פנסוניק מכריזה על מצלמת ה-Lumix DC-FZ80: מלכת הזום

מצלמת Lumix DC-FZ80 (קרדיט תמונה: Panasonic) מצלמת Lumix DC-FZ80 (קרדיט תמונה: Panasonic)

שנה חדשה נפתחה ופנסוניק מכריזה על ה-Lumix DC-FZ80 – מלכת הזום החדשה, עם גוף מסיבי וזום עם הגדלה פי שישים. המצלמה משתייכת לזן מצלמות ה-“סופרזום”, המתאימות לכל השימושים בזכות טווח זום רחב אך נאלצות בשל כך להסתפק בחיישן קטנטן בעל ביצועים ירודים.

למצלמה החדשה טווח אורכי מוקד (בהקבלה לחיישן בגודל מלא של 35 מ”מ) של בין 20 מ”מ (זווית ראייה רחבה למדי) לבין 1,200 מ”מ (הגדלה עצומה המאפשרת לצלם גם עצמים רחוקים במיוחד). לעדשה מפתח צמצם של f/2.8-5.9, והיא מצוותת אל חיישן קטן למדי בגודל 1/2.3 אינץ’ וברזולוציית 18 מגה-פיקסל. בשל גודלו הקטן של החיישן, הרגישות המירבית שלו היא ISO3,200 – אין לו שטח רב ללכוד אור לכן רגישות גבוהה מכך תייצר יותר רעש מתמונה.

המצלמה מסוגלת ללכוד 10 תמונות בשנייה במצב פוקוס יחיד (עצמים דוממים) או 6 תמונות בשנייה במצב פוקוס עוקב (עצמים זזים). בדומה לשאר המצלמות של Panasonic, גם ה-FZ80 לוכדת סרטוני 4K בקצב של 30 פריימים בשנייה ובקצב נתונים נאה של 100 מגה-ביט בשנייה. למצלמה מסך 3 אינץ’ ברזולוציה עלובה למדי של 1.04 מגה-פיקסל. למצלמה יציאת microHDMI המאפשרת לה לשדר תכנים אל הטלוויזיה.

מצלמת panasonic dc fz80

למצלמה עינית דיגיטלית בגודל 0.2 אינץ’ ולה קצב רענון של 60 פריימים בשנייה ורזולוציה של 1.14 מגה-פיקסל. תקבלו כאן גם מצב הילוך איטי המאפשר לה ללכוד סרטונים בקצב 120 פריימים בשנייה ברזולוציית HD או 240 פריימים בשנייה ברזולוציית 480p. בדומה ל-GX850, גם ל-FZ80 מיקוד מסוג זיהוי התנגדות המציע אמנם דיוק גבוה אך מהירות נמוכה. זמן המיקוד המינימלי הוא 0.09 שניות, אך לרוב יהיה ארוך בהרבה. אורך חיי הסוללה המשוער הוא 330 תמונות.

למצלמה ייצוב אופטי מובנה המפחית את הרעידות ותורם ליצירת סרטונים חלקים יותר וללכידת תמונות ברורות יותר בחשיכה. הייצוב חיוני במיוחד במהלך צילום בקצה הרחוק של טווח הזום של העדשה, שם כל תזוזה קטנה של המצלמה מובילה לתזוזה גדולה בפריים המצולם. המצלמה תומכת ב-Wi-Fi לצורך העברת תכנים אל אפליקציית הסמארטפון התואמת, אך לא תמצאו פה NFC שהיה מקצר משמעותית את זמן הצימוד.

המצלמה החדשה תוצע לרכישה ברחבי ארה”ב החל מחודש מרץ בעבור 400 דולרים, הם כ-1,550 שקלים. בשלב זה לא ברור האם או מתי תהיה זמינה לרכישה גם בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים