גאדג’טי מסקר: Galaxy S24 Ultra – טלפון מצוין שיש בו גם AI

Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי) Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

כחודשים עברו מאז סמסונג הכריזה על סדרת ה-Galaxy S24 ומאז נמצא אצלנו בבדיקה דגם האולטרה המוביל את הסדרה. הוא מגיע עם מפרט מרשים הכולל את מערכת השבבים Snapdragon 8 Gen 3 של קוולאקום בגרסה ייעודית למכשיריה של סמסונג, עם עד 1TB של אחסון ו-12GB RAM וגם מסך ענק התומך בבהירות גבוהה מתמיד ובקצב רענון של 120 הרץ.

מדובר בחומרה המתקדמת ביותר שסמסונג מציעה כיום, את זו מלווה גם מערך צילום מרשים, אך הדגש העיקרי של החברה הוא דווקא על צד התוכנה ותכונות ה-AI שמגיעות עם המכשיר, בהן אפשרויות לעריכת תמונה גנרטיבית, תמלול, תרגום סימולטני (לא בעברית) ועוד.

מה בקופסה?

  • מכשיר Galaxy S24 Ultra בצבע שחור (בדקנו במקביל גם את הסגול, הוא יפה יותר לדעתי)
  • כבל טעינה USB-C ל-USB-C
  • מטען מהיר: אין, וגם אין מטען באריזה כלל (השתמשתי במטעני GaN של UGREEN ו-Baseus)
  • סיכה לשליפת מגירת הסים

מפרט טכני: Galaxy S24 Ultra

הדגם אותו בדקנו הגיע עם המפרט הבא:

  • מסך: Dynamic AMOLED 2X בגודל 6.8 אינץ’, רזולוציית +Quad HD, קצב רענון דינמי 1-120 הרץ, בהירות שיא 2600nits, ציפוי מגן Gorilla Glass Armor.
  • מערכת שבבים: Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy
  • זיכרון: 12GB RAM LPDDR5X
  • אחסון: 512GB UFS 4.0 (ללא הרחבה)
  • סוללה: 5000mAh, טעינה בהספק מירבי של 45 וואט, תמיכה בטעינה אלחוטית והפוכה
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 14, OneUI 6.1
  • קישוריות: 5G, בלוטות’ 5.3, NFC ו-WiFi 6E.
  • אחר: עמידות במים ואבק בתקן IP68, רמקולים סטריאופוניים.

מבנה

למרות שבאופן כללי ה-S24 אולטרה דומה למכשירים שראינו בדורות הקודמים, ישנם כמה שינויים שסמסונג מבצעת בצד העיצוב. השנה אימצה החברה את מבנה המסך השטוח ונטשה לחלוטין את המסך הקמור, כאשר גודל המסך נותר ב-6.8 אינץ’, אך ציפוי המגן עודכן לגרסה החדשה של Gorilla Glass Armor מלפנים ומאחור.

את המסגרת ציפתה סמסונג בטיטניום (דרגה 2) וממדיו השתנו גם כן, כשמדובר במכשיר מעט נמוך ודק יותר, אך גם מעט רחב יותר מקודמו בסדרה, כשהמשקל נשמר מעל 230 גרם כמו בדור הקודם, וכך גם העמידות בפני מים ואבק תחת תקן IP68.

המסך הוא לא רק גדול, אלא גם אחד מהטובים בשוק. לא מפתיע בהתחשב ברקורד של סמסונג בתחום המסכים לטלפונים. הוא מציע תמיכה בקצב רענון גבוה ומגיע ברזולוציה של עד +QHD ומספק בהירות שיא די מטורפת (עד 2600nits), שמאפשרת להשתמש בו מחוץ לבית.

תלונה אחת שצצה לגבי המכשיר נגעה לייצוג צבעים עשיר פחות במצב ה”ססגוני” בהשוואה לדור הקודם, טענה אליה סמסונג התייחסה וכבר הבטיחה לספק עדכון תוכנה לתיקון. מהצד שלי אוכל לומר שמבלי להשוות לדור הקודם, לא שמתי לב לצבעים ברמה ירודה בזמן השימוש במכשיר, אבל עדיין ראוי לציין.

האחיזה במכשיר טובה מאוד, אך מדובר במכשיר שאינו קל ודורש זמן הסתגלות רב, אם בכלל תצליחו להסתגל. אני מעדיף טלפונים בעלי מידות קטנות יותר (כמו אלו של ה-Galaxy S24 הרגיל), אך אם אתם שוקלים את הדגם הגדול יותר בשל המסך הענק או הסוללה הגדולה, המשקל הוא משהו שיש לקחת בחשבון.

Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וסוללה

אין ספק שעם ה-Snapdragon 8 Gen 3 מדובר במכשיר שמציע ביצועים ברמה גבוהה, כנראה מעבר למה שתדרשו ממנו, כשלצד זאת גם הזיכרון ורכב האחסון המהירים תורמים לחוויה הכללית של הביצועים, בין אם בעבודה שוטפת או עבור משחקים.

לא נתקלתי בלאגים בזמן השימוש השוטף במכשיר או במשחקים, כאשר המקום היחיד שניתן להתלונן עליו בדור ה-AI הוא הזמן הארוך שלקוח לבצע פעולות השלמה גנרטיבית של תמונות שתערכו. יש להניח כי ככל שיעבור הזמן המעבדים ילכו וישתפרו ויאפשרו לבצע יותר על גבי המכשיר עצמו וללא שימוש בענן, אבל תחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית עדיין בחיתוליו, אז קשה לשפוט את ה-15-20 שניות שלוקח לפעולה להתבצע.

בצד הסוללה אנו מקבלים קיבולת של 5000mAh, כפי שהיה בשנה שעברה, והביצועים הגבוהים שלה נשמרים. כלומר, הצלחתי לסיים כל יום עם כ-30-40 אחוזי סוללה שנותרו, זאת בשימוש בהגדרות גבוהות של רזולוציית +Quad HD וקצב רענון של 120 הרץ ומסך פועל תמיד.

הסוללה תומכת בטעינת 45W מהירה, זו אמנם לא מהירה כמו מכשירים אחרים הקיימים בשוק (אבל בטח יותר מהאייפון), כך שלא ניתן לצפות לטעינה מלאה תוך חצי שעה, אלא יותר לכיוון השעה ו-10 דקות, אבל בשל הביצועים הטובים של הסוללה, גם חצי שעת טעינה מספקת די והותר כדי לצלוח את היום במידה ואתם ממש טוחנים את המכשיר.

Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

אפשרויות ה-AI המובנות במכשיר

סמסונג שילבה לא מעט אפשרויות המבוססות על בינה מלאכותית במכשיר החדש שלה, חלקן נבנו בשיתוף פעולה עם גוגל:

  • הקפה וחיפוש (Circle to Search) – מאפשרת לבצע חיפוש ויזואלי על ידי הקפת חלקים בתמונה, זיהוי שלהם באמצעות AI והצגת תוצאות במנוע החיפוש של גוגל, הן בתמונות והן בוידאו (למשל ביוטיוב) ולא רק באפליקציה של גוגל, אלא ברחבי המכשיר.
  • מסייע כתיבה (Chat Assist) – התאמה מהירה של הנימה הנכונה לשיחה: למשל, הודעה מנומסת לעמית לעבודה או משפט קצר וקליט לפוסט ברשת חברתית.
  • תרגום חי (Live Translate) – תרגום דו-כיווני בזמן אמת של קול וטקסט במהלך שיחות טלפון במכשיר ללא יישומים חיצוניים ותוך שמירה על פרטיות השיחה (השירות תומך כעת ב-13 שפות, ללא השפה העברית).
  • מתורגמן (Interpreter) – תרגום שיחות בזמן אמת בתצוגת מסך מפוצל, כך שאנשים בשני הקצוות יוכלו לקרוא את תמלול הטקסט של דברי האדם השני. התכונה פועלת גם ללא שימוש בנתונים סלולריים או Wi-Fi. (השירות תומך כעת ב-13 שפות, ללא השפה העברית).
  • תרגום הודעות במקלדת סמסונג – טכנולוגיית AI המובנית במקלדת יכולה לתרגם הודעות טקסט, הודעות דוא”ל ועוד, בזמן אמת וב-13 שפות.
  • אנדרואיד לרכב (Android Auto) – מסכמת באופן אוטומטי את ההודעות הנכנסות ומציעה תגובות ופעולות רלוונטיות, למשל שליחת זמן הגעה משוער, וזאת על מנת שהמשתמשים יישארו מחוברים, אך יוכלו להמשיך ולהתרכז בכביש.
  • מסייע הערות (Note Assist) ב-Samsung Notes – סיכומים הנוצרים באמצעות AI, יצירת תבניות המייעלות את השימוש בעזרת פורמטים מוכנים מראש ויצירת רקעים המאפשרים להבחין בהערות בקלות בעזרת תצוגה מקדימה קצרה.
  • סיוע בתמלול (Transcript Assist) – שימוש ב-AI להמרת דיבור לטקסט כדי לתמלל, לסכם ולתרגם הקלטות קוליות, גם אם יש כמה דוברים בשיחה. התוכונה תתרגם ותתמצת כל דובר בשיחה ובסדר כרונולוגי (השירות זמין ב-13 שפות, לא כולל השפה העברית).

הרכב המצלמות

מערך הצילום של ה-Galaxy S24 Ultra מורכב מהחיישנים הבאים:

  • מצלמה ראשית: חיישן ברזולוציית 200 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.7, ייצוב אופטי מובנה (OIS) משופר התומך בייצוב בזווית רחבה יותר וזווית צילום של 85 מעלות.
  • מצלמה משנית: חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה של 120 מעלות, עם מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת טלפוטו: חיישן ברזולוציית 10 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.4, זווית צילום של 36 מעלות, ייצוב אופטי מובנה ואפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 3.
  • (חדשמצלמת טלפוטו: חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל (במקום 10MP בדור הקודם), עם מפתח צמצם f/3.ר, זווית צילום של 22 מעלות, ייצוב אופטי מובנה ואפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 5.
  • מצלמת סלפי: חיישן ברזולוציית 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2, זווית צילום של 80 מעלות, תמיכה בפוקוס אוטומטי מהיר וב-Super HDR לקבלת טווח דינמי רחב יותר.
Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy S24 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועי המצלמות

המצלמה הראשית מאפשרת לצלם תמונות על פי הצורך של המשתמשים השונים, כאשר מצד אחד ניתן לצלם תמונות בגודל מלא של 200 מגה-פיקסל, גודל אותו ניתן לנצל כדי לחתוך את התמונה לאחר מכן כדי להתמקד בפרטים השונים בה, ומן הצד השני ניתן להשתמש במנגנון המובנה של סמסונג, שמאחד פיקסלים חופפים כדי ליצור תמונה איכותית ככל האפשר, גם אם היא לא בגודל המלא אותו מאפשר החיישן לצלם.

רבים ככל הנראה יעדיפו את אפשרות הצילום הרגילה, שתביא את גודל התמונות ל-12 מגה-פיקסל, אך זו תספק את הערך הגדול ביותר על ידי עיבוד התמונות לשיפור התוצאות, ליצירת צבעים עזים יותר, הגדלת הבהירות במקומות חשוכים ועוד. עם זאת, יכולות העיבוד עשויות לעיתים להיראות מעט רחוקות יותר מהמציאות עם חידוד יתר.

מצלמה ראשית:

גם במקרה של מצלמת הזווית הרחבה אנו מקבלים תוצאות טובות למדי, עם טווח דינמי טוב, והיא תוספת מצוינת למצלמה הראשית עבור מי שרוצים לתפוס יותר שטח בתמונה מבלי להתרחק:

צד הזום היה יתרון עבור סמסונג מזה מספר שנים וגם היום מדובר באחד המכשירים המרשימים ביותר בתחומו. סמסונג הוסיפה כלים באפליקציית המצלמה שיעזרו לנו לבחון את התמונה המקדימה של מה שנצלם גם בביצוע זום עמוק (עד פי 100), אך למרות זאת הייתי מוותר על התענוג של שימוש באפשרות זו, שכן תמונות בזום פי 100 הן לא כאלה שתרצו לשתף בגאווה עם אחרים באינסטגרם.

שימוש בזום אופטי פי 3 ופי 5 מפיקים תוצאות מאוד מרשימות וגם בהגדלה לזום של פי 10 ופי 30 ניתן לקבל תוצאות מרשימות למדי, כך שניתן לתפוס תמונות גם מרחוק ועדיין לקבל תמונות יפות.

כמה תמונות עם זום (בין 3-10):

וכמה דוגמאות עם וללא זום להשוואה:

תמונות סלפי הן חוזקה נוספת עבור ה-Galaxy S24 Ultra, שמצליח לא רק לבצע הפרדה מצויינת בתמונות עם אפקט הבוקה (תמונות פורטרט), אלא גם לשמור על צבעים מאוד נאמנים למציאות, עם כמות גבוהה של פרטים ואפילו טווח דינמי טוב בצילום מול מקורות תאורה חזקים.

יכולות AI במצלמות

סמסונג הוסיפה מגוון אפשרויות עריכה דרך אפליקציית התמונות שלה, שמאפשרות לנו ליצור אלמנטים חדשים בתמונות שלנו שלא היו שם קודם, אם רק כדי לשפר את התמונות שצילמנו.

אפשר להוסיף פרטים לתמונה בביצוע יישור במקום רק לחתוך (Crop) פרטים החוצה, ניתן להסיר אלמנטים שמפריעים לנו בתמונות או להזיז אותם ממקום למקום, וה-AI ישלים לנו את הפרטים, והתוצאות לרוב מרשימות, אבל קבלת התוצאה לוקחת לא מעט זמן.

אני מודע לעובדה שעם כל הרצון הטוב, יכולות AI מסוימות, בעיקר כשמדובר בכאלה הדורשות כוח עיבוד רב כמו הפקה של תמונות ווידאו, לא יספקו לנו את התוצאות הכי טובות, פשוט כי ב-2024 אנחנו מצפים שכל דבר שנבקש מהטלפון לעשות יבוצע מיידית ולא 10, 15 או 30 שניות אחרי שביקשנו.

אבל אם נשים את הנושא של הזמן שלוקח לפעולות הנוגעות לעריכת תמונות באמצעות AI, יש כאן משהו מבורך ופשוט צריך להמתין עד שהיכולות של הטלפונים יתאזנו עם יכולות ה-AI שהחברות יוסיפו להן.

לפניכם דוגמה להסרת אובייקטים (אנשים) מתמונה:

ושתי דוגמאות נוספות בהן ניסיתי לקחת את הכלי לקצה:

  • ביקשתי מהכלי להסיר את המשקפיים. סימון מהיר של המשקפיים ביצע מייד את הפעולה, אך יחד עם הסרת המשקפיים, גם האישונים שלי זזו ממקומם:
  • ביקשתי מהכלי להסיר את הזקן שלי. גם כאן בסימון מהיר הזיהוי בוצע היטב, אך התוצאה? מחרידה!

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy S24 Ultra?

מכשיר הדגל החדש של סמסונג מוכיח שהגענו לשיא וכמו שאהבו להגיד בחברה מתחרה פעם אחר פעם – זה המכשיר הטוב ביותר שלה עד היום, וכנראה שגם בראש הרשימה מול כלל הטלפונים, אם כי במחיר הגבוה בו הוא מוצע לא מדובר במכשיר בעל התמורה הטובה ביותר למחיר, משהו שאני מצפה שישתנה עם הזמן, וככל שמחירו ירד במהלך השנה.

במקום בו החומרה כבר מספקת כל צורך שלנו, העדכונים שנראה משנה לשנה כנראה יגיעו דרך עוד קצת שיפורים למסך, למצלמה, למעבד, אבל כנראה שלא נמצא כבר דברים שיפתיעו אותנו יותר מידי בטלפונים מעתה והלאה, והדגש יעבור לצד התוכנה, בדגש על תחום הבינה המלאכותית.

בסמסונג הגדילו לעשות כשהיו הראשונים למתג את עצמם כחברה עם טלפון שמציע יכולות מובנות בתחום הבינה המלאכותית, בין אם בצד עיבוד התמונות או היכולות השונות שהוא מציע בצד הטקסט, אך ניכר שאנחנו עדיין בשלבים הראשונים, כשכח העיבוד עדיין אינו מספק, כך שהגלקסי S24 אולטרה מציע לנו כמה אפשרויות “AI” מובנות, אך דורש זמן רב יחסית לעיבוד לפני שנקבל את התוצאות מולנו.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
10/10
מצלמה
10/10
9.2
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • חיי סוללה
  • מצלמות
  • פונקציית הקפה וחיפוש
מה פחות אהבנו
  • פעולות AI איטיות בתמונות
  • מכשיר גדול וכבד
  • ללא יותר מידי חידושים מה-S23 אולטרה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מכ-5,000 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים