מסך ה-LCD הגמיש של Japan Display עשוי למצוא דרכו למכשירי האייפון

פאנל מסך גמיש Full Active FLEX (תמונה: Japan Display) פאנל מסך גמיש Full Active FLEX (תמונה: Japan Display)

אחת מספקיות הפאנלים למסכים עבור חברת אפל, היא Japan Display (או JDI), הכריזה על Full Active FLEX – פאנל LCD חדש וגמיש אותו פיתחה לשם שילוב בסמארטפונים עתידיים שידרשו גמישות בצד העיצוב. פאנל המסך החדש יאפשר ליצרניות סמארטפונים לשלב עיצובים חדשים הנשענים על קימורים, טרנד שצבר תאוצה בשנתיים האחרונות בעזרת שימוש במסכי OLED גמישים, כמו זה של מכשירי ה-Edge השונים מבית סמסונג.

פאנל המסך החדש נבנה עבור מסכים בגודל 5.5 אינץ’ המציעים רזולוציית תצוגה Full HD ומציע צפיפות של 401 פיקסלים לאינץ’ (ppi). בתצוגה בעלת מאפיינים דומים משתמשת כיום אפל בדגמי ה-iPhone 7 Plus, ה-iPhone 6S Plus וה-iPhone 6 Plus, כך שישנה האפשרות כי אפל תבחר בפאנל המסך החדש של JDI עבור מכשיריה העתידיים.

על מנת שתוכל להשיג את הגמישות הרצויה במסך, שילבה JDI בפאנל ה- Full Active FLEX ציפוי פלסטי משני צידי שכבת הגביש הנוזלי שבמסך, אשר לדבריה מאפשר לא רק את הגמישות שמציעים כיום פאנלי מסכים בטכנולוגיות אחרות, אלא גם עמידות גבוהה יותר בפני נפילות.

פאנל מסך גמיש Full Active FLEX (תמונה: Japan Display)
פאנל מסך גמיש Full Active FLEX (תמונה: Japan Display)

פאנל המסך הינו מסוג IPS Neo, טכנולוגיה בה השתמשה חברת Huawei הסינית במכשיריה בשל היותה חסכונית למדי. בהירות המסך המירבית המוצעת ב-Full Active FLEX עומדת על 500 ניט עם יחס ניגודיות של 1500:1.

המסך הגמיש יהיה זמין לייצור המוני רק במהלך שנת 2018, כך שאין לצפות כי נראה אותו משולב במכשירי האייפון של אפל, או בכל מכשיר אחר, במהלך השנה הנוכחית. מספר דיווחים בעבר ציינו כי אפל בוחנת את המעבר לטכנולוגיית ה-OLED, אך בשלב זה עדיין לא ברור באיזו טכנולוגיה תבחר החברה עבור מסכי סדרות האייפון הבאות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים