RoomsNinja תבטיח שתשלמו את המחיר הטוב ביותר עבור חדר במלון

הסיטואציה הבאה מוכרת ללא מעט אנשים: אתם מזמינים חדר במלון מסוים ולאחר מספר ימים מגלים כי המחיר צנח באופן משמעותי והפסדתם לא מעט כסף. בכדי לפתור זאת, הצרכן צריך לבזבז המון זמן מידי יום, לאחר ביצוע ההזמנה, בחיפוש אחר מחיר משתלם יותר עבור אותה הזמנה – מה שיוצר טרחה רבה ולעיתים לא שווה את המאמץ. בדיוק לשם כך הוקם סטארטאפ ישראלי בשם RoomsNinja שיאפשר למשתמשיו לישון בשקט ולדעת שהמחיר אותו שילמו הינו הזול ביותר אותו היו יכולים להשיג עבור החדר.

RoomsNinja מאפשר לכל אחד לשלוח להם את אישור ההזמנה שהתקבל מהמלון, עם כל הפרטים הרלוונטיים להזמנה, והם מצידם יעקבו אחרי כל תנודה במחיר עבור אותה הזמנה בדיוק. אם לאחר זמן מסוים נמצאה אותה הצעה בדיוק במחיר זול יותר, RoomsNinja תשמור את המקום עבור המשתמש ותציע לו לעשות את ההזמנה מחדש במחיר נמוך יותר. יתרה מכך, RoomsNinja תציע למשתמש לבצע את הביטול דרכה וזאת רק לאחר שוידאה כי ההזמנה אכן בוצעה ושמו של המשתמש נרשם ברשומות המלון.

חשוב לחדד, RoomsNinja אינה מאתרת דילים טובים יותר או מחפשת תאריכים אלטרנטיביים. הייחודיות של החברה היא בחיפוש אותו הדיל בדיוק, עם אותם התנאים ואותם התאריכים שנבחרו על-ידי המשתמש, ולאותה הזמנה ספציפית היא מחפשת הצעות מחיר משתלמות יותר. RoomsNinja מתחשבת גם בדמי הביטול שיש לכל הצעה וכוללת אותם בשקלול הכולל ועל פי זאת מחליטה על כדאיות העסקה.

מה שמאפשר ל-RoomsNinja למצוא את אותן הצעות משתלמות מורכב משני אלמנטים חשובים: הראשון הוא שיתוף הפעולה עם מספר רב מאוד של בתי מלון ברחבי העולם, אשר מעניק להם גישה ישירה להצעות המחיר ולהיצע החדרים שקיים בכל מלון ומלון. בדרך זו, מקבלים ב-RoomsNinja תמונה מלאה על מצב החדרים במלונות השונים וכך יכולים לנטר בזמן אמת אחר השינויים שמתבצעים במחירי החדרים.

האלמנט השני, המהווה את החדשנות הטכנולוגית בחברה, הוא האלגוריתמים המתקדמים שפותחו ב-RoomsNinja המאפשרים לכל התהליך להתבצע באופן אוטומטי תוך ביצוע אופטימיזציה מתמדת החל מרגע קבלת המידע ועד לאפשרות האחרונה לבטל את ההזמנה. האלגוריתמים משכללים מספר רב של גורמים וכוללים גם חישובים הסתברותיים שמתבססים על מידע שמגיע למערכת ועל חיתוך של נתונים משנים קודמות.

השימוש ב-RoomsNinja הוא חינם לחלוטין עבור המשתמש והמודל הכלכלי של החברה מבוסס על קבלת אחוזים מהחברות דרכן מתבצעת ההזמנה מחדש עבור אותו לקוח. כפועל יוצא מכך, RoomsNinja עושה את מירב המאמצים בכדי למצוא עסקה משתלמת יותר עבור המשתמש.

שוק ההון בעולם המלונאות

RoomsNinja הוקמה לפני כ-8 חודשים על ידי 5 מייסדים: דור קרובינר, מייסד ומנכ״ל החברה אשר מגיע משוק ההון, הקים סטארטאפ בעברו, עומרי ליטבק, מייסד ומנהל השיווק והפיתוח העסקי של החברה, הקים בעברו מספר עסקים און ליין, גיא לויתן, מייסד והמנהל הטכנולוגי של החברה, יזם ועבד בכמה מהחברות שזכו להיות הצלחות גדולות בשוק ההיי טק הישראלי, ארז דאמוך, מייסד ומנהל המחקר של החברה ובעל ניסיון רב בפיתוח אלגוריתמים ומודלים פיננסים עבור חברות מובילות ואלעד ליבוביץ מייסד ובעל ניסיון רב של מעל 10 שנים בעולם ה-Travel בארץ ובחו”ל ובתחומי מלונאות, ספקי מלונות ועוד.

בכדי ללמוד על RoomsNinja ועל האתגרים שניצבו בפניהם שוחחנו עם דור קרובינר ועומרי ליטבק שחשפו בפנינו את המורכבות של עולם המלונאות ואת הטכניקות המיוחדות משוק ההון ש-RoomsNinja עושה בהן שימוש.

rowNYC2
קרדיט: RoomsNinja

תחילה, שאלנו אותם על התהליך עצמו וכיצד הוא מתבצע בזמן אמת – קורבינר השיב וציין כי “מהרגע שקיבלה החברה את ההזמנה שלכם היא תתחיל לעקוב אחר אותה הזמנה בדיוק אצל מאות ספקים שונים אליהם היא מחוברת ותעשה זאת מיום ההזמנה שלכם ועד ליום ההגעה למלון. החברה תאתר עבורכם את אותו החדר, באותו בית מלון, באותם תאריכים, עם אותה מדיניות ביטול ואותה ארוחת בוקר – כל זאת, במחיר נמוך יותר“.

קרובניר הוסיף כי “כאשר נמצאה עסקה טובה יותר תציע החברה לסיים את תהליך התשלום בלבד ובאופן זה חסכתם כסף רב ללא מאמץ וסיכון. החברה תבטל עבורכם את ההזמנה הקודמת שביצעתם רק לאחר שאכן סגרתם את החדר החדש הזול יותר. לכן אין סיכון בשירות“.

מה שמסקרן בתהליך זה הוא העובדה שהוא שואב אלמנטים משוק ההון ורותם אותם לטובת עולם המלונאות. ליטבקר מסביר: “על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר פיתחה החברה מודל תמחור חדרים פנימי המבוסס על נוסחאות משוק ההון שמטרתו היא להשיג את החיסכון המקסימלי עבור הלקוח בפעם אחת“. דרך זו מאפשרת לנצל את כל המידע והנוסחאות שנצברו בעולם הפיננסי ישירות ל-RoomsNinja .

אנחנו מתייחסים לכל הזמנה שנכנסת למערכת כמו לאופציה בשוק ההון, וממש כמו לאופציה בשוק ההון, גם להזמנות בתי מלון יש יום פקיעה. במקרה של בתי מלון הוא היום האחרון של ביטול חינם. לֹכן, פיתחנו מודל תמחור פנימי שמאפשר לנו לדעת מה יהיה המחיר העתידי הנמוך ביותר ומתריע האם לשלוח ללקוח את החיסכון עכשיו או לחכות לחסון גדול יותר“, מסכם ליטבק.

השניים סיפרו כי החברה קיבלה עד היום אלפי הזמנות מלקוחות כאשר החיסכון הממוצע של החברה עומד על כ-16.2% ולעתים יכול להגיע גם עד ל-50%. כדי לסבר את האוזן, השניים מציינים כי “חסכו לפני שבועיים ללקוחה $777 על הזמנה לבית מלון במיאמי“, מה שמלמד על כך שניתן לחסוך סכומי כסף לא מבוטלים בכל נסיעה ונסיעה.

לבסוף הפנינו אל צמד המייסדים את השאלה המתבקשת ביותר: “מה הזמן הטוב ביותר להזמין בית מלון?” והתשובה הייתה מפתיעה למדי:

אין זמן אחד טוב ביותר להזמין בית מלון. בפועל, אתרי ההזמנות ובתי המלון עצמם מזיזים את המחירים בתדירות גבוהה מאוד, לפעמים יום יומית, על פני עשרות פרמטרים שונים (בין הפרמטרים השונים היצע וביקוש, מיקום גיאוגרפי, תמחור מתחרים, אירועים מיוחדים, עסקאות הנחה ועוד) ולנו בתור מטיילים אין שום דרך לדעת האם מחיר ההזמנה צפוי לעלות בתקופה הקרובה או לרדת. לעיתים קרובות להזמין מלון מרגיש יותר מדי כמו הימור.

לפרטים נוספים ולאתר RoomsNinja – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים