אפל תוקפת את Galaxy Nexus: מפר את פטנט “החלק לפתיחה”

אפל, שזכתה באוקטובר האחרון בפטנט “החלק לפתיחה”, פותחת חזית נוספת מול סמסונג וגוגל ומגישה בגרמניה תביעה כנגד מכשיר הדגל התורן של מערכת ההפעלה אנדרואיד – Galaxy Nexus, המפר לטענתה את הפטנט שקיבלה לידיה באחרונה. את הבקשה לרישום הפטנט הגישה אפל בדצמבר 2005 (קצת יותר משנה לפני הכרזת האייפון הראשון), 6 שנים לאחר מכן, בהן בדק משרד הפטנטים האמריקאי את מאפייניו – זכתה אפל לקבל לידיה את הפטנט הנחשק. והנה נוסח הרישום שלו בתרגום חופשי:

“מכשיר עם מסך מגע יוכל להיפתח באמצעות תנועות המבוצעות על מסך המגע. המכשיר ייפתח אם המגע תואם את התנועה המוגדרת מראש. המכשיר מציג צורה אחת או יותר בהתאם לתנועה שהוגדרה מראש לפתיחת המכשיר. ביצוע התנועה המוגדרת מראש ביחס לצורה יוכל לכלול הזזת הצורה למיקום מוגדר מראש ו/או הזזת הצורה במסלול מוגדר מראש. המכשיר יוכל להציג רמזים חזותיים של התנועה המוגדרת מראש על מסך המגע כדי להזכיר למשתמש את התנועה”.

סמסונג מצידה, מתכוונת להתגונן בכך שתטען כי אפל אינה זו שהמציאה את אופי הפעולה, שנראתה בשימוש על מכשיר ה-Neonode N1m שהוצג בתחילת 2005. גוגל כזכור, עיכבה לא מעט פעמים את חשיפתה הרשמית של אנדרואיד 4.0, מאחר ועסקה רבות בהפיכתה לחסינה מפני תביעות – בעיקר כאלו המגיעות מכיוונה של אפל (נכון למועד חשיפתם של אנדרואיד 4.0 ומכשיר ה-Galaxy Nexus, הפטנט המדובר לא היה בידיה של אפל).

אפל בוחרת לתבוע את סמסונג דווקא בבית המשפט שבגרמניה מהסיבה הפשוטה שבארצות הברית מוגנות סמסונג וגוגל מפני תביעות בנושא “החלק לפתיחה” עד סוף 2012 וזאת מאחר והאחרונה כבר הציגה את הפתרון שלה לסוגיה, בדמותו של פטנט חדש שרשמה – מחוות מגע במסך הנעילה. בסוף 2012 צפויה גוגל לחשוף רשמית את הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד (JellyBean 5.0?), שם היא ככל הנראה תוציא לפועל את הפטנט החדש שלה, אם לא לפני-כן.

תביעה זו של אפל מצטרפת לאחת נוספת שהגישה החברה לפני מספר ימים כנגד Samsung Galaxy S II והיא צפויה להגיע לשולחן הדיונים ביום חמישי ה-15 במרץ, אז ייערך שימוע בהשתתפות נציגים משתי החברות אשר בסיומו יוחלט אם לסגור את התיק או להמשיך בחקירה שבסופה תגיע גם פסיקה. בימים האחרונים זיכה בית המשפט שבגרמניה את אפל מפני תביעה שהגישה כנגדה סמסונג בסוף השנה שעברה, לאחר תקופה ארוכה יחסית של שקט.

(מקור – PhoneArena)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים