טלגרם מציגה את “טלגרם ביזנס” – מנוי עסקי למשתמשי האפליקציה

טלגרם ביזנס (מקור טלגרם) טלגרם ביזנס (מקור טלגרם)

לטלגרם (Telegram) יש מעל 900 מיליון משתמשים והחברה מצפה להפוך להיות רווחית כבר בשנה הבאה. כעת היא מציגה את Telegram Buisness (“טלגרם ביזנס”), תוכנית מנויים עסקית חדשה, שתאפשר למשתמשים להפוך את פרופיל הטלגרם הרגיל שלהם לפרופיל עסקי עם פיצ’רים יעודיים כמו הצגת מיקום וזמני הפעילות של העסק, תגובות מהירות למשתמשים ועוד.

טלגרם בדרך לרווחיות

טלגרם קרובה להפוך להיות רווחית, כך מסר המייסד פאבל דורוב בראיון לפייננשל טיימס, בו הוא מציין כי לחברה יש כיום 900 מיליון משתמשים והוא מקווה שהיא תהפוך להיות לרווחית בשנה הבאה או אף השנה, זאת לאור הוספת מנוי הטלגרם פרימיום בתשלום ב-2022 והוספת פרסומות לפלטפורמה.

דורוב שלל בראיון את האפשרות שהוא ימכור את הפלטפורמה הפופולרית לפני ההנפקה שלה, כאשר לפיו החברה קיבלה הערכות שווי של יותר מ-30 מיליארד דולר ממשקיעים גדולים והוא מצפה להנפיק את החברה באופן פומבי בשלב מאוחר יותר.

לשם ההשוואה, נזכיר כי פייסבוק רכשה את וואטסאפ לפני כעשור (ב-2014) עבור סכום של כ-19 מיליארד דולר, כאשר באותה תקופה היו לוואטסאפ כ-450 מיליון משתמשים, כמחצית ממספר המשתמשים עליו מעידה טלגרם כיום.

דורוב מסר בראיון הוא כי ההוצאה השנתית של החברה לכל משתמש חודשי עומדת על פחות מ-70 סנט (כ~2.56 ש”ח) וכי החברה צפויה להשיק תוכנית חלוקת רווחים מפרסומות עם יוצרי תוכן בפלטפורמה עם צפי לחלוקה של 50% מהכנסות מהפרסום עם היוצרים.

טלגרם לעסקים

השקת תוכנית המנויים העסקית החדשה של טלגרם מגיעה כיישור קו עם פלטפורמת וואטסאפ העסקית (WhatsApp Business) של מטא המתחרה שהושקה עוד ב-2017, כאשר טלגרם תאפשר למשתמשים רגילים להפוך את החשבון שלהם לעסקי על מנת לקבל גישה לפיצ’רים יעודיים לעסקים, בהם:

  • מיקום ושעות פתיחה (Location and Business Hours) – אפשרות להוספת המיקום ושעות העבודה של העסק לפרופיל העסקי.
  • הודעות ברכה (Greeting Messages) – אפשרות הגדרת משלוח הודעה אוטומטית לכל משתמש שיצור בפעם הראשונה קשר עם הפרופיל העסקי.
  • הודעות לא זמין (Away Message) – אפשרות הגדרת הודעה שתשלח באופן אוטומטי כאשר המשתמש לא זמין.
  • תגובות מהירות (Quick Replies) – אפשרות ליצור הודעות מוכנות מראש שישמשו כתגובה מהירה במענה למשתמשים.
  • תגיות תיקיה (Folder Tags) – הוספה אוטומטית של תגיות לצ’אטים בהתאם לתיקיה בה הם נמצאים לסידור נוח יותר עבור משתמשים עסקיים.

החברה צפויה להציג בהמשך פיצ’רים נוספים ובוטים יעודיים חדשים בעבור משתמשים עסקיים.

“טלגרם לעסקים”

חברת טלגרם לא מסרה את צפי המחיר למנוי הטלגרם ביזנס החדש. המחיר המוצג בתמונה של 16.9 ש”ח בתשלום חודשי ו-125 ש”ח בתשלום שנתי מהווה למעשה את מחיר מנוי הטלגרם פרימיום הקיים של החברה, המקבלים נכון לרגע זה גישה לפיצ’רי הטלגרם ביזנס בחינם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים