ביקורת סדרה: המתים המהלכים, עונה 7 פרק 15 – השקט שלפני הסערה

מתוך "המתים המהלכים" - עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page - AMC) מתוך “המתים המהלכים” – עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page – AMC)

בעוד פרק אחד בלבד תסתיים עונה 7 של “המתים המהלכים” (The Walking Dead). הפרק ה-15, “משהו שהם צריכים” (Something They Need), מכין אותנו לפרק הסיום בכך שהוא מזרז תהליכים מסוימים, ומייצר כמה רגעים שיובילו לנקודות מפתח בתחילת המלחמה בניגן. והאמת היא, שהוא עושה את זה לא רע בכלל.

מכאן יתחילו ספוילרים משמעותיים לפרק – ראו הוזהרתם!

תמונת ראי

“משהו שהם צריכים” מראה לנו בצורה הברורה ביותר עד עכשיו את ההבדל בין ריק לניגן, כמנהיגים. במהלך הסדרה ראינו את ריק וחבורתו במספר רב של מצבים בהם הם מתעמתים עם קבוצות אחרות סביב ציוד. חלקן נכפות עליהן, וחלקן יזומות על ידם, אך כולן דורשות מידה כזו או אחרת של אלימות קיצונית שתוביל לפתרונן. מעולם לא ראינו עימות נקי כמו זה שמתרחש בפרק.

אלכסנדריה זקוקה לנשק, נשק רב, ובדחיפות. ההחלטה של טארה לשבור את הבטחתה לא באה בקלות, וברור שריק מבין את זה, כמו גם האחרים. יש משהו נבזי מאד בלהסתער על מקום שוחר שלום, לכפות את ידי ההנגה של המקום הן כדימוי והן באופן מילולי, ורק לאחר מכן לבקש עזרה בנימוס שכבר אין לו כאן מקום.

טקטיקה כזאת מזכירה מיד את שיטת הפעולה של ניגן, שתוקף, משפיל, ואז מציע לקורבנותיו שיתוף פעולה שמנוסח כדיל מוצלח, אבל בפועל הוא כפיה מוחלטת של רצונם ומרותם של ניגן והמושיעים על אלה אותם הם “מושיעים” כביכול. אלא שיש מספר הבדלים מאד משמעותיים בין השיטה של ניגן, לבין מה שריק עשה בפועל.

ראשית כל, ריק ניגש בנשקים שלופים, אך הוא שוב ושוב מבהיר שהוא אינו מעוניין באלימות. שנית, ההצעה שלו כנה ואמיתית – הוא מציע לקבוצה של נתניה להצטרף למלחמה לא כמשרתות, לא כפקודות, אלא כשוות לחלוטין. לכן זה לא מפתיע שההצעה שלו מתקבלת ככנה על ידי בנות הקהילה.

חוסר הרצון של נתניה עצמה להצטרף מאד ברור. ריק עצמו בקושי התגבר על הטראומה שלו מניגן, ונשמע שמה שקרה לקהילה הזאת היה הרבה יותר חמור. המתח שנבנה סביבה וסביב טארה היה טעון ומוחשי. בסוף לא היו הרוגים בסיטואציה, אך גם מישון וגם איניד היו מוכנות עם האצבע על ההדק, ובמקרה של איניד זו התפתחות מאד גדולה – היא יודעת שבקרוב היא תאלץ להרוג.

טארה ונתניה מתוך "המתים המהלכים" - עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page - AMC)
טארה ונתניה מתוך “המתים המהלכים” – עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page – AMC)

בעוד ש”המתים המהלכים” לעתים מאד איטית, דווקא הפעם העובדה שבסוף לא קרה כלום תרם רבות לפרק. כי למעשה קרה הרבה מאד. ראשית כל, ראינו שוד, ביזה שמתבצעת על ידי הגיבורים של הסדרה, שגונבים נשק מקבוצה אחרת שגם היא קבוצה שמוצגת באור חיובי. אף על פי כן, לא נהרג אף לא אדם אחד, אולי לראשונה בסדרה כולה, והקורבנות של התקיפה מסמפטות את התוקפים.

שנית, ההחלטה של הלוחמות להישאר בגלל עקשנותה של נתניה גם מראה לנו הרבה – היה פשוט מאד לדחוף כמה מהן אל הקבוצה של ריק, להציג אותן כדמויות חדשות לאלכסנדריה, עוד בשר תותחים למלחמה שבקרוב תתחיל. ההחלטה לשמור את הקבוצה הזאת מלוכדת, בשוליים, היא החלטה מעניינת הרבה יותר. המלחמה, ודאי, תגיע אליהן, כנראה במהלך העונה הבאה, ושוב יהיה אפשר לנצל אותן כקהילה שלמה לקידום העלילה, ולא כמקבץ של לוחמות מעניינות המוקפות בניצבות חסרות תועלת.

כשבמקביל אנו רואים את גרגורי כמעט הורג את מגי, ובסוף כמעט נהרג בעצמו, ומנגד את ניגן רוצח את אחד מאנשיו, ואז נואם לסשה את אחד מהנאומים המצמררים שלו, ריק בולט יותר מאי פעם כמנהיג הטוב והנכון ביותר שבסביבה. יותר, אפילו, מהמלך יחזקאל, אולי. מה שכן, הבחור שניגן רצח היה אנס, ובכל מקרה אנחנו לא מתנגדים לאף אחד מהנאומים שלו, במיוחד כשהוא כל כך נינוח, בטי-שרט הלבן שלו. הוא אולי מנהיג איום, אבל אין ולא היה מנהיג עם סטייל כמו של ניגן. אפילו לא המלך יחזקאל, אולי.

סאשה וניגן מתוך "המתים המהלכים" - עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page - AMC)
סאשה וניגן מתוך “המתים המהלכים” – עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page – AMC)

מה יכול להשתבש?

ישנם שני פרטים אותם “משהו שהם צריכים” שותל לשימוש בעתיד הקרוב: הגעתו של דווייט לאלכסנדריה, וטבליית הרעל אצל סשה.

כבר בפרק הקודם היה ברור שהדמות שרוזיטה ראתה הייתה דמותו של דווייט, ולא של דאריל. מה שמעניין זה שדווייט לא רק לא הסגיר אותה לניגן, אלא למעשה הסגיר את עצמו לידיה. אין צורך לפרט למה הוא בוגד באדונו. סיבות, הרי, כבר לא חסרות לו.

סוף הפרק הדרמטי בו ריק מצמיד לראשו אקדח היה קצת מיותר. ברור שלא ככה דווייט ימות, הוא דמות שהתחבבה עלינו יותר מדי, ויוצרי הסדרה יעשו עוד כמה מאמצים לטהר אותו בפנינו ובפני האחרים, לפני שיסיימו את חייו. כעת משלאלכסנדריה יש את כל כלי הנשק ואת רוב בני הברית שהיא צריכה, דווייט ישחק תפקיד מפתח במתקפה על המושיעים. זה ודאי.

סשה מתוך "המתים המהלכים" - עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page - AMC)
סשה מתוך “המתים המהלכים” – עונה 7 פרק 15 (קרדיט תמונה: Gene Page – AMC)

בינתיים, בביתו של ניגן, יושבת סשה עם קפסולה של רעל. נכון, זה לא הנשק לו היא ייחלה כשהיא ניסתה לרמות את יוג’ין. יוג’ין, שבליבו עדיין הוא אדם עדין ומתחשב, גם לא טיפש, והוא לא יתן לסשה נשק, מן הסתם. למרות אכזבתה הברורה מה”מתנה”, רעל כה מהיר לא הולך להתבזבז. מישהו הולך למות ממנו, וסביר שאפילו בפרק הקרוב. מישהו חשוב.

הפרק הבא יקרא “היום הראשון של שארית חייך” (The First Day of the Rest of Your Life), והוא יחתום את העונה הזאת. סביר להניח שיריית הפתיחה של המלחמה בניגן תשמע, אך המלחמה במושיעים לא תתגדם הרבה – רובה, כנראה, שמורה לעונה הבאה. ניגן עצמו ישרוד, ידוע שג’פרי דין מורגן חתם על עונה אחת נוספת לפחות. וזה נפלא, כי אנחנו עוד לא מוכנים להשתחרר ממנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים