גאדג’טי מסקר: OnePlus 12 – מתחרה חדש בשוק הפרימיום

OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי) OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בתחילת דרכה חברת וואן פלוס בנתה לעצמה שם כמי שמסוגלת להציע מכשירים בעלי מפרט ויכולות מרשימות במחירים משתלמים יותר מול אלו של המתחרות הגדולות בשוק מכשירי הדגל.

ככל שעברו השנים ו-OnePlus הצליחה לבסס עצמה טוב יותר בשוק, כך גם עלו המחירים, ואז גם יכולנו להבחין טוב יותר בויתורים אלו ואחרים שעשתה החברה כדי לנסות להיות אטרקטיבית יותר בצד המחיר מול המתחרות הגדולות, אך בשנים האחרונות עושה רושם כי מכשירי הדגל שלה הולכים ומשתפרים באופן ניכר, מה שעשוי להצדיק גם את העליה במחיר.

ה-OnePlus 12 הוא כנראה היקר מבין דגמי הדגל שהושקו בישראל, והוא מגיע במחיר של כ-4,000 ש”ח עבור גרסה הכוללת 16 גיגה-בייט של זיכרון עבודה ו-512 גיגה-בייט של נפח אחסון, אך האם המחיר הגבוה מגיע גם עם תמורה גבוהה? בדקנו.

מפרט טכני: OnePlus 12

מפרט טכני:OnePlus 11
מסך6.82 אינץ',LTPO AMOLED
קצב רענון דינמי 1-120 הרץ
רזולוציה: +QHD
בהירות: עד 1600/4500nits
ציפוי מגן: Gorilla Glass Victus 2
מעבדSnapdragon 8 Gen 3
זיכרון16GB LPDDR5X
אחסון512GB UFS 4.0
סוללה וטעינה5,400mAh
100W SUPERVOOC USB-C
50W AIRVOOC
מערכת הפעלהOxygenOS 14
Android 14

מה חשבנו על ה-OnePlus 12

וואן פלוס תמיד שמה דגש על צד המסך והוכיחה לא פעם כי למרות שחברות רבות משתמשות בפאנלי תצוגה דומים מסוג OLED, היא יודעת לעשות קצת יותר כדי לשמור על אחד מהדברים הכי חשובים בטלפונים שלנו ברף הגבוה ביותר אותו היא יכולה לספק.

זה לא שונה ב-OnePlus 12, שמצליח לספק תוצאות טובות למדי, עם בהירות שיא גבוהה במיוחד ויכולת לשמור על נראות טובה גם לפרקי זמן ארוכים יותר מחוץ לבית.

התצוגה הגדולה (6.82 אינץ’) שמה את ה-OnePlus 12 מול המסכים של מכשירים כמו ה-S24 Ultra או ה-iPhone 15 Pro Max, כאשר הוא מציע מציע רזולוציה גבוהה (+QHD), ניגודיות מרשימה וקצב רענון גבוה ודינמי (1-120 הרץ).

OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בשילוב עם הסוללה הגדולה (5,400mAh), שמספקת יום עבודה שלם בקלות וגם מעבר לכך, והמעבד החזק (Snapdragon 8 Gen 3), אנו מקבלים מכשיר שמסוגל להתמודד היטב עם משימות קלות (שליחת הודעות, גלישה) כקשות (משחקים, צילום וידאו) מבלי לגרום להתחממות שמורגשת יתר על המידה גם בשימושים ארוכים יותר.

בזמן משחקים של כחצי שעה עד שעה רמת הסוללה לא חצתה את רף ה-10% והמכשיר לא סיים את הסשנים כשהוא חם מאוד.

לחיי הסוללה הארוכים נוספת גם התמיכה בטעינה מהירה במיוחד של 100 וואט, מה שמוריד את החשש כי ניתקע בלי סוללה רגע לפני שנצא מהבית. מספיקה טעינה של 10 דקות כדי לספק כ-50% מהסוללה, כשגם טעינה מלאה לא ארכה עבורי מעבר לחצי שעה. תוספת חביבה נוספת שמגיעה השנה היא תמיכה בטעינה אלחוטית מהירה (50W), זו ודאי תוסיף למי שמעדיף להשתמש במטען אלחוטי.

OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מבנה המכשיר נעשה במחשבה, לא דבר חדש עבור וואן פלוס, ולמרות שמדובר במכשיר כבד למדי (220 גרם!), הוא מרגיש כבד פחות ממה שמשקלו מעיד עליו בשל פיזור נכון של המשקל. אני עדיין מעדיף מכשירים קטנים יותר, שיהיו נוחים יותר לאחיזה גם ביד אחת, אך כיום קשה מאוד למצוא כאלה.

מערך הצילום – מפרט טכני

  • מצלמה ראשית: חיישן 50 מגה-פיקסל (Sony LYT-808) בגודל 1/1.4 אינץ’, ייצוב אופטי (OIS), מפתח צמצם f/1.6. וידאו: עד 8K ב-24 פריימים בשנייה, 4K עד 60 פריימים בשנייה.
  • מצלמה משנית: חיישן 48 מגה-פיקסל בגודל 1/2 אינץ’, זווית צילום רחבה בת 114 מעלות, מפתח צמצם f/2.2, פוקוס אוטומטי (AF), תמיכה בצילום מאקרו ממרחק 3.5 ס”מ.
  • מצלמת טלפוטו: חיישן 64 מגה-פיקסל בגודל 1/2 אינץ’, מפתח צמצם f/2.6, פוקוס אוטומטי (AF), ייצוב אופטי (OIS), תמיכה בזום אופטי עד פי 3, זום ללא איבוד איכות (היברידי) עד פי 6 וזום דיגיטלי עד פי 120.
  • מצלמת סלפי: חיישן 32 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4. וידאו: עד 4K ב-30 פריימים בשנייה.
OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מערך הצילום: רשמים

וואן פלוס ביצעה מספר שינויים במצלמות אל מול הדור הקודם, בראשן מעבר לחיישן חדש של סוני עבור המצלמה הראשית ושדרוג מצלמת הטלפוטו לחיישן 64 מגה-פיקסל (במקום 32), כאשר התוצאות בפועל מורגשות גם כן, עם שיפור ניכר בנושא הנאמנות לצבעי המקור אל מול מה שחוויתי בדור הקודם, תוך שמירה על תמונות באיכות מרשימה.

יחד עם זאת, צמחיה אינה מיוצגת כראוי, עם מריחות במבט מקרוב, וניכר כי בתנאי תאורה נמוכים המצלמות עדיין סובלות מכמות נמוכה יותר של פרטים ושבאיזורים חשוכים יותר בתמונה ישנו חוסר בפרטים גם כן.

רמת הפרטים בביצוע צילומי תקריב טובה מאוד, עם רמת פרטים גבוהה, כאשר גם במקרים בהם משתמשים במצלמת הטלפוטו ניתן לקבל תמונות באיכות מרשימה הודות לשילוב של הרזולוציה הגבוהה של המצלמה, בין אם בזום פי 3 האופטי או בזום פי 6 המשולב, אם כי גם במקרה זה יכולתי לשים לב לירידה בכמות הפרטים כאשר הצילומים נעשו בתנאי תאורה פחות ממושלמים.

צילומים בזווית רחבה נראים טוב יותר במצלמה של ה-OnePlus 12 אל מול הדור הקודם, כאשר בחברה ככל הנראה שמו על כך דגש והצליחו לתקן את ההפרשים הגדולים שראינו בין התמונות שצולמו עם המצלמה הראשית ובין מצלמת הזווית הרחבה.

בצילומי לילה לא מצאתי שיפור משמעותי. מדובר בתמונות שלא מספקות יותר מידי פרטים ונראות טוב כנראה רק על מסך הטלפון ולא אם מתרכזים בתמונות באמת.

תמונות הסלפי מציגות רמה טובה של פרטים ודיוק טוב בזמן צילום במצב פורטרט, אם כי ניתן להבחין בטיפול לא טוב במיוחד סביב עצמים, כך שבמקרה של השיער ההפרדה נעשית בצורה טובה, אך בתמונה אחת המשקפיים שלי נמחקו מעט ובתמונה נוספת האוזניות באוזניים גרמו לבעיה גם כן.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-OnePlus 12?

עם שני דגמי הדגל האחרונים שלה מראה וואן פלוס שיפורים משמעותיים יותר אל מול הדורות הקודמים, וה-OnePlus 12 הוא בהחלט התקדמות משמעותית בתחרות שלה מול השחקניות הגדולות ביותר בשוק, סמסונג ואפל.

עם מסך גדול ובהיר באיכות מרשימה, חיי סוללה ארוכים עם טעינה חוטית ואלחוטית מהירה יותר מזו שמציעות סמסונג ואפל, ביצועים ברמה גבוהה ומערך צילום שהולך ומשתפר, מדובר בהצעה מעניינת מאוד על אף המשך העליה במחירים בישראל (לשם השוואה, דגם ה-16GB+256GB של ה-OnePlus 11 עלה בהשקה בישראל 3,599 ש”ח מול גרסת 16GB+512GB של ה-OnePlus 12 שמוצעת בכ-4,000 ש”ח).

הייתי שמח לראות המשך שיפור של המצלמות בדורות ההמשך, בעיקר ברמת מחיר זו, שכן המצלמות עדיין לא מצליחות להגיע לרמת הביצועים של המתחרות.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
10/10
מצלמה
6/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך גדול ובהיר
  • חיי סוללה וטעינה מהירה ואלחוטית
  • תמונות תקריב
מה פחות אהבנו
  • מחיר
  • צילום בלילה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,999 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-3,600 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים