שווה את המחיר? התרשמות ראשונה מה-Nothing Phone 2a

Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי) Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת Nothing הציגה אתמול (ג’, 5.3) את מכשיר הטלפון השלישי שלה, זה מצטרף לסדרה כדגם ביניים עם מפרט די אטרקטיבי על הנייר ומחיר פתיחה של 1,350 ש”ח בישראל. עם מסך וסוללה גדולים, טעינה מהירה וזוג מצלמות 50 מגה-פיקסל, הדגם החדש זוכה לשינויים בעיצובו אל מול מכשיר הדגל Phone 2, אך שומר גישת הגב השקוף עם תאורת ה-Glyph מבוססת נורות ה-LED.

ה-Nothing Phone 2a יהיה זמין בישראל באופן רשמי החל מהשבוע הבא בשני דגמים המציעים זיכרון בנפח של 8 או 12 גיגה-בייט ואחסון בנפחים של 128 או 256 גיגה-בייט, כשהמחירים עומדים על 1,349 ש”ח ו-1,569 ש”ח, בהתאמה.

מה בקופסה?

חברת Nothing בחרה הפעם בקופסה קטנה יותר, כזו שלא תמצאו בה מטען תומך, אלא רק כבל לטעינה, כך שכדי לנצל את התמיכה בטעינה המהירה יהיה עליכם לרכוש מטען תואם (45W).

מה יש בפנים:

  • טלפון Nothing Phone 2a
  • סיכה (שקופה) לשליפת מגירת ה-SIM
  • כבל USB-C ל-USB-C (עם שקיפות מסוימת גם כן)
  • חוברות הפעלה וכתב אחריות

מפרט טכני

  • מסך: AMOLED, רזולוציית +FHD, קצב רענון 30-120 הרץ, בהירות עד 1300nits
  • מעבד: Dimensity 7200 Pro
  • זיכרון ואחסון: 8/12GB RAM, אחסון 256/128 גיגה-בייט
  • סוללה וטעינה: 5,000mAh, טעינת 45W דרך USB-C
  • קישוריות: WiFi 6 / בלוטות’ 5.3, NFC
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 14, Nothing OS 2.5
  • אחר: רמקולים סטריאופוניים, תאורת Glyph בגב המכשיר

שימוש כללי

לא קשה להבחין בין רמת הביצועים בכל אספקט כשמשווים בין ה-Nothing Phone 2 וה-Nothing Phone 2a, אך עם הבדל של 1,000 שקלים ויותר בין השניים, מה שכן קשה זה להשוות ביניהם.

ב-Nothing הצליחו לדחוס לא מעט גם בדגם הביניים, כאשר כמות הזיכרון הגבוהה (12GB RAM בדגם שקיבלנו לבדיקה) והמעבד החדש יחסית מציעים יחד ביצועים די טובים לרוחב המערכת, בטח ובטח כאשר נזכרים כי מדובר במכשיר שעלותו מתחילה מתחת ל-1,500 ש”ח.

Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)
Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)

המסך גדול ומציע גם בהירות מרשימה, כזו שמאפשרת להשתמש בו מחוץ לבית במרבית המקרים, כאשר תרומה נוספת היא התמיכה בקצב רענון גבוה של עד 120 הרץ, אם כי לא מדובר כאן במסך התומך בטווח המלא של הפעולה, אלא רק בתנועה בין 30 ועד 120 הרץ.

בצד הסוללה אנו מוצאים קיבולת די מרשימה של 5,000mAh, זו סיפקה לי יום עבודה מלא בכל יום, עם כ-15-20 אחוזים שנותרו בסוף היום, כאשר לכך מצטרפת טעינה מהירה בהספק של 45 וואט (כמו בדגם הדגל) דרך חיבור USB-C, שאיפשרה לי לטעון כ-60% מהסוללה תוך כחצי שעה ולהשלים טעינה מלאה תוך כ-70 דקות בממוצע.

עיצוב

אף שהוא מזכיר יותר דגמי פרימיום, המכשיר עשוי פלסטיק וזה מורגש כבר באחיזה הראשונה בו. הוא מרגיש קל מאוד למרות שהוא שוקל 190 גרם לפי החברה ונוח לתמרון, כאשר אהבתי במיוחד את המסגרת המחוספסת, שגם מספקת תחושה נעימה וגם עוזרת באחיזה שלו.

Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)
Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)

תאורת ה-Glyph ממשיכה להציע רבות מהאפשרויות שראינו גם במכשיר הדגל, אם כי כעת היא מרוכזת בשלוש תאורות מרכזיות, המחולקות לדברי החברה ל-26 איזורי תאורה נפרדים, מה שמאפשר ליצור אפקטים שונים כמו מחוון לעוצמת השמע, התאמת התראה מאפליקציה ואפשרויות נוספות למוסיקה, התראות, מצלמה ועוד.

מערכת ההפעלה Nothing OS 2.5 המגיעה עם המכשיר מבוססת על אנדרואיד 14 ומציעה את העיצוב של החברה, שלטענתה נועד ליצור הפרדה בין החיים לטלפון דרך ממשק שלא יגרום לנו ל-FOMO.

בפועל זה אומר שהוידג’טים השונים המופיעים על המסך יעזרו לכם להציץ במהירות לפרטים שאתם צריכים לראות, בעוד שיתר האיקונים יופיעו בצבעים מונוכרומטיים כדי לא למשוך את תשומת ליבכם. זה אולי עובד עבור אנשים מסוימים, אך פחות נוגע אליי, ואני בעיקר הרגשתי מבולבל מהדימיון בין איקונים של אפליקציות שונות, כשניסיתי להפעיל את זו שרציתי. ניתן, כמובן, לשנות את חבילת האייקונים לכזו שמחזירה את הצבע לחיים, כמו בכל מכשיר אנדרואיד.

Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)
Nothing Phone 2a (צילום: רונן מנדזיצקי)

הרכב המצלמות

  • מצלמה ראשית: חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל בגודל 1/1.56 אינץ’, תמיכה בייצוב אופטי (OIS) ואלקטרוני (EIS), פוקוס אוטומטי, מפתח צמצם f/1.88, וידאו: עד 4K ב-30 פריימים בשנייה, 1080P בעד 60/120 פריימים בשנייה.
  • מצלמה משנית: חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל בגודל 1/2.76 אינץ’ לצילום בזווית רחבה בת 114 מעלות, מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת סלפי קדמית: חיישן ברזולוציית 32 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.45, וידאו: עד 1080P ב-60 פריימים בשנייה.

ביצועי המצלמות

מערך הצילום של ה-Nothing Phone 2a אמנם דומה בצד המפרט שלו לזה של מכשיר הדגל, אך בצד התוצאות לא ציפינו לקבל את אותו הדבר, פשוט כי שתי מצלמות ברזולוציית 50 מגה-פיקסל לא תמיד יעידו על איכות הצילום, ועל כן צריך לבחון את התמונות בפועל, ולא להתרשם רק מהמפרט הטכני.

התוצאות בפועל די מרשימות כשמדובר על מכשיר שוק ביניים ואולי גם יותר מכך, אך ב-Nothing שמים דגש מאוד (מאוד) גדול על שיפורי תמונה, מה שמצד אחד מפיק תמונות עשירות מאוד בצבעים ובבהירות, אך מן הצד השני גם מספק לנו תמונות עם צבעים שאינם תמיד נאמנים למציאות.

מה שאהבתי במיוחד היא אפליקציית המצלמה, שמספקת ממשק פשוט ונוח לשימוש אשר כולל גם גישה מהירה להרבה אפשרויות, אם כי פחות אהבתי את הגישה המהירה לביצוע זום פי 2, שכן למצלמה אין יכולות זום אופטי מובנות.

Nothing היא כמובן לא היחידה וודאי שלא הראשונה לשלב אופציה כזו במצלמה, אבל חשוב לדעת שבמקרים רבים, בטלפונים רבים, הפונקציה הזו לא מבטיחה לכם תמונה סופר-איכותית בביצוע זום כשאין תמיכה בזום אופטי.

לפניכם מספר תמונות שצולמו עם ה-Nothing Phone 2a:

זווית רחבה:

בתמונות עם מצלמת הזווית הרחבה ניתן להבחין גם כן בתיקונים המבוצעים בצד התוכנה, אלה משפרים משמעותית את יכולתיה, אבל גם כאן מעוותים את המציאות:

סלפי:

מצלמת הסלפי מספקת תוצאות טובות למדי וככל הנראה מדובר באותה מצלמה ששולבה במכשיר הדגל. הדוגמה שבחרתי נועדה בעיקר כדי להמחיש פעם נוספת את נושא תיקוני התמונה באמצעות תוכנה, מה שמאפשר לקבל תוצאות לא רעות גם בצילום מול השמש, אך גם כאן ניתן להבחין בעיוותים מסוימים בשל הגברת התאורה:

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-Nothing Phone 2a?

ב-Nothing עובדים יפה מאוד לטעמי עם נוסחה המבקשת לשלב בין תמורה ומחיר, וכמו במקרה של אוזניות ה-CMF Buds Pro, גם במקרה של ה-Nothing Phone 2a אני בהחלט יכול למצוא את התמורה הזו למחיר, במיוחד כשמדובר בטלפון בעלות שמתחילה ב-1,349 ש”ח.

לא חסרים דברים שהייתי משפר בטלפון הזה, אבל במחיר זה מדובר בתמורה לא רעה, במיוחד כשמדברים על הסוללה הגדולה עם התמיכה בטעינה הדי מהירה ב-45W, שמאפשרת לטעון אותו במלואו תוך כשעה, וכמובן במסך הגדול שמספק איכות די מרשימה.

כחובב צילום בטלפונים הייתי מעדיף שיערבו את צד התוכנה פחות, אבל אודה בכך שזה נחמד מאוד לקבל תמונות עשירות בתאורה ובצבעים, גם אם זה לא תמיד נראה כמו המציאות.

מה אהבנו?

  • סוללה גדולה וטעינה מהירה
  • מסך גדולה ותמיכה ב-120 הרץ
  • ביצועים טובים וממשק עם תגובה טובה
  • נוחות אחיזה
  • מחיר

ומה פחות?

  • התערבות יתר עם שיפורי תוכנה לתמונות
  • רמקולים מעט צורמים בווליום גבוה
  • עיצוב גב (אסייג כאן כי גם את העיצוב המקורי של Nothing Phone 2 לא אהבתי במבט ראשון, ועכשיו אני ממש אוהב)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים