שוברי קופות: “מרשעת” ו”גלדיאטור 2″ – עדיין לא ברבי ואופנהיימר

מתוך מתוך “מרשעת” (באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)

סוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע בארה”ב ובעולם הזכיר בעיקר את התופעה מהשנה שעברה בה שוחררו באותו היום הלהיטים “ברבי” ו”אופנהיימר”, שלא היו יכולים להיות שונים יותר אך עניינו באותה המידה את הקהלים השונים.

הפעם, מדובר בצמד הסרטים “מרשעת” ו“גלדיאטור 2” שניסו לשחזר את האירוע הקולנועי ההוא ואכן הרשימו – אך ממש לא באותה מידה.

מרשעת (Wicked)

סוף השבוע הראשון של מחזמר הברודווי המצליח שהפך לסרט גרף 114 מיליון דולר בקופות בארה”ב. מדובר בפתיחה השלישית בגודלה השנה, מאחורי “דדפול & וולברין” ו“הקול בראש 2”. למעשה, זהו הסרט היחיד מלבדם שחצה את 100 המיליון בסופ”ש הפתיחה.

ההצלחה של “מרשעת” מגיעה אחרי מסע פרסום ארוך במיוחד ויש יגידו גם מייגע – הכוכבות אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו היו בכל מקום בחודשים האחרונים, בתקווה להחזיר את ההשקעה בסרט, שתקציבו עמד על 150 מיליון דולר – סכום שאפילו אינו כה מסיבי לבלוקבאסטרים בשנתיים האחרונות.

הצלחת הסרט הייתה קריטית לאולפני יוניברסל, שכן מדובר בחלק הראשון מבין שניים. הסרט השני כבר צולם וצפוי להגיע לבתי הקולנוע בשנה הבאה.

מחוץ לארה”ב, “מרשעת” גרף 50.2 מיליון דולר נוספים, מה שמביא אותו לסכום גלובלי של 164.2 מיליון דולר. כאמור, סכום מרשים במיוחד, אך כזה שלא משתווה לתופעה של “ברבי”, שסיימה עם מעל 300 מיליון דולר ברחבי העולם אחרי סוף שבוע אחד.

“מרשעת” היה גם ללהיט בישראל הסופ”ש, עם הכנסות של מעל 2 מיליון שקלים, אשר מגיעים מיותר מ-80 אלף צופים, על פי המפיצה טוליפ אינטרטיינמנט.

מתוך
ליאור רז מתוך “גלדיאטור 2” (באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)

גלדיאטור II

סרט ההמשך של רידלי סקוט נחת השבוע בארה”ב, שבוע אחרי כל העולם, ככל הנראה כדי ליהנות מחג ההודיה שגורר יותר אנשים לקולנוע.

בארה”ב גרף הסרט 55.5 מיליון דולר, סכום נאה אך לא מרשים במיוחד בהתחשב בלהיט עליו מבוסס משנת 2000. בניגוד ל”ברבי״ ו”אופנהיימר”, נראה שהפעם שני הסרטים אינם מועילים אחד לשני אלא נמצאים יותר בתחרות.

“גלדיאטור” גם מגיע עם תו מחיר יקר יותר מ”מרשעת” – 250 מיליון דולר, שהם יותר מפי שניים מתקציב הסרט המקורי משנת 2000.

מחוץ לארה”ב, הסרט כבר יצא כאמור בשבוע שעבר, כולל בישראל. בסך הכל בשבועיים האלו גרף הסרט 165.5 מיליון דולר, שמביאים אותו לסכום גלובלי של 221 מיליון. על פי אתר Box Office Mojo, הסרט הרוויח בישראל סכום של 544 אלף דולר מאז יציאתו, שהם קצת יותר משני מיליון שקלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים