שרטוטים מודלפים מתיימרים להציג: כך יראו ה-Nokia 9 ו-Nokia 8

שרטוטים המתיימרים להציג את Nokia 9 (הדלפה) שרטוטים המתיימרים להציג את Nokia 9 (הדלפה)

עדיין לא ברור מתי מתכננות יצרנית הטכנולוגיה הוותיקה נוקיה יחד עם חברת HMD Global הפינית להשיק סמארטפונים חדשים למותג נוקיה שברישיון לשימוש בשמו מחזיקה האחרונה, אך ידיעות בעניין מכשירי פרימיום לשוק הגבוה עליהם עובדות השתיים רצות ברחבי הרשת כבר חודשים רבים. כעת, אחרי שמפרטו הטכני של מכשיר הדגל Nokia 9 דלף לרשת במספר הזדמנויות, נחשפים שרטוטים חדשים המתיימרים להציג את קווי העיצוב שלו ושל סמארטפון נוסף מבית החברה, ה-Nokia 8.

Nokia 9

ראשון מבית השניים הוא דגם ה-Nokia 9, אשר על פי השרטוטים הסכמתיים שדלפו (מוצגים בראש הכתבה) יציע למשתמשיו עיצוב שכולל בחלקו הקדמי מסך נטול שוליים כדוגמת אלו שהוצגו במכשירי הדגל G6 ו-Galaxy S8 מבית ענקיות הטכנולוגיה מקוריאה LG וסמסונג, בהתאמה. למעשה, חלקו הקדמי של הנוקיה 9 כפי שזה מוצג בתמונה נראה כשילוב בין השניים וכולל שוליים דקיקים ביותר בחלקו העליון והתחתון, צג הקמור במעט מימין ומשמאל ומסגרת מעוגלת למסך כולו.

בגב המכשיר, כפי שזה מוצג בתמונה המודלפת, נמצא מספר אלמנטים שונים: ראשית, ניתן לראות שני חריצים המיועדים ככל הנראה לצמד חיישני הצילום הראשיים של המכשיר, כשלצידם שני חריצים נוספים בצורת עיגול וחריץ נוסף בצורה מלבנית ומעט מעוגלת. תפקיד השלושה אינו ברור, אך אם נתחשב בכך שבחלקו הקדמי של המכשיר המוצג בתמונה לא נמצא קורא ביומטרי לטביעות אצבע, ייתכן כי אחד מן השלושה יהיה חיישן לזיהוי טביעת האצבע בעוד הנותרים עשויים להכיל את פלאש ה-LED.

על פי דיווחים קודמים בנושא ספינת הדגל נוקיה 9, תגיע זו עם מפרט מהמרשימים והמתקדמים ביותר הכולל צג OLED בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית 2K, שבב עיבוד מדגם Snapdragon 835, סוללת 3,800mAh התומכת בטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 4.0, סורק קשתית (Iris Scanner), זיכרון אחסון בסך 64 או 128 גיגה בייט ו-6GB RAM.

שרטוטים המתיימרים להציג את Nokia 8 (הדלפה)
שרטוטים המתיימרים להציג את Nokia 8 (הדלפה)

Nokia 8

הדגם הנותר הוא כמובן נוקיה 8, שצפוי לפנות לשוק הסמארטפונים הבינוני-גבוה. על פי המוצג בשרטוטי המכשיר המודלפים, ניתן לראות כי זה יציע קווי עיצוב כלליים הדומים מאוד לאחיו הגדול, נוקיה 9. עם זאת, מסך המכשיר יציע שוליים מעט עבים בחלקו העליון והתחתון, כאשר מתחת למסך אף נמצא קורא ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש.

בגב המכשיר המוצג בשרטוט המודלף ניתן לראות מערך רכיבים דומה, אם כי כאן נמצא 4 חריצים שונים בניגוד ל-5 בתמונת הנוקיה 9. בכל הנוגע למפרטו הטכני ועל פי דיווח קודם בנושא, יגיע ה-Nokia 8 עם מסך בגודל הנע בין 5.2 ל-5.5 אינץ’ ברזולוציית Quad HD ומערכת שבבים מסוג Snapdragon 660 עליה טרם הכריזה קוואלקום באופן רשמי.

נכון לרגעים אלו, גם במקרה שהתמונה אכן תתברר כאמיתית, לא ברור עבור איזה תפקיד מיועדת כל אחת מן היציאות המוצגות בגב המכשיר. כמו כן, יש להדגיש כי רמת האמינות של התמונות אינה מהגבוהות ביותר שראינו ולפני שיהיה באפשרותנו להכריע כי ייתכן שאנו מסתכלים על הדבר האמיתי, נדרש להמתין לקבלתם של דיווחים והדלפות נוספים בנושאים אלו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים