כיסוי מגן שקוף לגב המכשיר
Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

מפרט טכני – Xiaomi 13T Pro

הדגם אותו בדקנו הגיע עם המפרט הבא:

  • מסך: AMOLED בגודל 6.67 אינץ’, רזולוציית 1220×2712 פיקסלים, קצב רענון עד 144 הרץ, בהירות שיא 2600nits.
  • מערכת שבבים: MediaTek Dimensity 9200 Plus
  • זיכרון: 12GB RAM LPDDR5X
  • אחסון: 512GB UFS 4.0 (ללא הרחבה)
  • סוללה: 5000mAh, טעינה בהספק מירבי של 120 וואט
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 12, MIUI 13
  • קישוריות: 5G, בלוטות’ 5.4, NFC ו-WiFi 6.
  • אחר: עמידות במים ואבק בתקן IP68, רמקולים סטריאופוניים.

עיצוב ותוכנה

בעוד שמבט על המפרט הטכני של ה-Xiaomi 13T Pro משדר “מכשיר דגל” והקופסה מצליחה לשדר סוג של יוקרה, העיצוב של שיאומי שהעיצוב של שיאומי די סטנדרטי, פשוט ולא ממש מעניין, כשהדבר הבולט ביותר בו עבורי היה המסגרת המתכתית והעובדה שהוא תומך בתקן IP68 לעמידות בפני מים ואבק, מה שלא היה בדור הקודם.

בגב המכשיר ניתן למצוא את העיצוב המוכר של המצלמות הבולטות מגבו, יחד עם גב חלקלק במיוחד, שהוא גם מגנט לא קטן לטביעות אצבע. במיוחד החוצה, עיצוב שראינו בדגמי סדרת ה-Xiaomi 12 וכן בדגמים נוספים של שיאומי בעבר.

ואם דיברתי בשנה שעברה על אכזבתי מהעיצובים שחוזרים על עצמם, הפעם אסכם ואומר לשיאומי – תתעוררו. כבר לא נשאר הרבה שירגש אותנו בטלפונים, אז לפחות שיהיו קצת יותר מושכים בצד הויזואלי שלהם.

מערכת ההפעלה MIUI היא אוסף מבלבל של רכיבים שאין לו שום מקום בתוכנה לטלפונים בשנת 2024, בין אם זה בפרסומות שמוצגות לי על מסך הנעילה במידה ובחרתי ברקע המתחלף או אפליקציות שלא ביקשתי שיתקינו לי על המכשיר. אני בהחלט מקווה שהמעבר של החברה ל-HyperOS החדשה יגיע עם שינוי בצד זה.

מסך, ביצועים וסוללה

המסך של ה-Xiaomi 13T Pro ממשיך להרשים גם השנה, ואנחנו מקבלים גם שדרוג בשני מקומות, הראשון הוא מעבר לקצב רענון מעט גבוה יותר, שמגיע עד 144 הרץ (במקום 120 הרץ), והשני נמצא בצד הבהירות המירבית, זו כעת מגיעה עד ל-2600nits, מה ששם אותו בתחרות עם האייפון 15 פרו מקס של אפל והגלקסי S24 אולטרה של סמסונג.

הבהירות מרשימה גם בתנאי שימוש רגילים, שכן היא מגיעה לרמת 1200nits בצד הבהירות הסטנדטית, אך חשוב מכך הוא ייצוג הצבעים המדויק. מקום אחד בו מצאתי חיסרון על פני הדור הקודם הוא חיישן טביעות האצבע, זה לא הציג את הביצועים הטובים שמצאתי בדור הקודם. אדגיש כי הוא עובד היטב רוב הזמן, אך מעת לעת נתקלתי בהתנגדות מסוימת ונדרשת להזין את קוד הכניסה הרגיל באופן ידני.

Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

בצד הביצועים החליפה שיאומי את ה-Snapdragon 8+ Gen 1 שהופיע בדור הקודם ב-Dimensity 9200 Plus של מדיה-טק. מדובר במערכת שבבים השקולה ל-Snapdragon 8 Gen 3 של קוואלקום, אשר מיוצרת בתהליך 4nm וכוללת מעבד 8 ליבות בחלוקה לליבות Cortex-X3 חזקה בתדר 3.35GHz, לצד זוג ליבות ביצועים מסוג Cortex-A715 בתדר 3GHz ו-4 ליבות חסכונית מסוג Cortex-A510 בתדר 2GHz.

מערכת השבבים של מדיה-טק, לצד השימוש בזיכרון ה-LPDDR5X המהיר והמסך בעל קצב הרענון הגבוה מספקים את החבילה השלמה לכל הצרכים, בין אם בשימוש שוטף בטלפון, בזמן צילום או במשחקים, תוך שמירה על טמפרטורה סבירה שלא גרמה ל-Xiaomi 13T Pro להתחמם.

נוספים לביצועים גם זוג הרמקולים המשולבים בחלקו העליון והתחתון, המספקים צלילים מאוד חזקים, אך בדומה למה שמצאתי במכשיר הדגל בשנה הקודמת, גם הפעם אם תבחרו להשתולל עם פול ווליום, כנראה שתתקלו בצלילים צורמים בשירים מסוימים.

הסוללה של ה-Xiaomi 13T Pro ממשיכה לספק את הביצועים הגבוהים שראינו גם בעבר, ועם קיבולת של 5,000mAh צלחתי ימי עבודה די בקלות עם שארית מספקת של , אשר מספקת די בקלות יום עבודה שלם גם בשימושים בינוניים-גבוהים, עם 10-15 אחוזים שנותרו בסוף היום, ובשימושים קלים-בינוניים קיבלתי גם מעבר ליום עם טעינה בודדת.

התוספת העיקרית לחיי הסוללה הארוכים היא הטעינה המהירה. עם תמיכה בטעינה בהספק מירבי של 120W (עם מטען תואם שמגיע באריזה), קל מאוד שלא לחשוב על נושא הטעינה, שכן מספיק זמן קצר מאוד כדי לקבל אחוזי סוללה ניכרים, כשתוך 15 דקות תקבלו מספיק מיץ (כ-60%), שיספיק לכם ליום שלם.

מבנה המצלמות ב-Xiaomi 13T Pro

מצלמה ראשית: חיישן Sony IMX707 ברזולוציית 50 מגה-פיקסל ובגודל 1/1.28 אינץ’, תמיכה בייצוב אופטי (OIS) ופוקוס אוטומטי (AF), פיקסלים בגודל 1.22 מיקרון, מפתח צמצם f/1.9 ואפשרות הסרטה עד 8K ב-24 פריימים בשנייה או 4K ב-30/60 פריימים בשנייה.

מצלמת טלפוטו: חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, פוקוס אוטומטי, מפתח צמצם f/1.9, זום אופטי עד פי 2, זום דיגיטלי עד פי 20.

מצלמת זווית רחבה: חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, צילום בזווית רחבה, מפתח צמצם f/2.2.

מצלמת סלפי: חיישן ברזולוציית 20 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.2. וידאו עד 1080P ב-30 פריימים בשנייה.

Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 13T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועי המצלמות

בשיאומי נטשו את חיישן ה-200 מגה-פיקסל ששולב בדגם הקודם ושילבו במקומו חיישן חדש ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, עם תמיכה בייצוב אופטי, שתורם בצילום תמונות בעיקר בתנאי תאורה נמוכים, אם כי עדיין ניכר מצפייה בתמונות שצולמו עם המכשיר כי הן חשוכות למדי כאשר לא קיים מקור תאורה משמעותי בסביבה.

באור יום התמונות שמפיק ה-Xiaomi 13T Pro מרשימות מאוד. הן מציגות נאמנות למציאות עם ייצוג טוב לצבעים:

ישנו גם מצב ה-AI, זה משנה את התמונה עם תוספת תאורה וצבעים, אך במצב זה ניתן לראות תוצאות עשירות יותר מצד אחד, אך פחות נאמנות למציאות מן הצד השני:

כפי שהיה בדגם הקודם, גם כאן ניתן למצוא הפרדה טובה פחות בין איזורים בהירים וחשוכים בצילום מול מקורות תאורה חזקים:

עצים, צילום HDR
צילום: רונן מנדזיצקי

הזום מקבל השנה שדרוג משמעותי עם המעבר למצלמה עתירת פיקסלים הייעודית לביצוע זום, והתוצאות תואמות, עם יכולת להתקרב לאובייקטים שנצלם, תוך שמירה על איכות צילום גבוהה:

מצלמת הזווית הרחבה לא מפתיעה גם השנה, ונוכל ליהנות מתוצאותיה בעיקר בצפייה על גבי מסך הטלפון האיכותי. ייצוג הצבעים טוב ורמת הפרטים תלויה בעיקר ברמת התאורה בסביבה, כך שבימים סוערים יותר של החורף אנו רואים את ההשפעה על רמת הפרטים.

מצלמת הסלפי מספקת כמות גבוהה של פרטים ומצב הפורטרט מצליח להציג אפקט טשטוש מדויק מאוד, עם דיוק גם באיזורים בעיתיים (סביב השיער) ברוב המקרים. עם זאת, בתנאי תאורה נמוכים התוצאות לא מספקות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Xiaomi 13T Pro

עם ה-Xiaomi 13T Pro ההרגשה היא ששיאומי מנסה לשים דגש על החלקים החשובים ביותר שנוכל להעלות בראשנו כשנגיע לקנות מכשיר דגל, אך מן הצד השני היא זונחת כמה חלקים אחרים.

באיזורים העיקריים מצליחה שיאומי לשים את הדגש המתאים, כשהיא משלבת ב-Xiaomi 13T Pro מסך גדול ואיכותי, ביצועים טובים, חיי סוללה ארוכים וטעינת 120W סופר מהירה, מוסיפה עמידות בפני מים ואבק ומעדכנת את שתי המצלמות העיקריות שלה (ראשית וטלפוטו), שמפיקות תמונות ברמה גבוהה במצבי תאורה טובים.

מן הצד השני ישנם כמה דברים שהחברה משקיעה בהם פחות, בראשם העיצוב של המכשיר וצד התוכנה, שלוקה מאוד בחסר אל מול הנוחות הגבוהה שקיימת במערכות ההפעלה של טלפונים רבים בשוק כיום, זאת יחד עם ביצועים טובים פחות בצילום בתנאי תאורה מוגבלים.

במחיר שנע סביב 3000 ש”ח אנו כבר מצפים לקבל מהחברה הרבה יותר. מכשיר הדגל של שיאומי אמנם זול משמעותית מדגמי הדגל החדשים של המתחרים העיקריים, וזה חלק אטרקטיבי מאוד עבור מי שירצו את החלקים העיקריים בו שיתפקדו ברמה גבוהה, אך מי שמצפים לתמורה הגבוהה ביותר כמו זו שנקבל במכשירים יקרים יותר עדיין לא יקבל את זה כאן.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
5/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
6/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
10/10
מצלמה
8/10
8.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • טעינת 120W מהירה
  • מצלמה ראשית וטלפוטו
  • ביצועים
  • חיי סוללה
  • עמידות במים ואבק
מה פחות אהבנו
  • עיצוב
  • תוכנה
  • רמקולים צורמים בעוצמה גבוהה
  • צילום בלילה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-3200 ש”ח
  • שוק פתוח: החל מ-2800 ש”ח


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים