סטיב באלמר: טאבלטים וטלפונים מבוססי Windows 7 יחזירו את הגאווה למייקרוסופט

מייקרוסופט היא כבר לא חברת המחשבים הגדולה בעולם. לפחות לא לפי שווי המניות. החברה, שהתרחיש הזה הוא מבחינתה סיוט מתמשך, מבינה סוף-סוף שבעשור האחרון עשתה יותר מדי טעויות. היא לקחה את מעמדה כמובן מאליו, הפקירה את המשתמשים והוציאה את מערכת ההפעלה השנואה ביותר מאז המצאת המחשב.

אתמול, בנאום המפתח של וועידת השותפים השנתית של מייקרוסופט בוושינגטון, החלה החברה להשמיע קול חדש. המנכ”ל סטיב באלמר דיבר שם לא מעט על טאבלטים, והבטיח שלמרות הוויתור של HP על מחשב לוח מבוסס Windows 7, חברות אחרות ממשיכות לעבוד על מכשירים כאלה, ובחודשים הקרובים צפויים להגיע לשוק טאבלטים מייקרוסופטיים מבית Dell, טושיבה, Asus, סמסונג ועוד. הוא אף הודה שמייקרוסופט פישלה בכל הנוגע ל-Windows Mobile, ו”פספסה דור שלם”. באלמר הבטיח שעם Windows Phone 7 תדביק מייקרוסופט את הפער בתחום הסמארטפונים, והבטיח שעם הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח ה”מרשימים למדי” שנראה עד סוף השנה, אנשים יחזרו להתגאות במוצרי החברה.

לא מעט כתבים ופרשנים ציינו מייד בכותבם על נאום באלמר שחלונות 7 היא עדיין חלונות 7, ועם כל הכבוד – היא אינה מערכת הפעלה מתאימה לטאבלטים, הדורשים אתחול מהיר, מערכת קלה שמיועדת קודם כל למגע ורק אח”כ למקלדות ועכברים, מערכת עם צריכת סוללה נמוכה במיוחד. אך הפרט המעניין ביותר בנאום באלמר היה שהוא דיבר על חלונות 7 לא כמערכת הפעלה אחת, אלא כסדרה. מספר פעמים במהלך הנאום טרח באלמר לדבר על “טאבלטים וטלפונים מבוססי חלונות 7″, כשהוא מקפיד לא לעשות הפרדה בין הגרסאות השונות מאוד של המערכת. לכן, לא מן הנמנע שחלק גדול ממחשבי הלוח “מבוססי Windows 7″ שנראה בקרוב יהיה מבוססים על גרסת ה-Windows CE/EC 7, שכבר הצליחה להרשים אותנו על גבי אבטיפוס יפהפה של Asus בתערוכת Computex. אם אכן תדחף מייקרוסופט את השימוש במערכת הקלה בעלה הממשק הבלתי-מוגבל במקום בגרסא הקבועה והלקונית, הסיכוי שלה לראות מכשיר שלה הופך ל”מתחרה ראוי לאייפד” גבוהים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים