גאדג’טי מסקר: iPhone 15 Pro ו-iPhone 15 Pro Max – שוקלים פחות, נותנים יותר

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי) iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

אפל שינתה מעט את המשוואה שלה בכל הנוגע לדגמי הפרו בשנים האחרונות, וודאי שמתם לב כי ההבדלים בינם ובין הדגמים האחרים בסדרה הולכים וגדלים.

השנה, עם סדרת האייפון 15, ההבדלים בין דגם ה-iPhone 15 Pro וה-iPhone 15 Pro Max גדלו גם הם, כשמלבד השימוש במסך וסוללה גדולים יותר, באפל הוסיפו גם אפשרות נוספת בצד הצילום, המגיעה בדמות זום אופטי עד פי 5, לעומת זום של עד פי 3 בדגם הפרו הקטן יותר.

שינוי נוסף ששווה לשים לב אליו מגיע דווקא לדגמים הרגילים, אלה מקבלים מידי שנה חלק מהתוספות שקיבלו דגמי הפרו שנה קודם לכן, כך שמי שהיה מעוניין להמתין שנה נוספת ולא לשדרג בשנה שעברה לדגמי האייפון 14 פרו, יכול השנה לבחור גם בדגמי האייפון 15 והאייפון 15 פלוס, אשר מקבלים לראשונה את ה”אי הדינמי” שמחליף את המגרעת הוותיקה, מעבד חדש ועוד.

מפרטים טכניים: סדרת אייפון 15 פרו

חומרה

מערכת שבביםApple A17 ProApple A17 Pro

תצוגה

סוגOLED Super Retina XDR displayOLED Super Retina XDR display
גודל6.1 אינץ'6.7 אינץ'
רזולוציה2556x1179, 460ppi2796x1290, 460ppi
קצב ריענון120 הרץ120 הרץ
בהירותעד 2000nitsעד 2000nits

סוללה

טעינה אלחוטיתכן, תקן Qi ו-MagSafeכן, תקן Qi ו-MagSafe
מהירות טעינה20W חוטי, 15W MagSafe ו-7.5W אלחוטי Qi20W חוטי, 15W MagSafe ו-7.5W אלחוטי Qi

גוף

משקל187 גרם221 גרם
מידות146.6x70.6x8.25 מילימטר159.9x76.7x8.25 מילימטר
תקן עמידותIP68IP68

מצלמה

מערך צילום48+12+12+ToF מגה-פיקסל48+12+12+ToF מגה-פיקסל
מייצב תמונהכן, OISכן, OIS
מצלמה משנית (סלפי)כן, 12 מגה-פיקסל, f/1.9, וידאו 2160p@60fps, זיהוי פנים ביומטריכן, 12 מגה-פיקסל, f/1.9, וידאו 2160p@60fps, זיהוי פנים ביומטרי

עדכונים בצד העיצוב

גדלי המסכים של דגמי הפרו לא השתנו, אבל באפל כן דאגו לשלב סביבם מסגרות דקיקות יותר, ובעיקר – מבנה עגלגל יותר שהופך את המכשירים לנוחים ונעימים יותר לאחיזה ביד. אוכל להתייחס באופן אישי לדגם האייפון 14 פרו שרכשתי בהשקה בשנה הקודמת, זה גרם לי לחרוג ממנהגי בשימוש בטלפון ללא כיסוי, פשוט כי כיסוי היה נדרש כדי שהאייפון לא יכאיב ליד (באמת, אפל!).

השינוי הקטן הזה מאוד משמעותי, ועם דגמי האייפון 15 פרו והאייפון 15 פרו מקס כבר לא מצאתי צורך להשתמש בכיסוי ככל שזה נוגע לנוחות האחיזה בשניים, אך אם אתם חוששים מנפילות או סתם רוצים לעצב את המכשיר שלכם כראות עיניכם – כיסוי הוא פתרון מצויין.

עדכון חיובי נוסף בצד העיצוב הוא השימוש בטיטניום, שבעיקר הוביל לירידה משמעותית במשקל המכשירים, דבר שהייתי שמח לראות עוד בשנה שעברה, שכן דגמי ה-14 פרו כבדים מאוד לטעמי.

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

עדכון גדול ניתן למצוא בהחלפתו של כפתור ההשתקה הוותיק באחד חדש. כעת תופעל האפשרות בלחיצה ארוכה על הכפתור וניתן גם להגדיר פעולות שונות שיבוצעו בלחיצה עליו, כמו הפעלת המצלמה, הפנס או מצבי פוקוס שונים.

אך הפונקציה המעניינת ביותר היא זו שמאפשרת להצמיד לכפתור הפעלה של כל אפליקציה או פעולה דרך אפליקציית ה-Shortcuts באייפון, כך שתוכלו להפעיל במהירות את אינסטגרם או טיקטוק או אפילו אפליקציה כמו True Caller לזיהוי שיחות מהיר.

החיסרון לטעמי הוא מיקומו של הכפתור, אשר גבוה למדי (בעיקר בדגם הפרו מקס) ולא מאפשר גישה נוחה. הוא גם שונה בדרך התפעול שלו לעומת כפתור ההזזה שהיה קיים עד כה באייפון, כך שאם אתם מעוניינים בכיסוי, רצוי למצוא אחד שתואם לשינוי ומאפשר גישה נוחה לכפתור זה.

iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

ולבסוף, ישנו מחבר ה-USB-C, שמצטרף למכשירי האייפון לראשונה, לאחר שנים רבות בהם היה זמין בטלפונים אחרים בשוק.

כיפוף היד שביצע האיחוד האירופי לאפל הוביל אותה לעדכן את כל המכשירים בסדרה החדשה לחיבור החדש, אך דגמי הפרו מקבלים מעט יותר, ואם אתם זקוקים להעברה מהירה יותר של מידע מהאייפון למחשב, תוכלו לרכוש כבל מידע שיאפשר לכם לקבל מהירות העברה גבוהה יותר, זאת מאחר שהכבל שמגיע באריזת המכשירים אינו תומך באפשרות.

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

אבל חוץ ממהירות גבוהה יותר של העברת מידע והנוחות של שימוש בכבל אחיד עבור כל המוצרים הטכנולוגיים, ישנה גם האפשרות של חיבור מהיר למחשב עם כבל USB-C תומך כדי לשקף את האייפון במיידיות על גבי צג המחשב. במקרה שלי פשוט שלפתי את חיבור המסך מהמחשב וחיברתי לאייפון וקיבלתי מיד את מסך האייפון על המסך הגדול.

שיקוף מסך מהאייפון למסך מחשב
צילום: רונן מנדזיצקי

חווית השימוש

את הירידה במשקל של דגמי הפרו בסדרת האייפון 15 כבר הזכרתי, אך אין ספק שזו משמעותית מאוד. כמשתמש באייפון 14 פרו, השינוי היה עבורי משמעותי, אך יותר מכל הפתיעה אותי העליה החדה בנוחות האחיזה דווקא בדגם האייפון 15 פרו מקס. מדובר במכשיר גדול וכבד גם לאחר הירידה במשקל, אך מסתבר ששינוי של כ-20 גרם במשקל משפיע רבות לטובה.

מעבר לכך, קשה שלא להתרשם מהעקביות של אפל בכל הנוגע לחווית השימוש במכשירי האייפון. המסך ממשיך להיות בין הטובים בתחום והביצועים גם הם לא מותירים כל מקום של ספק עבורי, כשהמגרעה היחידה בשני תחומים אלה שאני יכול לחשוב עליה היא דווקא לרעתה של אפל, פשוט כי אין ממש צורך לטעמי בעדכון החומרה מידי שנה כשגם דגמים ישנים יותר עושים את העבודה מעל ומעבר.

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

ואז אני מרגיש צורך בלאמר גם למי שלא בטוחים בבחירה בין דגמי הפרו לדגמים הרגילים בסדרה בכל הנוגע לצד הביצועים – אין פה בעיה כלשהי, ואם זה השיקול היחיד, אולי שווה לחסוך את העלות הנוספת שדורשים דגמי הפרו עבור שדרוג החומרה הזה.

מה שלא מצאתי בטלפונים של אפל בשנה זו הוא ה”קילר פיצ’ר” שימשוך אותי כפי שאולי הצליח ה”אי הדינמי” בראש המסך לעשות בשנה שעברה. כפתור ההשתקה הורסטילי הוא בהחלט תוספת גדולה, וניתן לנצל אותו כדי לגשת ללא מעט אפשרויות, אבל גם כמה חודשים של נסיונות לאחר השקתה של סדרת האייפון 15 לא מצאתי את עצמי משתמש בו יותר מידי. אולי זה המיקום הלא-כה-נוח שלו.

חיבור ה-USB-C לעומתו עשה עבורי שינוי לטובה, שכן נוח יותר לחבר מגוון מכשירים שונים המשתמשים בחיבור זה ממילא דרך כבלים שקיימים בבית, אבל גם כאן, אם אתם משתמשי אייפון במשך שנים רבות, השינוי הזה לאו דווקא יגיע לטובתכם, שכן כבלי ה-Lightning שאספתאם לאורך השנים יוכיחו עצמם כמעט מיותרים מעתה והלאה.

מערכת ההפעלה iOS 17 הביאה עימה מספר עדכונים למכשירי האייפון 15 ולסדרות קודמות. פירטנו בנושא בכתבה נפרדת, את זו תוכלו למצוא בלחיצה כאן.

התייחסות לתלונות המוקדמות על האייפון 15

סקירה זו נכתבה כמעט במלואה לפני השקת מכשירי האייפון 15 בישראל, כך שהתלונות לגבי המכשירים כבר קיבלו התייחסות וגם תיקונים שהגיעו דרך עדכוני תוכנה היכן שניתן. השארתי חלק מההתייחסויות שלי לנושאים שהועלו עבור מי שלא הספיק לקבל תשובה או הסבר להם.

אם זה טיטניום, אז למה האייפון נשבר?

אפל משווקת את השימוש בטיטניום בעיקר כדי להגיד “זה מה שעזר לנו ליצור טלפונים קלים יותר”, והם באמת קלים יותר, הרבה יותר בהשוואה לדגמי האייפון 14 פרו והאייפון 14 פרו מקס, אבל היא מתייחסת גם לכך ש”בחלל משתמשים בטיטניום”, ורומזת לכך שמדובר בטלפון חזק ועמיד, וכאן בדיוק הבעיה.

המסרים השיווקיים של אפל מציגים את השימוש בטיטניום ככזה שיהפוך את המכשירים שלה לעמידים במיוחד, כשפועל, אם בוחנים את החומרים האלה קצת לעומק, ההתייחסות היחידה של החברה לחוזק היא כזו שמתייחסת לחוזקה של המתכת עצמה, ולא לחוזקם של המכשירים.

בסרטונים שלה, וגם בתיאור המכשירים באתר שלה, אפל אומרת שלטיטניום “יש את אחד מיחסי הכוח למשקל הגבוהים ביותר”. אז כן, טיטניום זו אחלה מתכת, חזקה ועמידה ביחס למשקל שלה, אבל השימוש בה במכשירי האייפון לא מעיד על עמידותם.

בסופו של דבר, מכשירי האייפון 15 פרו לא מורכבים רק מטיטניום, אלא גם מזכוכית ואלומיניום וחומרים נוספים. אז לפני שאתם מרגישים בנוח לזרוק אותם על הרצפה כדי לבחון את העמידות שלהם – עדיף שתשימו כיסוי. ואולי גם כדאי שחברות לא יציגו חומרים שיווקיים שיכולים להיות בעיתיים בדרך שבה אנחנו מקשרים ביניהם ובין המוצרים שאנחנו קונים.

iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

זה חם כמו אש הגיהנום!

דיווחים על כך שהאייפון 15 פרו מתחמם מעבר לגבול הנוחות החלו להגיע אחרי ההשקה של המכשיר, ובעוד שעיקר הדיווחים נוגעים לדגם הקטן יותר, ישנם גם כאלה שמתייחסים לדגם הגדול יותר (פרו מקס).

על פי הדיווחים שמצאנו בפורומים של אפל וברדיט, המכשירים מתחממים מאוד, כשמספרים מעל 40 מעלות הוצגו.

מה שאנחנו חווינו באופן אישי בכל הנוגע להתחממות נגע לדגם ה-15 פרו (ולא למקס), כשהחוויה היא התחממות גבוהה יותר בזמן טעינה ובזמן משחק והתחממות קלה יותר בזמן צילום. עם זאת, לאחר תקופה ממושכת עם המכשיר ומספר עדכוני תוכנה שהגיעו בדרך, החימום הניכר שהרגשתי בטעינה ובזמן משחק כבר לא מורגש באותה צורה.

המצלמות

בין אם הצלחתם להבחין בכך או לא, רבות מהתמונות שאני מצלם לסקירות באתר ובאופן כללי מתבצעות באמצעות האייפון. זה לא בגלל שהן טובות יותר מהתמונות שאני מצלם עם מצלמת ה-DSLR שלי, זו מספקת תוצאות טובות בהרבה, אלא פשוט בגלל הנוחות.

אפל, ובמידה רבה גם כמה חברות נוספות בתחום הצילום בטלפונים (אני מתייחס בעיקר לסמסונג), הצליחו להביא את איכות התמונות המצולמות עם הטלפונים שלנו לרמה גבוהה מאוד, ולצד הנוחות הגבוהה של שיתוף התמונות, בין אם לרשתות חברתיות או סתם לאחסון מקומי או בענן, מדובר בכלים שנוחים בהרבה מאשר המצלמות הקלאסיות.

נוספות לכך גם האפשרויות להסרטת וידאו בשני פורמטים עיקריים (לגובה עבור סרטוני רילז או טיקטוק ולרוחב ליוטיוב), אלו משמשות עבור יוצרי תוכן שמעוניינים ליצור תכנים ברמה גבוהה גם מבלי להשקיע בציוד רב בנוסף.

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

ואתן את הדוגמה האישית שלי (בקצרה): באייפון אני משתמש להרבה מצילומי ה-B-רול, כשה-DSLR משמשת בעיקר כמצלמה הראשית, ולצילומים לרשתות החברתיות (וידאו או תמונות) אני כמעט לא חושב בכלל על ה-DSLR.

הסטאפ של האייפון הרבה יותר פשוט ושיפורי התמונה מייתרים (לפעמים) את הצורך בהרכב התאורה המלא שאני משתמש בו, והמכשיר מציע גם תמיכה בהסרטה ב-4K גם דרך המצלמות העיקריות בגבו וגם עם מצלמת הסלפי הקדמית, ומוסיף לכך שלל אפשרויות מתקדמות יותר, כמו צילום במצב RAW.

אני מצרף שני קטעי וידאו שצולמו עם האייפון 15 פרו מקס, אחד עם המצלמה הראשית שמדגים את היציבות בזמן תנועה, והשני עם המצלמה הקדמית, על מנת להדגים דווקא את נושא הקלטת האודיו (הבחור שאיחלתי לו חג שמח בזמן שבנה סוכה לא ענה לי לצערי):

וידאו מצלמה ראשית 4K:

וידאו מצלמה קדמית 4K (עם הקלטת אודיו):

הרכב המצלמות באייפון 15 פרו \ מקס:

  • מצלמת 48 מגה-פיקסל ראשית עם צמצם  ƒ/1.78 המקביל לעדשת 24 מ”מ.
  • מצלמת 12 מגה-פיקסל אולטרה רחבה עם צמצם ƒ/2.2 המקביל לעדשת 13 מ”מ עם זווית ראיה של 120 מעלות.
  • מצלמת 12 מגה-פיקסל טלפוטו עם זום אופטי של עד פי 3 (בפרו הרגיל) ועד פי 5 (בפרו מקס), המקבילה לעדשת 48 מ”מ.

תמונות מהאייפון 15 פרו \ מקס

איכות התמונות בדגמי האייפון 15 פרו לא השתנתה רבות בהשוואה לדגמים הקודמים בסדרה, גם הם היו מוצלחים למדי בפן הצילום. אפל שיפרה את הייצוב האופטי, מה שתורם בעיקר לצילומי לילה, אך עדיין ניתן להבחין בטיפול לא מושלם סביב מקורות תאורה חזקים.

צילומי תקריב גם הם מרשימים, וכפי שכבר הזכרתי מוקדם יותר, נוחים מאוד לתפיסה הודות למעבר המהיר בין מצבי צילום ברגע שנקרב את המצלמה לאובייקט שנרצה לצלם תקריב עבורו (מה שקיים גם בדגמי אייפון קודמים).

תמונת לילה:

כניסה לבית בלילה
צילום: רונן מנדזיצקי

זווית רחבה (יום):

זווית רחבה (לילה):

מצב לילה פעיל \ לא פעיל:

כלי מעניין נוסף שאפל שילבה דרך עדכון מערכת ההפעלה שיצא עם מכשירי סדרת האייפון 15 (iOS 17) מאפשר לברור בין המוקד בתמונות גם לא שצולמו, כאשר קיימת גם אפשרות ייעודית לצילום בעלי חיים.

בשני המקרים מדובר בפונקציות מוצלחות מאוד לטעמי, כאלה שמסוגלות להפיק תמונות מרשימות למדי ללא מאמץ גדול:

חתול
צילום: רונן מנדזיצקי

את ההבדל ה”גדול” בין המצלמות של דגם הפרו ודגם הפרו מקס נוכל למצוא במצלמת הטלפוטו, זו מאפשרת זום גדול יותר של עד פי 5, מול פי 3 בדגם הפרו הרגיל.

תמונת סלפי:

הסוללות

אפל שיפרה לאורך השנים את יכולות הסוללה של מכשיריה, כשהנהנים העיקריים הם אלו שיבחרו לרכוש את המכשירים הגדולים יותר של החברה, שכוללים מן הסתם גם יותר מקום לשילוב סוללות גדולות יותר.

דגמי הפרו מקס כבר הוכיחו שהם מסוגלים לספק חיי סוללה מרשימים למדי, אם כי ראינו במבחני עבר כי דווקא דגמי ה”אייפון פלוס”, שמגיעים בגודל דומה לזה של דגמי הפרו מקס, מציעים חיי סוללה אפילו מרשימים יותר.

השנה ניתן לומר כי אפל הצליחה לשמור על רמת חיי הסוללה שקיבלנו בדגמים הקודמים בסדרה. במבחנים שלי הצלחתי להגיע קרוב ל-9 שעות מסך ברוב הימים שלי עם האייפון 15 פרו מקס, מה שהתפרש לכיום וחצי של עבודה, בעוד שהאייפון 15 פרו הגיע לנתון שנע סביב כ-6 וחצי שעות מסך.

אציין כי את שני המכשירים קיבלתי לכשבוע ימים תחילה עוד לפני ההשקה הרשמית בישראל, אך עם האייפון 15 פרו המשכתי גם בחודשים שעברו מאז, וחיי הסוללה נותרו די יציבים בינתיים. ברוב הימים אני מסיים את יום העבודה עם כ-10-15 אחוזי סוללה שנותרים באייפון 15 פרו, לעיתים גם מגיע עד מתחת ל-5%, מה שבכל מקרה דורש ממני טעינה מלאה בסוף כל יום.

בכל הנוגע לטעינה אין חדשות מרחיקות לכת. המכשירים תומכים בטעינה רגילה (דרך חיבור USB-C) ובטעינה אלחוטית (MagSafe) בהספקים הנמוכים בהשוואה לרוב הטלפונים הקיימים כיום בשוק.

iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על האייפון 15 פרו \ מקס?

השינויים בשער הדולר היו גורם מרכזי בכך שדגמי האייפון 15 כולם הם היקרים ביותר שראינו בארץ עד כה, ומדובר במכשירים שמלכתחילה היו יקרים, מה שהופך את שיקול המחיר למשמעותי הרבה יותר אם אתם רוצים לשדרג לגרסאות האייפון 15 פרו או פרו מקס.

רבים מהעדכונים שמגיעים למכשירי האייפון החדשים הם פעמים רבות עניין של עדכונים המגיעים דרך מערכת ההפעלה, זו זמינה גם לדגמים ישנים יותר, כאשר במקרים מסוימים נשענת היכולת התוכנתית גם על יכולות חומרתיות, אך במקרה של סדרת האייפון 15 לא אוכל לומר שמצאתי שדרוג כה משמעותי שיצדיק לקנות אייפון דווקא בשנה זו.

אם המחיר הוא לא שיקול עבורכם ודילגתם על דגם האייפון 14 פרו\מקס בשנה שעברה או שיש בידכם אייפון ישן יותר, ישנן כמה סיבות לשקול את השדרוג.

המכשירים החדשים מציעים את האי הדינמי (שהוצג גם בדגמי הפרו הקודמים), שדרוגים מסוימים למצלמות (עם יתרון לדגם הפרו מקס), חומרה חזקה יותר, חיבור USB-C שמאפשר נוחות לצד כמה פונקציות נוספות וכפתור השתקה חדש, שאם תשקיעו בו קצת מזמנכם, תוכלו לעשות איתו דברים די מעניינים.

iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 15 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

לצד זאת תוכלו למצוא בהם מסכים מבין הטובים בשוק, שמגיעים עם פאנלי OLED ותמיכה בקצבי רענון גבוהים של עד 120 הרץ, רמקולים חזקים ואיכותיים ועמידות בפני מים ואבק בתקן IP68.

האריזה ותכולתה
6/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
8/10
מצלמה
10/10
8.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • רמקולים
  • מצלמות
  • חיבור USB-C
  • משקל
  • חיי סוללה בדגם פרו מקס
מה פחות אהבנו
  • מחיר
  • טעינה איטית
  • כפתור השתקה גבוה מידי

איפה קונים ומה המחירים?
  • פרו מקס: החל מ-6,350 שקלים
  • פרו: החל מ-5,300 שקלים

*תודה לרשת iStore על אספקת מכשירי האייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס לצורך הסקירה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים