טוויטר מחלקת חשבונות פרימיום עם “וי כחול” בחינם

אפליקציית X, טוויטר לשעבר צילום: רונן מנדזיצקי

אילון מאסק, מנכ”ל טסלה והבעלים של 𝕏 (טוויטר לשעבר) הכריז על תוכנית חדשה לחלוקת חשבונות 𝕏 פרימיום בחינם למשתמשים בעלי מעל 2500 עוקבים מאומתים.

חשבונות פרימיום מאפשרים למשתמשים לקבל את ה”וי הכחול”, סימן אימות החשבון המוכר, בין אם מעוניינים בכך או לא, צעד שהוביל ללא מעט תרעומת בקרב משתמשים שקיבלו באופן לא צפוי את ה”וי הכחול” למרות שלא היו מעוניינים בו.

בטרם טוויטר נרכשה על ידי מאסק והחליפה את השם שלה ל-𝕏, קבלת “וי כחול” לאימות החשבון נחשב כסמל סטטוס בעבור משתמשים רבים, דבר שהשתנה בצורה דרסטית תחת ההנהלה של מאסק, שהציע לכל משתמש שמוכן לרכוש חשבון פרימיום בתשלום את סימן ה”וי הכחול”.

שינוי זה יצר בלגן גדול ברשת החברתית הפופולרית ואפשר למשתמשים להתחזות לחשבונות רשמיים של אנשים, חברות וארגונים שונים, מה שהפך את ה”וי הכחול” מסמל סטטוס לסמל של בושה בעבור רבים, המסמן כי המשתמש היה מוכן לשלם ל-𝕏 על מנת לקבל את הסטטוס, דבר שהגיע עד למצב בו החברה אפשרה למשתמשים להסתיר אותו.

משתמשים רבים, בהם מפורסמים, פוליטיקאים, אושיות רשת, גאדג’טי ועוד, שקיבלו ללא תמורה את ה”וי הכחול” תחת טוויטר ואיבדו אותו תחת 𝕏, סירבו באופן עקרוני לשלם עליו לאחר השינויים של מאסק בתור צעד מחאתי, אך כעת נראה כי מאסק מעוניין להחזיר למשתמשים אלו את ה”וי הכחול” לאימות החשבון כתלות במספר העוקבים שלהם… בין אם הם רוצים אותו או לא.

רק עוקבים מאומתים נחשבים בספירה

כחלק מהמלך החדש של מאסק לחלוקת חשבונות פרימיום למשתמשים, משתמשי 𝕏 בעלי מעל 2500 עוקבים מאומתים יקבלו מנוי פרימיום בחינם ומשתמשים בעלי מעל 5000 עוקבים מאומתים יקבלו מנוי פרימיום+ בחינם.

המנויים מציעים למשתמשים פיצ’רים נוספים ובראשם ה”וי הכחול”:

  • מנוי “פרימיום” (Premium) – מנוי פרימיום סטנדרטי עם “וי כחול”, 50% פחות פרסומות וגישה לפיצ’רים נוספים עם עלות חודשית רגילה של  8 דולר או 29 ש”ח.
  • מנוי “פרימיום+” (+Premium) – מנוי פרימיום משופר שמגיע ללא פרסומות כלל, בוסט מקסימלי לתגובות וגישה מלאה לכלי יוצרי התוכן של הפלטפורמה עם עלות חודשית רגילה של 16 דולר או 58 ש”ח.

נכון להרגע, הצעד החדש של מאסק יצר לא מעט התנגדות בקרב המשתמשים שמעולם לא רצו לקבל אותו, ונותר לראות כיצד הסיפור יתפתח בהמשך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים