סמסונג ו-LG ימנעו ממשתמשי G5 ו-Galaxy S7 להתקין אפליקציות על גבי MicroSD

LG G5 מול Samsung Galaxy S7 LG G5 מול Samsung Galaxy S7

בחודש מאי של השנה שעברה חשפה גוגל באופן רשמי את מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 מרשמלו, כשזו הגיעה עם מגוון שידרוגים ושיפורים בהשוואה לקודמתה. בין אלו נמצא פיצ’ר בשם Adoptable Storage, שמאפשר למשתמשים בעלי מכשיר עם חריץ להרחבת הזיכרון, להתקין אפליקציות על כרטיס הזיכרון החיצוני כאילו מדובר בנפח האחסון הפנימי.

עם זאת, צמד היצרניות הדרום קוריאניות סמסונג ו-LG, שהשיקו זה עתה את מכשירי הדגל Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, ו-LG G5, החליטו שלא לאפשר את הפיצ’ר המדובר, על אף שמכשיריהן מגיעים עם אפשרות להרחבת הזיכרון הפנימי. את הידיעה הראשונית בנושא מספק אתר Android Central, שהספיק לבדוק את קיומו של הפיצ’ר במכשיר ה-G5 וגילה כי זה איננו.

לאחר שעלה הנושא למודעות, פנה אתר Ars Technica לסמסונג וזו מנגד, ציינה כי היא החליטה למנוע ממשתמשיה את האופציה להשתמש ביכולות ה-Adoptable Storage וגם סיפקה לכך הסבר קצרצר:

סמסונג החליטה שלא להשתמש במודל Adoptable Storage שבאנדרואיד מרשמלו. אנו מאמינים שהמשתמשים שלנו רוצים את כרטיס ה-MicroSD על מנת להעביר קבצים בין המכשיר שלהם למכשירים אחרים (ניידים, טאבלטים ועוד).
עם Adoptable Storage, קודם כל הכרטיס עשוי להמחק בפעם הראשונה שהוא משולב במכשיר. התנהלות זו עשויה להיות בלתי צפויה בפני משתמשים רבים ואנו לא רוצים שמשתמשינו יאבדו את קבציהם.

כאמור, באמצעות Adoptable Storage מסוגלים המשתמשים להחליט האם הם מעוניינים שכרטיס הזיכרון יהווה כחלק בלתי נפרד מזיכרון המכשיר הפנימי. באם יבחרו בכך, יהפוך ה-MicroSD לחלק מנפח האחסון הפנימי ועל גביו הם יוכלו להתקין אפליקציות. עם זאת, לאחר מכן, לא יוכלו המשתמשים להעביר את כרטיס ההרחבה למכשיר אחר לצורך העברת נתונים.

Adoptable Storage באנדרואיד מרשמלו (מקור: Ars Technica)
Adoptable Storage באנדרואיד מרשמלו (מקור: Ars Technica)

בניגוד לדברי סמסונג, נדגיש כי בעת הכנסת כרטיס הזיכרון למכשיר, תעלה בפני המשתמש האופציה לבחור כיצד הוא מעוניין לבצע בו שימוש – ככרטיס חיצוני המסוגל לעבור ממכשיר למכשיר, או כחלק מן האחסון הפנימי של המכשיר, מה שידרוש ביצוע פירמוט ל-MicroSD.

בהתאם לכך, יכלו סמסונג ו-LG להשאיר את ההחלטה בפני משתמשיהן, אך להערכתנו, ייתכן כי הן נמנעו מלבצע זאת מכיוון שמהלך שכזה עשוי היה להפוך את רכישתם של דגמים בעלי נפח אחסון פנימי גבוה יותר (ובהתאם לכך תג מחיר גבוה) לפחות רלוונטית עבור רבים.

להודעת סמסונג המלאה – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים