היכונו ל-AI באייפון: אפל תחשוף את iOS 18 בכנס המפתחים ב-10 ביוני

WWDC 2024 תמונה: Apple

אפל הודיעה כי היא מתכננת לקיים את כנס המפתחים השנתי שלה, בו היא תציג את מערכת ההפעלה iOS 18 למכשירי האייפון, לצד עדכונים למערכות ההפעלה שלה למחשבים, טאבלטים, משקפי מציאות משולבת, שעונים ועוד, באירוע שייפתח ב-10 ביוני (יום שני).

כמו בכל שנה, גם הפעם אפל עתידה לחשוף בפנינו את מגוון מערכות ההפעלה הבאות שלה, כשלצד iOS 18 אנו צפויים לפגוש גם את watchOS 11, macOS 15, iPadOS 18 ו-tvOS 18, אם כי הדגש בכנס המפתחים השנה צפוי להגיע בשתי חזיתות עיקריות:

  • בינה מלאכותית
  • מערכת ההפעלה VisionOS 2 למשקפי ה-Vision Pro

בינה מלאכותית באייפון

המנכ”ל טים קוק כבר הזכיר מספר פעמים את תחום הבינה המלאכותית ואישר כי אפל תציג לראשונה פיתוחים בתחום במהלך 2024, וכנס המפתחים הוא בדיוק המקום בו החברה צפויה להציג שינויים מסוג זה, שכן אלו ככל הנראה יגעו גם למפתחים עבור הפלטפורמות של החברה.

דיווח בנושא שהגיע מוקדם יותר השבוע התייחס לאפשרות כי אפל תבנה בתוך חנות האפליקציות App Store איזור ייעודי עבור פיתוחים בתחום ה-AI, מה שוודאי יקרוץ ללא מעט מפתחים העוסקים בתחום, שירצו לנצל את הפלטפורמה הגדולה של אפל כדי להציג את הפיתוחים שלהם עבור הציבור הרחב.

דיווחים נוספים מהשבוע האחרון התייחסו גם לאפשרויות אותן אנו צפויים למצוא במכשירי האייפון, כאשר אלו הזכירו שיתוף פעולה אפשרי עם גוגל, בדומה לשיתוף הפעולה עם סמסונג בדגמי סדרת ה-Galaxy S24, שהביא יכולות כמו “הקפה וחיפוש”, המאפשרת לסמן טקסט או תמונה המופיעים על המסך כדי לגשת במהירות לחיפוש שלהם דרך מנוע החיפוש של גוגל, תוך הישענות על מודל ה-Gemini של החברה.

הכרזות חומרה ב-WWDC 2024?

בצד החומרה, אנחנו לא מצפים ליותר מידי. לאפל ישנה שנה עמוסה בהכרזות על מחשבים, טלפונים ואייפדים, אך אלו ככל הנראה ימשיכו להיחשף דרך אירועים נפרדים או בהשקות ללא אירוע, כאשר ההכרזות היחידות אותן היא צפויה לערוך במסגרת WWDC נוגעות לאוזניות איירפודס חדשות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים