אפל תאפשר לפתח אמולטורים למשחקי רטרו למערכת ה-iOS

Apple Arcade (תמונה: Apple) Apple Arcade (תמונה: Apple)

אפל (Apple) הציגה אוסף הנחיות חדשות למפתחים (הנחיות מלאות) הכוללות לראשונה תמיכה רשמית באמולטורים למשחקי רטרו על מכשירי החברה.

האמולטורים מאפשרים למשתמשים לשחק במגוון משחקי קונסולות ישנים על גבי המכשיר הסלולרי שלהם, קטגוריית אפליקציות שהייתה חסומה עד היום בפני משתמשי אפל.

מה זה אמולטור?

לפני שנדבר על שינוי הנהלים החדש של אפל, צריך להבין קודם כל מהו אמולטור. במקרה שלנו, השינוי מדבר על אמולטורים למשחקים קלאסיים, אפליקציות יעודיות המאפשרות למשתמשים להריץ משחקים שנועדו לקונסולות משחקים ישנות, דוגמת ה-Nintendo 64, SEGA, Game Boy ועוד, על מכשירים אחרים ולא על הקונסולה עבורה הם פותחו, כאשר המשתמש אחראי להשיג את קובץ המשחק להפעלה באמולטור.

אמולטורים באפסטור

סביר להניח כי השינוי החדש במדיניות המפתחים של אפל מגיע על רקע השינויים האחרונים בחברה כתוצאה מכניסת חוק ה-DMA של האיחוד האירופאי לתוקף ותחילת החקירות כנגד החברה בארה”ב בטענה על הפרת חוקי התחרות המקומיים.

זה הוביל את החברה לרופף את ההגבלות על המפתחים ולאפשר לאפליקציות להריץ קוד שאינו מוטמע באופן מובנה באפליקציות עצמן, דבר חיוני למדי בעבור אמולטורים של משחקים.

סעיף 4.7 בהנחיות החדשות מדבר על “מיני אפליקציות, מיני משחקים, משחקי סטרימינג, צ’אטבוטים, פלאגינים ואמולטורים של משחקים” ומציע למפתחים אפשרות להציע למשתמשים שלהם מיני אפליקציות ומשחקים באמצעות שימוש בקוד HTML5 כקוד חיצוני.

אפל אף מדגישה את האפשרות לפתח אמולטורי רטרו משחקים שיוכלו להציע למשתמשים שלהם להוריד משחקים שאינם חלק מהקוד של האפליקציה עצמה.

שלב ההגבלות

ההנחיות מדגישות כי על אמולטורי המשחקים לעמוד בחוקים הרלוונטיים לצד הנחיות אפל בנושא, זאת בזמן ששוק האמולטורים הקיים נמצא באזור אפור למדי בכל הנוגע לאופן בו משתמשים משיגים את קבצי הרום (ROM) של המשחקים השונים.

קבצים אלה מחליפים את הצורך להשתמש בקלטות המשחק הישנות ודרושים על מנת להפעיל את המשחקים על המכשירים השונים שאינם הקונסולה המקורית עבורה נוצרו.

הניסוח של אפל בנושא מעט מעורפל, אך ניתן להניח כי השינוי החדש נועד לאפשר לחברות דוגמת SEGA להציע למשתמשים שלהן אמולטור יעודי למשחקי הרטרו של החברה מאחר והם בעלי הזכויות על המשחקים עצמם, דבר שיאפשר למשתמשי אפל לשחק לראשונה במשחקי רטרו במכשירי ה-iOS שלהם, זאת בהשוואה למשתמשי אנדרואידף שיכולים להשתמש באמולטורים שונים מזה זמן רב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים