אייפד פרו מביך את המתחרים: יכולות עיבוד מרשימות ומאיץ גרפי לא מהעולם הזה

iPad Pro (מקור: יח”צ אפל)

לפני ימים בודדים השיקה אפל את הטאבלט הגדול ביותר שלה איי פעם, אייפד פרו (iPad Pro), וכבר כעת הוא עומד מול אחת מן השאלות החשובות ביותר בדרכו להצלחה או לכישלון – כיצד מתמודד מול ביצועיו של מתחרו העיקרי, המחשב הנייד ההיברידי Surface Pro 4. מבחני הביצועים הראשונים כבר כאן והתמונה שהתקבלה מעניינת במיוחד.

ב-iPad Pro שילבה אפל מעבד חזק במיוחד העונה לשם Apple A9X, שמציע למשתמשים שתי ליבות בארכיטקטורת ARM-v8 ומציג, על פי אפל, מהירות הגבוהה ב-70% בהשוואה לקודמו עם ביצועי גרפיקה טובים יותר בלא פחות מ-90%. אז איך מתפקד מערך העיבוד החדש של אפל בהשוואה למעבדם של מחשבי ה-MacBook Pro ו-Surface Pro 4?

Apple iPad Pro Benchmark 1

הטאבלט שיחליף את המחשב הנייד?

מגוון אתרי טכנולוגיה, בהם Ars Technica ו-Apple Insider, לקחו את המכשיר לבדיקה ולפנינו התוצאות. כשזה נוגע ליכולות העיבוד, עבר האייפד פרו את מבחן הביצועים המוכר GeekBench 3, שם הציג ניקוד מרשים במיוחד שהשאיר הרחק מאחור כל טאבלט או סמארטפון אחר בייצורה של אפל עצמה.

כשזה נוגע למחשבים הניידים מולם מתחרה הטאבלט, התמונה קצת משתנה. בהשוואה של דגם ה-Surface Pro 4 הבסיסי, המגיע עם מעבד Intel Core M3, מציג האייפד פרו ביצועים טובים באופן משמעותי, כשבמבחן הליבה הבודדת מקבל האייפד לא פחות מ-3,233 נקודות ואילו הסרפס מקבל 2,270 נקודות בלבד. במבחן מרובה הליבות זכה האייפד לציון מרשים של 5,498 נקודות, בעוד ההיברידי של מיקרוסופט קיבל 4,258 נקודות.

כשנבחן את תוצאות האייפד מול ה-Surface Pro 4 בעל מעבד Intel Core i5 6300U התוצאות קצת פחות מרשימות. במקרה זה, הובס האייפד בקלות ע”י הנייד של מיקרוסופט, שקיבל את הניקוד 6,752 ו-3,250. מחשבי המקבוק של אפל לא נשארו מאחור במבחן זה וגם כאן מעבד ה-Core M שב-MacBook 12 הציג ביצועים ירודים למדי, בעוד מעבד ה-Core i5 5257U שבמקבוק פרו רטינה 13 קיבל ניקוד גבוה יותר מהאייפד.

עם זאת, יש לציין כי על מנת לקבל את מחשב ה-Surface Pro 4 עם מעבד ה-i5, יאלץ המשתמש להפרד לכל הפחות מ-1,299 דולר, זאת בניגוד למחיר התחלתי של 799 דולר אותו דורשת אפל עבור מחשב הלוח המתקדם ביותר מבית ייצורה.

גרפיקה מרשימה עוד יותר

אם חשבתם שביצועי מערך העיבוד ב-iPad Pro מרשימים, חכו עד שתראו את יכולותיו של המאיץ הגרפי במכשיר. בגרסת ה-OpenGL של מבחן הביצועים GFXBench, טאבלט הדגל של אפל הציג ביצועים מרשימים במיוחד שהותירו מאחור את שאר המתחרים.

iPad Pro - חיית מולטימדיה אמיתית
iPad Pro – חיית מולטימדיה אמיתית

במבחן ה-Off Screen רשם המכשיר קצב של לא פחות מ-163.4 פריימים לשניה, שעקפו בפער גדול את 110.4 הפריימים של ה-Surface Pro 4 עם המאיץ הגרפי Intel HD 520 ובפער קטן עקפו גם את המאיץ הגרפי המרשים Intel Iris Pro 5200, שהשיג 134.9 פריימים לשניה.

היום עוד רחוק

מערכת ההפעלה הרצה על גבי הטאבלט, iOS 9, אינה מותאמת באופן הטוב ביותר עבור מסכים גדולים. אפל אמנם שילבה בגרסה החדשה יכולות מולטי-טאסקינג שטרם נראו במערכת ההפעלה, אך הן עדיין לא מספקות למשתמשים את חופש הפעולה והנוחות אותם יוכלו לקבל באמצעות מחשב נייד.

כמו כן, כמות האפליקציות המותאמות למסך הטאבלט אינה גדולה במיוחד, ועד אשר תגדל יחלוף לא מעט זמן. כך, חסרונותיו של האייפד פרו מול מתחריו העיקריים בשוק הניידים ההיברידים מהותיים למדי, בייחוד בעת שבנייד כדוגמת ה-Surface Pro יוכל המשתמש לבצע שימוש הן כמחשב PC מלא והן כטאבלט, גם אם ביצועיו מעט פחות טובים.

Apple-iPad-Pro-Multi-Window-MS-Office

בשלב הנוכחי נראה כי המגבלה המשמעותית בדרך של הטאבלט אל עבר ההצלחה הגדולה הינה מערכת ההפעלה המוגבלת, כך שעם iOS 10 שתוצג בשנה הבאה אנו מצפים מאפל להציג שיפור משמעותי לחווית משתמשי המסך הגדול – הן עבור האייפד והן עבור מכשירי האייפון הגדלים.

ומה דעתכם? הייתם מוכנים להחליף את הנייד שלכם ב-iPad Pro?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים