סוני מכריזה על טלוויזיות Bravia חדשות בטכנולוגיית OLED

טלוויזיית Sony Bravia בטכנולוגיית OLED (תמונה: סוני) טלוויזיית Sony Bravia בטכנולוגיית OLED (תמונה: סוני)

היצרנית היפנית הותיקה סוני נחשבה בעבר לעילוי מוחלט בכל הקשור במכשירים אלקטרוניים, טלוויזיות בפרט. אף על פי שבשנים האחרונות היא איבדה מעט את מקומה בצמרת לטובת יצרניות קוריאניות דוגמת סמסונג ו-LG, סוני ממשיכה להוות שחקנית מרכזית בשוק הטלוויזיות. כעת היא משיקה מספר רחב של מסכי Bravia עם פאנלים מתקדמים מסוג OLED ו-LCD.

ראשונה בתור היא סדרת ה-A1E. טלוויזיות ה-A1E של סוני מסוגלות להציג את הצבע שחור בצורה טבעית ונאמנה למציאות. הן עושות זאת בזכות שימוש בטכנולוגיית ה-OLED אשר מפיצה אור מכל פיקסל בנפרד (בניגוד לסינון תאורה אחורית ב-LCD) כך שפיקסל שחור הוא פיקסל כבוי ואינו מפיץ אור. תמיכה בשחור עמוק כל כך מחייבת תמיכה גם ב-HDR, ועל כן טלוויזיות ה-Bravia החדשות תומכות בתקן Dolby Vision המתקדם (המביא עימו HDR) דרך מעבד X1 Extreme עוצמתי.

בטלוויזיות A1E החדשות משולב רמקול ייחודי אותו מכנה סוני Acoustic Surface. הוא מנצל את המבנה הקליל והדקיק נטול התאורה האחורית של מסכי ה-OLED על מנת להפוך את המסך כולו לרמקול – המסך כולו רועד ומרטיט את האוויר ליצירת צלילים, באופן שמזכיר מעט את טכנולוגיית הולכת העצמות (Bone Conduction) בטלפונים דוגמת ה-Xiaomi Mi Mix.

טלוויזיית Sony Bravia בטכנולוגיית OLED
טלוויזיית Sony Bravia בטכנולוגיית OLED

שניות בתור הן הטלוויזיות בסדרות X930E ו-X940E, אשר בניגוד לאחיותיהן מציעות פאנל מיושן יותר מסוג LCD. הטלוויזיות בסדרות X930E משפרות את ביצועיה של טכנולוגיית ה-LCD בה הן עושים שימוש באמצעות טכנולוגייה בשם Slim Backlight Drive+.

הטכנולוגיה תוקפת את הבעיה המרכזית של LCD (דליפת אור מן התאורה האחורית כאשר מוצג הצבע שחור) בכך שהיא משלבת בטלוויזיה תאורה אחורית בארבעת צדדיה המאירה חלקים שונים במסך באופן נפרד (Local Dimming) וכך מובילה לדליפת פחות אור באזורים בהם הפיקסלים חשוכים. ה-X940E נהנית ממערך LED מלא המאפשר שליטה טובה עוד יותר ברמת האור בכל אזור.

גם הטלוויזיות בסדרה הזו מכילות את מעבד ה-X1 Extreme אשר מציע שיפור בביצועים של 40% בהשוואה לדור הקודם. גם כאן הוא מאפשר לטלוויזיות לתמוך בטווח דינמי גבוה (HDR) בזכות תמיכה בתקן Dolby Vision. כל הטלוויזיות שהושקו יציעו מערכת חכמה מסוג Android TV, בחירה חכמה של סוני שכן עולם התוכן הרחב של גוגל יבטיח לרוכשי הטלוויזיות מגוון רחב של תכנים לבחור מהם. כל הטלוויזיות יציעו גישה לשירות Playstation Vue המספק גישה לשידורי טלוויזיה חיה של תוכן דוגמת ספורט, חדשות ועוד.

בשלב זה טרם נמסרו פרטים אודות תמחור הטלוויזיות החדשות, תאריך השקתן או שווקי הפצתן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים