ביקורת: Virtual World – מתחם מציאות מדומה בנתניה

חווית מציאות מדומה ב-Virtual World (צילום: גאדג'טי) חווית מציאות מדומה ב-Virtual World (צילום: גאדג’טי)

לאחרונה נפתח בנתניה מתחם מציאות מדומה בשם Virtual World – העולם הוירטואלי, המאפשר להגיע למקום עם כמה חברים או משפחה, ולעבור יחדיו חוויות בעולמות וירטואליים. יצאנו אני (רפאל) ורונן, עורך האתר, כדי לבדוק במה מדובר ולדווח: האם האטרקציה המסקרנת שווה את זמנכם וכספכם?

הזמנת המשחק מתבצעת באתר החברה, בדומה לדרך ההזמנה של חדר בריחה. ההגעה ל-Virtual World קלה למדי – המקום נמצא במרחק כמה פסיעות ממתחם איקאה, בנתניה, שם תוכלו גם לחנות באופן חופשי. בכניסה למתחם חיכה לנו אורן, היזם שמאחורי העסק, שגם מתכנן חלק מהמשחקים במתחם עצמו (על כך בהמשך). לאחר סרטון הדרכה קצר ומשעשע, אורן הסביר לנו באופן אישי וסבלני איך להשתמש בציוד.

החומרה האיכותית ביותר שתמצאו בתחום
החומרה האיכותית ביותר שתמצאו בתחום (צילום: גאדג’טי)

בכל אחת מ-4 העמדות במתחם תמצאו את ה-HTC Vive, משקפי המציאות המדומה האיכותיים ביותר בתחום נכון לעת זו. אליהם מצטרפים בקרי השליטה המצויינים של ה-Vive ואוזניות גיימינג נוחות, ואת כל אלו מניע מחשב חזק במיוחד עם כרטיסי GTX 1080 מפלצתיים. המכשור במקום בהחלט מסוגל לספק את המיטב של תחום המציאות המדומה, נכון לעת עתה, ומדובר בציוד יקר שלא נמצא בהישג ידם של רוב האנשים.

בחלקה העליון של העמדה תוכלו לראות מערכת חכמה השומרת את כל הכבלים מעליכם, ומאפשרת לכם להיות ניידים במרחב. על הקירות אולי תבחינו בצייני הלייזר של ה-Vive, שבעצם עוזרים לאתר אתכם במרחב ולתרגם את תנועותיכם מהעולם האמיתי, לתנועה מקבילה בעולם הוירטואלי. ברגע שהכל מחובר ועובד, זה עובד נהדר.

הזומבים באים

המשחק הראשון שניסינו הוא משחק הישרדות בעולם מוכה זומבים. קשה לתאר את המעבר למציאות המדומה. זו חוויה מרשימה: הגרפיקה טובה, ובמקרים רבים נראית אמיתית. הזומבים מגוונים ונעים בין גופות צנומות למפלצות מפחידות. הביטו אל ידיכם, ותראו את כלי הנשק שאתם אוחזים בהם, זזים בדיוק מדהים בהתאם לידיכם בעולם האמיתי. החוויה משכנעת.

לרשותנו עמדו מגוון כלי נשק, כמו רובה סער, שוטגאן, רימון יד, אקדח וחרב – האחרונה היתה מהנה ביותר ואיפשרה לנו לקצץ זומבים לחתיכות בהנפת הלהב. ניתן להחזיק נשק בכל יד, וכן, ניתן לשלוף שתי חרבות ולבצע את כל המהלכים שמתחשק לכם בסגנון “קיל ביל”. המשחק מזיז אותנו אוטומטית לאורך השלב, כך שהוא מתאים גם למתחילים או למי שלא יכול לזוז יותר מדי. מדובר בהיכרות מהנה, ואם תהיו טובים אולי תיכנסו להיכל התהילה.

ניתן להתרשם מהרפתקאות המבקרים באמצעות מסכים התלויים מעל העמדה
ניתן להתרשם מהרפתקאות המבקרים באמצעות מסכים התלויים מעל העמדה (צילום: גאדג’טי)

הטופ של הטופ: Raw Data

גולת הכותרת בביקור שלנו היתה משחק בשם Raw Data. משחק האקשן המתקדם הזה חושף את מלוא הפוטנציאל של המציאות המדומה: אקשן חכם, אולטרה-אינטרקטיבי, שנותן את התחושה שאתם ממש נמצאים שם יחד עם חבריכם. במשחק יש כמה משימות, שבכולן צריך להתגונן מפני גלים של אוייבים שונים בסביבות עתידניות. התנועה ב-Raw Data יותר משמעותית, עם התחמקות מיריות האוייבים, דילוג בין אזורים בשלבים הרחבים, ומהלכים שיעיפו אתכם ברחבי השלב.

לא תשכחו את הפעם הראשונה שתראו את ה”ידיים” שלכם במשחק, ברזולוציה גבוהה ובאיכות תמונה מדהימה שמספק מנוע Unreal. כל דבר שתבואו איתו במגע ידרוש מכם להפעיל את הידיים, כמעט כמו בעולם האמיתי. את האקדחים שלכם תצטרכו לשלוף ממקומם בחגור, או אם בחרתם לשחק כנינג’ה, את החרב תשלפו מהנדן על גבכם. כל אינטרקציה עם העולם פשוט מרגישה נכון, ועל זה נוספת שכבה של מגניבות שקשה לתאר במילים. תמצאו את עצמכם מתכופפים מתחת למחסה, מחזירים אש ומסובבים ידיות באופן כה טבעי, עד כי קל לשכוח שמדובר במשחק.

אבל Raw Data לא עוצר פה: המשחק מציג בהדרגה אלמנטים נוספים, כמו בניית Turrets, הגנה על עמדה רגישה מפני אויבים, וכל מה שאנו מכירים מסוגת ה-Tower Defense. השלבים השונים יכולים להגיע לגדלים מרשימים ומגוון מפלסים, והמשחק לא מגביל את תנועתכם. כל אלמנט ב-Raw Data בנוי לעילא, והוא שווה את מחיר הכניסה בפני עצמו. קשה להאמין שהמשחק עדיין ב-Early Access.

חוויות מכל הסוגים ופיתוחים כחול-לבן

לא כל החוויות הן אלימות. למשל, תוכנה בשם Tilt Brush של גוגל תאפשר לכם לצייר וליצור במרחב. האוויר סביבכם הופך להיות קנבס הציור שלכם, והמכחול שלכם מסוגל להפיק שלל צבעים, חומרים ואפקטים. גוגל עשתה עבודה טובה עם התוכנה, שמאפשרת ליצור כאוות נפשכם, ונותנת לכם תחושה של אמן כל-יכול כשאתם מציירים עם אור, אש, ואפילו צליל.

ציור בעזרת הידיים במציאות מדומה (צילום: גאדג'טי)
ציור בעזרת הידיים במציאות מדומה (צילום: גאדג’טי)

אחד הפרוייקטים המעניינים ביותר של Virtual World הוא חדר בריחה בחלל, אותו אורן מתכנן בעצמו, ונעזר במפתחים נוספים כדי להביאו למצב שחיק. אורן הסכים להראות לנו את המשחק, שעדיין נמצא בשלבי בניה ובדיקה. לא נוכל לבקר אותו עד שלא נשחק במוצר הסופי, אולם לעת עתה ניכר כי מדובר במשחק רציני, עם גרפיקה שלא מביישת פרוייקטים גדולים יותר, וחידות נחמדות ללא כוח משיכה. יש למה לחכות.

מעבר לכך, לא חייבים להגיע עם חברים כדי להנות מהמתחם. בין עשרות המשחקים והאפליקציות, ישנם גם כמה שנבנו עבור משתמש יחיד. למשל The Brookhaven Experiment, משחק הישרדות ואימה לשחקן יחיד בלבד. במשחק זה אנו שוב נלחמים בזומבים, וגם פה תוכלו להחזיק כלי נשק קרים וחמים. אבל הוא מפחיד יותר, מעט מבהיל יותר, ובהחלט קשה יותר.

לא זול, אבל שווה את זה

מחירי הכרטיס למתחם אינם זולים: שחקן בקבוצה של ארבעה ישלם 110 ש”ח לשעה, והמחיר עולה ככל שמספר השחקנים יורד. שחקן בודד ישלם 150 ש”ח לשעת משחק. עם זאת, במחיר זה תקבלו חוויה שכנראה לא תוכלו לחוות בבית בשנים הקרובות, והתנסות בחוד החנית של טכנולוגיית המציאות המדומה הקיימת היום, עם החומרה המעודכנת ביותר. במקום יש משחקים נהדרים שמצדיקים את הנסיון הזה, והמגוון העשיר באמת מבטיח שכל אחד ימצא משהו מלהיב לעשות. מומלץ לנסות, וסביר להניח שתרצו גם לחזור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים