אינטל הציגה את Hala Point – המערכת הניורומורפית הגדולה בעולם

מערכת ה-Hala Point (מקור אינטל)

חברת אינטל (Intel) הכריזה על Hala Point, המערכת הנוירומורפית הגדולה ביותר בעולם, המתבססת על 1152 מעבדי ה-Loihi 2, ה”מקבילים” למוח אנושי בעל 1.15 מיליארד ניורונים עם ביצועים של 20PetaOPs, פי 12 לעומת הדור הקודם, כל זאת בצריכה חשמלית נמוכה במיוחד של 2600W בלבד.

לצד האצת הפיתוח בתחום הבינה המלאכותית בשנים האחרונות, המבוססת בעיקר על פתרונות סטנדרטיים דוגמת מאיץ ה-H100 ומאיץ ה-B200 החדש של אנבידיה, קיימים פתרונות חלופיים בשוק, בהם מעבד ה-Loihi הנוירומורפי (Neuromorphic) אותו הציגה אינטל ב-2018, שנועד לדמות את תהליכי העיבוד של המוח האנושי עם יכולת למידה והתפתחות הדומים יותר לאלו של בני האדם.

העיצוב הייחודי של המערכת החדשה מעניק לה יכולות יחודיות ללמידה מתמשכת בזמן אמת לשימושים מדעיים דוגמת פתירת בעיות הנדסה, לוגיסטיקה, ניהול מערכות תשתית עירוניות חכמות, מודלי שפה גדולים (LLM) ועוד.

מערכת ה-Hala Point (מקור אינטל)
מערכת ה-Hala Point (מקור אינטל)

מערכת ה-Hala Point החדשה של אינטל מחליפה את מערכת ה-Pohoiki Springs הקודמת של החברה ומגיעה בתצורת 6U לשרתים בגודל של “מיקרוגל”, כאשר היא מציעה קפיצת ביצועים משמעותית עם מעבר מ-100 מיליון “ניורונים” ל-1.15 מיליארד “ניורונים” בדור החדש בזכות השימוש ב-1152 מעבדי Loihi 2, המציעים ביחד 140,544 ליבות “ניורונים” לצד 2304 ליבות x86.

אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של המעבדים הניורומורפיים הוא הצריכה החשמלית הנמוכה במיוחד בהשוואה למערכות AI סטנדרטיות המבוססות על מעבדים רגילים או מאיצים גרפיים, כאשר מערכת ה-Hala Point צורכת עד 2600W וואט בלבד או 15TOPs/W.

אינפוגרפיקה Hala Point (מקור אינטל)
אינפוגרפיקה Hala Point (מקור אינטל)

מייק דייוויס, מנהל מעבדת החישוב הנוירומורפי במעבדות אינטל, מסביר:

עלויות המחשוב של מודלים של AI עולים בשיעורים מתמשכים. התעשייה זקוקה לגישות חדשות מייסודן, המסוגלות להמשיך את הגידול. מסיבה זו, פיתחנו את Hala Point, המשלבת את היעילות של למידה עמוקה עם למידה ואופטימיזציה חדשות בהשראת המוח האנושי. אנו מקווים שהמחקר באמצעות Hala Point יקדם את היעילות ויכולת ההסתגלות של טכנולוגיות AI בקנה מידה גדול.

מערכת ה-Hala Point החדשה של אינטל תהפוך להיות מבצעית ב-Sandia National Labs (“מעבדות סאנדיה הלאומיות”) בארה”ב למטרות מחקר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים