גאדג’טי מסקר: ASUS Zenbook Duo UX8406 – ככה בונים נייד עם 2 מסכים

ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי) ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)

אחד מהטרנדים שהולכים ומתגבשים עם הזמן בתחום המחשבים הוא זה של ניידים המגיעים עם שני מסכים ומאפשרים לבצע מגוון פעולות גם כשאנחנו לא נמצאים בבית עם הנוחות של חיבור למסך חיצוני, עכבר ומקלדת.

בשנים האחרונות הספקנו לראות מספר וריאציות של מחשבים עם שני מסכים, חלקם הוצגו כפתרונות עם מסך אחד גדול המתקפל לשניים, חלקם עם מסך נלווה קטן יותר שמשמש לפעולות ספציפיות יותר וכהרחבה למסך הראשי, ובתקופה האחרונה אנו מוצאים כי הדגש הולך לכיוון נוסף של שני מסכים נפרדים המציגים יכולות מלאות של המסכים שאנו רגילים למצוא בניידים, בנוסף ללא מעט אפשרויות נוספות.

הנייד שנחת על השולחן שלנו הפעם הוא ה-Zenbook Duo של ASUS מדגם UX8406, נייד לא שגרתי במיוחד המציע שני מסכי OLED בגודל 14 אינץ’ בעלי תמיכה בקצב רענון גבוה של 120 הרץ, ומקלדת בלוטות’ ניתקת המאפשרת חיבור רציף בין אם היא מחוברת לנייד ובין אם לא.

מפרט טכני: ASUS Zenbook Duo UX8406

בדגם שבדקנו בסקירה הופיע המפרט הטכני הבא:

  • מעבד – Core Ultra 9-1185H 2.5-5.1GHz – שש ליבות ביצועים, 8 חסכוניות, 2 חסכוניות ב-Low Power Mode.
  • זיכרון – 32GB LPDDR5X.
  • אחסון – 2TB PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD של WD.
  • כרטיס מסך – Intel ARC Graphics.
  • מסך – שני מסכי 14 אינץ’ OLED 3K ביחס 16:10 ורזולוציית 2880×1800 עם תמיכה במגע וקצב רענון עד 120 הרץ ובהירות עד 550nits. תמיכה ב-Dolby Vision וב-100% מ-DCI-P3.
  • סוללה – 75WHrs.
  • קישוריות – Dual-band WiFi 6E, בלוטות’ 5.2.
  • מימדים (ללא מקלדת) – 31.3×21.7×1.46 ס”מ.
  • מימדי המקלדת – 31.3×20.9×0.51 ס”מ.
  • משקל – 1.32 ק”ג (ללא המקלדת). משקל מקלדת – 284 גרם. סה”כ: כ-1.6 ק”ג.
  • עמידות: תקן US MIL-STD 810H
  • אחר: מצלמת רשת FHD עם תמיכה ב-Windows Hello

שני מסכים, הרבה אפשרויות

הדגש הגדול ביותר בדגם ה-Zenbook Duo החדש של ASUS הוא על שני מסכי ה-OLED המשולבים בו, אלה מציעים רזולוציה של 3K וקצב רענון של 120 הרץ בדגם שבדקנו, הוא גם היקר ביותר שהחברה מציעה (יש גם גרסאות FHD עם 60/120 הרץ).

שני המסכים מאפשרים להשתמש במחשב הנייד במספר דרכים שונות:

  • מחשב נייד רגיל, עם מקלדת פיזית ומסך אחד.
  • שימוש במסך אחד ראשי ובשני כמסך עזר עם מקלדת וירטואלית וכלים ויזואלים נוספים.
  • שימוש בשני המסכים במקביל עם מעמד מובנה (בזווית בין 40-70 מעלות) ומקלדת בלוטות’ חיצונית – הצבה של יישומים שונים על כל מסך
  • שימוש במצב “דסקטופ” – העמדת המסכים אנכית זה לצד זה עם אפשרות הצגת יישומים שונים בכל מסך.
  • שימוש במצב שיתוף – השטחת המחשב על השולחן בזווית של 180 מעלות לשימוש משותף של שני אנשים.

שני המסכים מגיעים עם תמיכה במגע ובאריזה מצאנו גם עט מגע המשמש לפעולות מדויקות יותר, כאשר ב-ASUS הקפידו גם על צד התוכנה ובנו קיצור דרך לפעולות מהירות המרחף בפינת המסך, דרכו ניתן לבצע פעולות שונות בשני המסכים, למשל:

  • העברת חלונות ממסך למסך מאפשרת לבחור באיזה חלון יופיעו יישומים שונים, כך שתוכלו לסדר כל דבר במקום שלו כמו שאתם אוהבים. נוספת לכך גם אפשרות לקבע מספר תצורות מראש, כך שתוכלו לעבור ביניהן במהירות, וניתן גם להזיז חלונות ממסך למסך בגרירה רגילה.
  • מצב שיתוף \ עבודה בזוג מאפשר עבודה עבור שני אנשים בו-זמנית על ידי השטחת המחשב למצב של 180 מעלות, כשכל מסך פונה לעבר אדם אחר. המסך משוכפל כך ששני אנשים יכולים לראות את אותה תצוגה בדיוק כדי לקרוא יחד מסמך, לעבוד על פרויקט משותף או לצפות יחד בסרט.
ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מצב שיתוף ב-ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)
  • עבודה עם מקלדת ועכבר וירטואלים מאפשרת הצגת מקלדת וירטואלית על מסך מלא, עם או בלי משטח נגיעה המשמש כעכבר, את זה ניתן להגדיל גם לרוחב המסך כולו (ראו תמונה מטה), וניתן לשלב גם כלים וירטואלים נוספים כמו מחשבון, לוח מחוונים לשליטה בהגדרות שונות ולוח כתיבה.

לצד אלה נוכל למצוא בפאנל הניהול המהיר גם כלי שליטה נוספים, כמו למשל שינוי מהיר של הגדרת עוצמת התאורה בכל מסך בנפרד, ביטול המסך השני, ביטול מיקרופון, נעילת סיבוב המסך, מעקב אחר רמת הסוללה של המקלדת הנשלפת ועוד.

כל האפשרויות הללו מספקות מגוון רחב של דרכים להשתמש בנייד, כשעבורי המשמעותיות ביותר היו:

  • שימוש במחשב כנייד רגיל, כשהמקלדת הפיזית צמודה אליו.
  • שימוש ברגלית (Kick Stand) עם שני המסכים כדי להעמיד את המחשב כך שמסך אחד גבוה ומאפשר לי לצפות לדוגמה בכלי עריכת וידאו, בעוד שבמסך השני אני יכול לגשת לחומרים נוספים כמו תסריט לסרטון או לעבור על מוסיקת רקע שארצה לשלב בוידאו שאני עורך.
  • מצב “דסקטופ” – מסך לצד מסך שדומה לדרך העבודה הרגילה שלי בבית (עם מסך סינמטי רחב בו אני משלב מספר חלונות זה לצד זה), כשעם נייד הזנבוק DUO אני יכול לשחזר את דרך העבודה הביתית גם מחוץ לבית.

מסכי OLED במחשב נייד לא יצא לי לנסות לתקופת זמן ממושכת לפני הסקירה הנוכחית, והמעבר ממסך LCD המחיש עבורי בפעם הראשונה את מה שלרוב יאן לנגרמן שלנו כותב עליו בסקירות שלו – מסכי OLED צריכים בהחלט להשתלב במחשבים ניידים, שכן האיכות שלהם מרשימה הרבה יותר, וזה עוד לפני שנתייחס לכך שבדגם שבדקתי קיימת תמיכה בקצב רענון של 120 הרץ, שיכול לתרום גם במשחקים (על כך בהמשך).

שני המסכים תומכים במגע, וניתן לנצל גם אפשרויות של מולטי-טאצ’. המחשב מציע אפשרויות מולטי-טאצ’ שונות כמו נגיעה של 6 אצבעות לצורך הפעלה מהירה של המקלדת הוירטואלית, הזזה של המקלדת או מחווני שליטה אחרים באמצעות גרירה והצגה או הסתרה של חלונות במהירות במשיכת 3 אצבעות.

מקלדת פיזית ומשטח עכבר אמיתיים

אחד ההישגים המרשימים של ASUS בנייד ה-Zenbook Duo היא המקלדת, עליה לא התפשרו בחברה ודאגו כי היא תשתלב היטב עם הקונספט של המחשב.

מקלדת הבלוטות’ שמגיעה עם הנייד מאפשרת סגירה שלו בין אם היא בפנים או בחוץ, כך שאפשר לבחור אם רוצים להשאיר אותה בבית ולסמוך על המקלדת הוירטואלית המופיעה על מסך מלא (יחד עם משטח עכבר וירטואלי) כדי להפחית את משקל הנשיאה בכ-300 גרם או להכניס אותה פנימה ולא להיגרר עם החלקים בנפרד.

המקלדת עצמה היא מקלדת מלאה, אם כי כמו במקלדת ניידים אחרות, גם כאן מקשי החיצים מרגישים לי קטנים מידי. המרחק בין הכפתורים טוב ולא נדרשתי להתרגל למקלדת כלל, למרות שאני רגיל להשתמש במקלדת עם מקשים מכאניים בעלי מרחק הפעלה גדול יותר, המקשים בנייד של ASUS הרגישו בעלי מרחק הפעלה סביר (1.4 מ”מ), בעיקר כשמדובר במקלדת ניתקת.

ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)
חיבור המקלדת למחשב ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)

משטח העכבר המשולב במקלדת גדול למדי ומאפשר גם תמיכה בפעולות משולבות, למשל שימוש בשתי אצבעות לגלילה וכמובן אפשרות ללחיצה פיזית או הפעלה בנגיעה, כאשר מאחורי הכפתורים במקלדת ישנה תאורה בצבע לבן לשימוש בנייד בלילה או במקומות חשוכים.

במקלדת ניתן להשתמש בחיבור למחשב, כשהיא נצמדת אליו היטב בעזרת מגנטים הממוקמים בחלק התחתון של המחשב ושל המקלדת, אך ניתן גם לנתק אותה ולהשתמש בה כמקלדת ועכבר (משטח מגע) בלוטות’ אם אתם רוצים לנצל את שני המסכים או סתם לשים את המחשב עם השולחן לצפיה בסרט ושליטה מרחוק באמצעות המקלדת.

לבסוף, ישנו גם חיבור USB-C מובנה במקלדת עצמה, לצד כפתור הזזה המאפשר הפעלה או כיבוי של המקלדת \ חיבור הבלוטות’.

ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)
ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)

רמקולים וחיבורים

במחשב עצמו נוכל למצוא יחסית מעט חיבורים, כשמלבד חיבור ה-USB-C הזמין במקלדת עצמה, נוכל למצוא:

  • מצד ימין – חיבור HDMI 2.1 מלא, חיבור אוזניות 3.5 מ”מ
  • מצד שמאל – שני חיבורי Thunderbolt 4 (דרך USB-C) וחיבור USB3.2 Type-A

הרמקולים המשולבים בנייד הם מבית harman/kardon והם חזקים מאוד ואיכותיים, אבל אני לא חושב שיש מחשב, נייד או אחר, שאני אעדיף לשמוע דרך הרמקולים המובנים בו כל עוד יש לי זוג אוזניות בלוטות’ טובות איתי.

מבחני ביצועים

נייד ה-Zenbook Duo UX8406 מתבסס על סדרת מעבדי ה-Core Ultra ההיברידיים של אינטל מסדרת ה-Meteor Lake, שנחשפו רק בדצמבר 2023.

סדרת המעבדים החדשה מגיעה לראשונה בייצור ה-Intel 4 ומשלבים בין ליבות ביצועים (P) מסוג Redwood Cove, ליבות יעילות (E) חדשות מסוג Crestmont וליבות יעילות במיוחד (LPE) בעלות צריכה חשמלית נמוכה.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב ביצועים מקסימליים. לצורך מדידת הביצועים ה”כלליים”, הנייד נבדק במבחן הביצועים PCMark 10 בו קיבל ציון כללי של 5889.

מבחן PCMARK ל-Zenbook DUO 2024
מבחן PCMARK ל-Zenbook DUO 2024

בנוסף למבחן הביצועים הכללי, בוצעו בדיקות ביצועים למעבד, כרטיס מסך וכונן ה-SSD המובנה:

  • מעבד – מבחן GeekBench – ניקוד של 2400 לביצועי ליבה בודדת ו-13258 לריבוי ליבות.
  • כרטיס מסך – מבחן 3DMark – ניקוד של 3592 במבחן ה-Time Spy.
  • כונן SSD – מבחן AS SSD – מהירות קריאה של 4.01GB/s וכתיבה של עד 2.2GB/s.

מעבד ה-Core Ultra 9 של אינטל איפשר לבצע לא מעט פעולות בו זמנית והמאמץ לא ממש הורגש. הצלחתי לערוך תמונות בזמן שאני מייצא סרטון וידאו (תוכנות DaVinci ו-CapCut), לשחק במשחקים ללא הפרעה משמעותית, כאן גם תרם קצב הרענון הגבוה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי למרות שמדובר במעבד חזק במיוחד ובכרטיס ה-ARC המובנה של אינטל, לא מדובר במחשב ייעודי לגיימינג כמו אלו בסדרת ה-ROG של ASUS, למשל.

בזמן הפעולה השוטפת לא הרגשתי את המחשב מתחמם כמעט בכלל, כאשר בפעולות אינטנסיביות (בעיקר בביצוע מבחני הביצועים הגרפיים) הייתה זו הפעם הראשונה ששמעתי את המאווררים נכנסים לפעולה משמעותית והרגשתי התחממות. אבל לא בזמן עריכת וידאו או ייצוא, ולא ממש בזמן משחקים, מה שהופך את המחשב הזה עבורי לשקט במיוחד.

המעבד מכיל גם ליבת NPU נפרדת לביצוע פעולות בתחום ה-AI, כך שניתן לעבוד על יישומי בינה מלאכותית ללא הפרעה לפעולות העיקריות של המחשב. מדובר לדעתי בכלי ספציפי מאוד, כזה שככל הנראה יקסום יותר למי שרוצים להתקין כלים על המחשב לצורך ביצוע פעולות בתחום הבינה המלאכותית, ופחות עבור המשתמש הממוצע.

סוללה וטעינה

עבור סוללת ה-75WHrs המובנית ASUS מצהירה על עד 13 שעות שימוש, נתון שכמובן מדבר על שימוש השיא של המחשב מצד הסוללה, אבל אנו יודעים ששימושים בפועל משתנים ועל כן זמני סוללה “בשטח” הם הרבה יותר רלוונטים וגם די רחוקים מהמספר הזה, ולא רק במחשב הספציפי הזה.

עם תצוגה “בודדת” הצלחתי להגיע לאיזור ה-9-10 שעות שימוש מעורב, כולל גם שימושים כבדים יותר כמו עריכה, אך בשימושים קלים אניח שניתן להגיע גם אל מעבר ל-10 שעות די בקלות.

נתון זה יורד כמובן כאשר מנצלים את מלוא היכולות של המחשב, כך שירדתי לאיזור ה-7-8 שעות שימוש עם שני המסכים ומקלדת הבלוטות’ החיצונית ולאזור ה-7-6 שעות בשימושים כבדים יותר. אציין כי בכל העת השתמשתי במצב ביצועים מלא, ללא חיסכון בסוללה, בין אם במסך בודד או שניים.

היתרון הגדול בצד הסוללה מגיע דרך הטעינה המהירה, כשב-ASUS מצרפים מטען 65W לאריזה, והוא לא בומבסטי בכלל ומגיע עם כבל די ארוך (כ-2 מטרים). המטען מאפשר לטעון כ-60% מהסוללה תוך כ-50 דקות.

מטען 65 וואט, ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מטען 65 וואט, ASUS Zenbook Duo UX8406 (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Zenbook Duo UX8406

הזנבוק Duo החדש של ASUS לשנת 2024 הוא לא מחשב מן השורה ושייך למאמץ המתמשך של החברה ליצירת מחשב נייד מוצלח עם שני מסכים, כשהפעם מדובר בנוסחה טובה בהרבה ממה שראינו עד כה.

תצורת ה-2 ב-1 מקבלת משמעות חדשה כשמדובר במחשב נייד עם שני מסכי OLED 3K בגודל 14 אינץ’, התומכים גם בקצב רענון גבוה, וזאת הודות למקלדת הניתקת, שקיבלה התייחסות משמעותית ולא רק נוספה למחשב ככלי עזר שולי.

ב-ASUS הגדילו כשסיפקו מקלדת עם הארה אחורית, משטח מגע גדול לעכבר, כשמדובר במקלדת המזכירה יותר מכל את הדבר האמיתי ומאפשרת שימוש בה גם בחיבור מגנטי למחשב וגם דרך בלוטות’ לצידו.

שני המסכים, יחד עם המקלדת והמעמד המובנה בגב הנייד, מאפשרים לבצע משימות שלרוב הייתי עושה בקלות בבית עם מסך, מקלדת ועכבר חיצוניים, כמו עבודה נוחה במקביל על מספר יישומים, כאשר הביצועים הגבוהים של המעבד והכרטיס הגרפי מאפשרים להשתמש בו ככלי ליצירת תוכן (עריכה, לדוגמה) וגם ככלי לא רע בכלל למשחקים.

עם זאת, בצד החיבורים אנו לא מקבלים יותר מידי. ישנו חיבור HDMI מלא וגם שני חיבורי USB-C מבוססי Thunderbolt 4, וגם חיבור נוסף במקלדת הניתקת, וזה מספיק עבור רוב השימושים, אבל כמי שאוהב לחבר כמות גדולה של עזרים למחשב, הייתי שמח ליותר אפשרויות.

נייד ה-Zenbook Duo UX8406 בגרסה אותה בדקנו עולה 12,299 ש”ח בישראל (ובכ-11,500 ש”ח לכבוד ההשקה). מדובר בגרסה המתקדמת ביותר של המחשב, זו היחידה הזמינה בשלב זה בישראל.

מידע נוסף על המחשב ניתן למצוא באתר ASUS

מה אהבנו?

  • מבנה מצויין לנייד עם שני מסכים + תמיכה מצד התוכנה
  • שני מסכי OLED 3K 120Hz מצוינים.
  • אביזרים (מקלדת מעולה, מעמד מובנה, עט).
  • עוצמת שמע גבוהה.
  • ביצועים טובים, כולל גם בצד הגרפי.
  • חיי סוללה, טעינה מהירה.

ומה פחות?

  • מעט חיבורים
  • מעמד מובנה לא תומך בתצורת “דסקטופ” (המחשב עומד על מסגרתו, עובד פחות בחוץ כשיש רוח)
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים