גאדג’טי מסקר: Huawei P10 – מכשיר פרימיום באלף שקלים פחות

Huawei P10 (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

הרשו לי להתחיל בוידוי קטן: אף פעם לא אהבתי מוצרים סינים. לא מחשבים, לא טאבלטים, לא שואבי אבק ובטח שלא סמארטפונים. אף על פי שכל מוצרי האלקטרוניקה בהם אני עושה שימוש ביום יום – או לפחות רובם – תוכננו, הורכבו או נוצרו בסין, תמיד ניסיתי להימנע ככל שביכולתי מאותם מוצרים שזכו אצלי לכינוי “Pure China”. זה כלל, כמובן, גם את הסמארטפונים המגוונים של חברת Huawei, אשר משיקה היום בישראל את מכשיר הדגל החדש שלה, Huawei P10.

את Huawei P10 פגשתי לראשונה בתערוכת Mobile World Congress 2017 שנערכה בברצלונה בסוף חודש פברואר, וגם אז, מבחינתי הוא לא היה משהו מעבר ליורש של אותו Huawei P9 העלום. נו, ההוא שמופיע בפרסומת עם גל גדות. לכן גם קיבלתי בהפתעה גמורה את ההצעה לבצע את הסקירה למוצר, מה שחשבתי (די בטבעיות) שיהיה באחריותו הבלעדית של אלי כהן – עורך מדור הסלולר בגאדג’טי.

בחרתי לחכות קצת. אולי מישהו יתחרט ויבחר לתת לי סמארטפון נוצץ יותר לכתוב עליו? בינתיים המטוס המריא, ונחת, אפילו פריקת המזוודות כבר הסתיימה, ואני רק מתחיל להתרגל לעובדה שבמקום להניח את ידיי על Galaxy S8 המדובר, או על LG G6 המבטיח, Huawei P10 הוא זה שאצטרך לספר עליו. אבל אין ברירה, כמו בכל פעם שקיבלתי סמארטפון לסקירה, הנחתי את המכשיר האישי שלי לצד ערימת הדפים המאובקת שעל השולחן, וניסיתי לשכוח מקיומו לשבועיים לפחות. ועכשיו הגיע הזמן לספר מה יש לוואווי להציע לכם השנה.

Huawei P10 (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Huawei P10 (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

כבר בהכרזה ניתן היה לשים לב לכך שוואווי קיבלה לא מעט השראה מחברת אפל האמריקנית. בלתי אפשרי להסתכל על Huawei P10 מבלי לעשות את הקישור המיידי והמתבקש לקווי העיצוב המרשימים של סמארטפון ה-iPhone 7 (בחיי, הם אפילו באותו העובי). סמארטפון הדגל החדש של וואווי, בדומה למכשיר המעוטר של אפל, הוא בעל גוף מתכתי מעוגל, דקיק וחלקלק וזה פשוט תענוג לאחוז בו. בדגם הכחול זה יהיה פחות פופולארי, שכן הגב המחוספס שלו יוצר התנגדות גדולה יותר, אך סכנת השמיטה של המכשיר הזה גדולה מבדרך כלל.

אבל רגע, זה עוד לא נגמר. זוכרים את לחצן הבית הרב תכליתי של האייפון 7? אז עם מכשיר הדגל החדש שלה ניסתה Huawei גם היא להמציא מחדש את כפתור הבית שלה. החברה הסירה את לחצני הניווט הקלאסיים של אנדרואיד ושילבה את כולם באחד – באותו כפתור בית קפסטיבי אשר משמש גם כחיישן ביומטרי לקריאת טביעות אצבע. לחיצה קלה על הכפתור תבצע פעולת חזור, לחיצה רצופה תחזיר אתכם למסך הבית, וגלילת האצבע מימין לשמאל תוביל לממשק ריבוי המשימות. ברוב המקרים, מצאתי את התכונה הזו לא ממש יעילה ולא ממש מדויקת.

לשמחתי, האופציה הזו כבויה כברירת מחדל, ואז מתבצע הניווט במערכת ההפעלה באמצעות פס הניווט התכנתי שהתרגלנו אליו. בכך אולי מודה החברה בעצמה שהתכונה הזו עדיין לא בשלה. טוב הייתה עושה וואווי אילו השאירה את החיישן הביומטרי הנפלא והסופר מהיר שלה בגב המכשיר, היכן שאצבעו של המשתמש נמצאת ממילא – ובכך הייתה חוסכת מעט שטח פנים, או אפילו מגדילה במקצת את המסך. באותם המימדים הצליחה סמסונג לדחוס מסך בגודל 5.8 (!) אינץ’ בעוד וואווי מסתפקת בדגם בסיסי זה במסך בגודל 5.1 אינץ’ “בלבד”.

עובד לפי הספר

המסך של Huawei P10, כאמור, מגיע בגודל של 5.1 אינץ’ ומציג תכנים ברזולוציית Full HD 1080p. מי שירצה לקבל תצוגה איכותית יותר, יצטרך לשלם יותר ולרכוש את דגם הפלוס, שמגיע עם מסך 5.5 אינץ’ ברזולוציית Quad HD. בכל אופן, בשני המקרים עושה החברה שימוש במסך IPS LCD שיתקשה להתחרות במה שיש למכשירי דגל אחרים להציע, אך בהתחשב ברף המחיר של הדגם הבסיסי, זה מספיק בהחלט. אני לא אומר חלילה שזה מסך רע. התמונה חדה מאד, הצבעים מגוונים (אם כי מעט חיוורים בהשוואה לאלו שמוצגים במסכי ה-OLED), זוויות הצפייה רחבות, אבל באופן כללי – זה לא משהו שקשה למצוא היום בשוק.

כן ניתן לציין לטובה את רמות הבהירות הגבוהות שמאפשרות לצפות בתכנים שעל המסך בבירור גם אל מול אור שמש ישיר. כמו כן, בחירתה של וואווי להשתמש במסך קטן יחסית וברזולוציה לא מאד גבוהה, מאפשרת לסוללת ה-3200mAh ששולבה במכשיר לספק יום שלם (כלומר, קצת יותר מ-12 שעות) של עבודה בשימוש ממוצע. אם אתם צרכני מדיה כבדים או שלחילופין זקוקים למשחקים כדי להנעים את זמנכם, ייתכן שתצטרכו לדאוג גם למטען או לסוללת גיבוי ניידת שיהיו בהישג יד. הטעינה החשמלית מתבצעת באמצעות מחבר Type-C, ולאריזה מצורף מטען מיוחד המאפשר טעינה מהירה.

Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ה-Huawei P10 מופעל באמצעות Kirin 960, מערכת השבבים שמפתחת החברה בעצמה, הכוללת מעבד עצמתי בעל שמונה ליבות ורכיב זיכרון RAM בנפח 4GB, כך שמעט מיותר לציין שהמכשיר הזה מסוגל להתמודד בכבוד עם כל הפעולות המתבקשות ממכשיר דגל. בנוסף, למכשיר תמיכה מלאה בשני כרטיסי SIM, וזאת בהנחה שאינכם מעוניינים להרחיב את הזיכרון הפנימי (64GB בדגם שהתקבל לסקירה), שכן את כרטיס הרחבת הזיכרון שתרכשו בנפרד יהיה צורך למקם באחת משתי התיבות שבמגירה הנשלפת של הכרטיס החכם.

ויש דברים שהוא עושה טוב מאחרים

אם עד כה דיברתי בעיקר על דברים רגילים ולא מרגשים במיוחד, אז הנה הגיע הזמן להפוך את זה קצת יותר מעניין. דווקא בגלל שהתחום הזה לא זוכה להתייחסות גדולה כל כך מהיצרניות, תמיד כיף להתלהב מעוצמתם ואיכותם של הרמקולים. מכשיר הדגל החדש של וואווי מגיע אמנם עם רמקול ראשי מונופוני, אך החברה עשתה השתדלות גדולה ושילבה גם את אפרכסת השמע הקדמית במערך האודיו של המוצר. הופתעתי ממש לטובה מעוצמת השמע שהמכשיר הזה מפיק, ובו בזמן גם מאיכות הצליל – וזה בכלל לא מובן מאליו, משהו שזכור לי לטובה בעיקר ממכשיר ה-HTC One M7. למכשיר אגב קיים מחבר 3.5 מ”מ לאוזניות, שם תקבלו פלט אודיו סטנדרטי.

גם בגזרת מערכת ההפעלה, רוב המהלכים האחרונים של וואווי בהחלט ראויים לשבח, כאשר Huawei P10 מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד Nougat 7.0 עליה מולבש ממשק המשתמש החדש EMUI 5.1. אם נתעלם מכל התוספות הצדדיות שמנסות לשפר את הנראות למשתמש (דוגמת הסקינים והלאנצ’רים השונים), כאלו שניתן למצוא היום בשפע בחנויות האפליקציות ולכן זה לא מעניין, אז מערכת ההפעלה, בליבה שלה, מספיק יעילה כדי לאפשר שימוש שוטף מבלי להיעזר בתוספים חיצוניים. וזה משהו שממש לא יכולתי להגיד על מכשירי הסלולר של וואווי עד לאחרונה.

מעבר לשינויים העיצוביים שמתבטאים בעיקר בפישוט, השטחה ושימוש בצבעים פחות צועקים, ישנן שלוש נקודות עיקריות שמצאתי לנכון להזכיר בנוגע למערכת ההפעלה. האחת, ואולי החשובה מכולן, היא שוואווי מאפשרת כעת למשתמש לבחור אם הוא מעוניין במגירת אפליקציות, ובכל למנוע זריקה אוטומטית של אייקונים על גבי מסכי הבית הבלתי נגמרים. בנוסף, מערך ההתראות של מערכת ההפעלה זוכה גם הוא לשיפור המתבטא בצמצום האזהרות וההמלצות על אופן השימוש במכשיר. עדיין תקבלו טיפים על שימוש נכון יותר בסוללה, אך זה לא יהיה מטריד כבעבר.

Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הנקודה השלישית והאחרונה היא App Twin, משהו שאופייני בעיקר למכשירים התומכים בשני כרטיסי SIM. תכונה זו מאפשרת לעשות שימוש כפול באותה אפליקציה, כלומר, לנהל שני חשבונות במקביל. נכון לעכשיו ישנה תמיכה במספר מועט של אפליקציות, ביניהן Facebook, WhatsApp, WeChat ו-QQ, אך בחברה מבטיחים להוסיף תמיכה באפליקציות נוספות ככל שיידרש. על מסך הבית של המכשיר ניתן יהיה למקם שני אייקונים שונים של אותה אפליקציה, כך שניתן יהיה להבדיל בין שני החשבונות, אולם הדבר אפשרי כרגע רק בלאנצ’ר ברירת המחדל של מערכת ההפעלה.

איך אומרים הפתעה בסינית? 惊喜

אם יש תחום בו הסמארטפון הזה מצטיין הוא הצילום. בגב המכשים ממוקמים שני חיישני צילום שעובדים יחדיו: האחד הוא חיישן RGB ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, השני מונוכרומטי בגווני שחור-לבן וברזולוציית 20 מגה-פיקסל. שני החיישנים ממוקמים מאחורי עדשות עם מפתח צמצם f/2.2 מבית היוצר של חברת Leica הגרמנית. הרכב זה מאפשר לוואווי לבצע עיבוד חכם ומדויק יותר לתמונות שמפיק המכשיר, והתוצאות מעולות, על כך מעידים גם במעבדות DxOMark. זה אמנם לא סמארטפון המצלמה הטוב ביותר שתוכלו לפגוש בו, אבל בשילוב המחיר והעיצוב הקומפקטי שלו, זה בהחלט מרשים.

Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את קיומם של שני חיישני צילום מנצלת וואווי למטרות נוספות. מי שאוהב תמונות בשחור לבן, קרוב לוודאי שיהנה מאד מהתוצאות של מצב הצילום הזה, דרכו קיבלתי תמונות חדות, עמוקות וברורות יותר. גם השליטה בעומק השדה של אובייקטים מסוימים בתמונה (Bokeh Effect) לאחר הצילום היא תכונה חביבה, אך מבחינתי היא קצת פחות שימושית.

אפליקציית הצילום של Huawei P10 היא בין העמוסות והעשירות שפגשתי, אך אל דאגה – כל סוג משתמש, בין אם מומחה במונחי צילום או לא, יצליח להשתמש בה אם ירצה. וזה יכול היה להיות מאד מכעיס אם לא ניתן היה להחביא את הגדרות הצילום הרבות כשאין בהן צורך, כי באמת שיש שם המון המון כלים ומחוונים להתאמה אישית עבור מי שמעוניין בכך ויודע לתפעל אותם. גם מצבי צילום אוטומטיים לא חסרים שם: מצב לילה, HDR, צילום אוכל, צילום נוף, צילום תקריב, סריקת מסמכים ועוד. כמובן שגם במצב צילום הוידאו האפשרויות רבות, וראוי לציין שתוצאות הצילום ברזולוציית 4K, במיוחד באור יום, מרשימות במיוחד.

מצלמת הסלפי של מכשיר הדגל גם היא בין הטובות שיצא לי להיתקל בהן. היא כוללת חיישן 8 מגה-פיקסל ועדשה עם מפתח צמצם f/1.9, וגם עבורה ישנן לא מעט אפשרויות תוכנה, ביניהן כמובן מצב היופי, אך לדעתי הוא אלים מדי. כלומר, הוא עושה כל-כך הרבה שינויים בתמונה עד שיהיה מאד קשה שלא לזהות כי הופעל. תכונה אחת שמצאתי מאד שימושית היא הרחבת זווית הצילום כאשר מצטרף לפתע אדם נוסף, או כמה אנשים, לצילום הקבוצתי.

רוצו לספר לחברים

אף על פי שאולי הוא לא נשמע או נראה כזה במבט ראשון, Huawei P10 הוא מכשיר פרימיום לכל דבר ועניין. נכון, ברוב המקרים וואווי לא קופצת מעל הפופיק ולא מאבזרת את מוצריה ברכיבים שאין בהם צורך של ממש, אבל המכשיר הזה יוכל לענות על כל הצרכים והבקשות שלנו ממכשירי דגל בשנת 2017. סביר להניח שלא תוכלו לרוץ ולהתלהב עם המכשיר הזה מול החברים שזה עתה רכשו סמארטפון ב-3,500 שקלים, אבל הי – בשורה התחתונה יש לכם בדיוק מה שיש להם, בקרוב לאלף שקלים פחות. אז אולי עדיף לספר להם, בעצם.

מי שלא מחפש גימיקים ומעוניין במכשיר סמארטפון איכותי שפשוט עושה את מה שהוא צריך לעשות, עם תוכנה מהירה, רמקולים חזקים ומצלמה מעולה – Huawei P10 הוא בהחלט המוצר בשבילו.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
7/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
7/10
מצלמה
9/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • יכולות צילום מרשימות
  • רמקולים חזקים ואיכותיים
  • עיצוב דקיק וקומפקטי
מה פחות אהבנו
  • פונקציונאליות מקש הבית
  • ריבוי אפליקציות שלא ניתנות להסרה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 2,799 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים