לא צריך הזמנה: הרשת החברתית Bluesky נפתחת להרשמה חופשית

Bluesky Bluesky

בלוסקיי (Bluesky), רשת חברתית טקסטואלית מבוזרת שהושקה לפני כשנה כמתחרה לטוויטר (כיום 𝕏), יוצאת רשמית מתקופת הבטא ומאפשרת מעכשיו לכל משתמש להירשם בצורה ישירה, ללא צורך בהזמנה ממשתמש קיים כפי שהיה עד היום.

רשת בלוסקיי נוצרה לפני כשנה על ידי ג’ק דורסי, ממייסדי טוויטר, כחלק מההתעוררות הגדולה בתחום הרשתות החברות הטקסטואליות שהתרחשה לאחר רכישת טוויטר על ידי אילון מאסק, מהלך שיצר לא מעט כאוס וגרם להמוני משתמשי הפלטפורמה לחפש פתרונות חלופיים דוגמת רשת ה-Threds של מטא וזו של בלוסקיי.

עד פתיחת בלוסקיי להרשמה חופשית, הרשת פעלה במתכונת בטא במשך כשנה ואפשרה למשתמשים חדשים להירשם לשירות רק באמצעות הזמנה, דבר שיצר לא מעט באז סביבה וגרם לרשת להפוך לרשת להיות אקסקלוסיבית, בדומה לרשת חדרי הצ’אטים הקוליים קלאבהאוס שפרצה לשוק ב-2020 ונעלמה יחסית כיום.

אפליקציית בלוסקיי (מקור Bluesky)
אפליקציית בלוסקיי (מקור Bluesky)

בעוד שבלוסקיי נועדה לספק למשתמשיה חווית שימוש הדומה לזו של טוויטר, ההבדל הגדול ביותר בין שתי הרשתות הוא בההתבססותה של בלוסקיי על פרוטוקול ה-AT Protocol הפתוח והמבוזר אותו יצרה החברה, פרוטוקול דומה ל-ActivityPub המשמשת רשתות דוגמת מסטדון.

עם המעבר להרשמה חופשית וסיום הבטא, החברה מתכננת לאפשר בקרוב למשתמשים ומפתחים אחרים להקים רשתות חברתיות משלהם בהתבסס על פרוטוקול ה-AT Protocol, כאשר משתמשי בלוסקיי יוכלו להשתמש בפרופיל הקיים שלהם על מנת לתקשר עם הרשתות הנוספות ללא צורך בהרשמה נוספת.

ניתן להירשם ולהשתמש בבלוסקיי דרך האתר הרשמי או באמצעות האפליקציות הסלולריות לאנדרואיד ואייפון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים