גוגל מציגה כלים חדשים להפיכת טיולים לחכמים יותר

שיפורים חדשים בגוגל מפות (מקור גוגל)

גוגל (Google) מציעה כיום מגוון כלים שימושיים בעבור תכנון טיולים, ועכשיו, לקראת עונת הטיולים הבאה, היא מציגה אוסף שיפורים חדש, הכולל אפשרות לייצר תוכניות טיול מסודרות באמצעות מנוע החיפוש של החברה, רשימות המלצות חדשות בגוגל מפות לצד אפשרות ניהול משופרות לרשימות קיימות, שילוב פיצ’ר תרגום ל-Lens ו-Circle to Search ועוד.

מנוע החיפוש של גוגל ושירות גוגל מפות נחשבים לשני כלים שימושיים במיוחד בעבור כל מי שמתכנן לטייל בעולם. עכשיו גוגל מציגה אוסף שיפורים נוסף לשניהם על מנת להפוך את הטיול לנוח ופשוט יותר, עם שדרוג ה-Search Generative Experience (להלן SGE), מנגנון “בינה מלאכותית יוצרת” ששולב ב-2023 במנוע החיפוש של החברה.

מעכשיו משתמשים בעלי גישה ל-SGE יוכלו לבקש מגוגל לייצר עבורם תוכנית טיול מסודרת עם שאילתות כמו “תכנן לי טיול של שלושה ימים בפילדלפיה שמתמקד בהיסטוריה”, חיפוש שייצר רשימת המלצות לטיול של שלושה ימים עם המלצות על אטרקציות, מסעדות, המלצות למלונות ועוד. תוכניות הטיול יכללו גם את תצוגת המקומות על המפות של החברה.

שיפורים לגוגל מפות

יחד עם מנוע החיפוש עצמו, שירות גוגל מפות נחשב לכלי חשוב לא פחות עם האפשרות לייצר רשימות של מקומות בהם הם רוצים לבקר בטיול.

עכשיו גוגל משדרגת את היכולת ליצור את הרשימות בגוגל מפות, רשימות שיהיה ניתן מעכשיו לסדר בצורה נוחה יותר בסדר כרונולוגי או לפי תעדוף המשתמש, כאשר יהיה ניתן לשתף את הרשימות בצורה קלה עם חברים או משתמשים אחרים.

בנוסף, גוגל מציגה למשתמשים שלוש רשימות אוטומטיות חדשות:

  • המקומות הטרנדים🔥- רשימה שמתעדכנת באופן שבועי ומציגה את המקומות שצברו פופולריות בתקופה האחרונה, אידיאלי למציאת “מקומות חמים” חדשים.
  • המקומות המובילים🏆- רשימת המקומות המובילים שאהובים על ידי הקהילה באופן קבוע.
  • הפנינות הנסתרות 💎- רשימת המקומות “הנסתרים” בשכונות, רשימה טובה למציאת מסעדות שעדיין לא צברו פופולריות גבוהה.

הרשימות החדשות יופיעו בשלב הראשון במעל 40 ערים בארה”ב וקנדה, כאשר החברה צפויה להרחיב את הרשימות לערים ומדינות נוספות במהלך החודשים הקרובים.

הרשימות החדשות בגוגל מפות (מקור גוגל)
הרשימות החדשות בגוגל מפות (מקור גוגל)

שיפורים ל-Circle to Search ו-Lens

אחד מפיצ’רי החיפוש המתקדמים ביותר אותם הציגה גוגל לאחרונה הוא ה-Circle to Search (“הקף בשביל לחפש”), שהוצג כחלק מסל פתרונות הבינה המלאכותית Galaxy AI של סמסונג בעבור מכשירי ה-Galaxy S24 והתרחב למכשירי סמסונג נוספים לאחרונה, לצד מכשירי הפיקסל של גוגל עצמה.

בעוד שכיום הפיצ’ר מיועד לביצוע חיפושים בלבד, במהלך השבועות הקרובים גוגל תוסיף לפיצ’ר החיפוש וכלי החיפוש הויזואלי Lens של החברה אפשרות לביצוע תרגום מובנה מבלי שהמשתמש יצטרך להעתיק את הטקסט ל-Google Translate.

שדרוג נוסף שיגיע ל-Lens של גוגל הוא האפשרות להשתמש בו בתור מדריך טיולים פרטי באמצעות שילוב בינה מלאכותית מובנה.

משתמשים יוכלו לכוון את המצלמה לציור במוזיאון ולשאול את Lens “מדוע האמן צייר את התמונה הזו?”, דבר שיציג מידע מקוצר על התמונה עם קישורים לקבלת מידע מורחב על אותה יצירת אומנות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים