מערכות ההפעלה למכשירים ניידים משתלטות על שוק הרכב

Apple-CarPlay-main1

הבוקר (ב’) הכריזה אפל כי תשיק בשבוע הקרוב את מערכת ה-CarPlay שלה, המאפשרת תקשורת טובה יותר עם מכשירים האייפון ברכב, דרך מספר חברות רכב גדולות הכוללות את פרארי, וולוו ומרצדס, כאשר בהמשך הדרך תוצג המערכת גם עבור יצרניות רכב נוספות וביניהן: BWM, פורד, קיה, יונדאי, הונדה, טויוטה, סוזוקי, ניסאן, מיצובישי, פג’ו, סובארו ועוד.

מערכת ה-CarPlay תשלב הפעלה דרך פקודות קוליות ותשתמש בשירותיה של העוזרת הוירטואלית “סירי”, דרכה ניתן יהיה לקבל ולבצע שיחות, לגשת לאנשי הקשר, להשיב לשיחות שלא נענו ולהאזין להודעות קוליות. סירי תאפשר גם הקראת הודעות טקסט ומייל כדי לחסוך מהנהג את המנהג הפוגעני של קריאת הודעות מהמסך הקטן בזמן נהיגה.

שירותי המפות של אפל גם הם ישולבו במערכת ה-CarPlay ויאפשרו הקראה של הפניות במהלך המסלול (Turn-by-Turn), כמו גם חיזוי יעדים על-ידי למידה של מסלולים קודמים בהם נסעתם ומידע המגיע מאנשי הקשר, הודעות הטקסט והמייל שלכם. שירותים נוספים שתספק אפל למערכת ה-CarPlay הינם שירות המוסיקה iTunes Radio, השמעת פודקאסטים וספרי אודיו, כמו גם תמיכה באפליקציות צד שלישי כגון Spotify ו-iHeartRadio.

על מנת להפעיל את השירות לרכב, ידרשו המשתמשים להיות בעלי אחד מהמכשירים האחרונים של אפל, האייפון 5, האייפון 5S או האייפון 5C ולעדכן לגרסה של iOS 7 התומכת בפונקציות של CarPlay.

לא רק אפל

אפל לא תהיה היחידה שתציע מערכת תקשורת מתקדמת בין הסמארטפון\טאבלט והמערכת המובנית ברכב. בחודש שעבר הכריזה גוגל על ה-Open Automotive Alliance (או OAA), במטרה להביא את מערכת ההפעלה אנדרואיד לרכב. לשיתוף פעולה זה הצטרפו כבר מספר יצרניות רכב גדולות כמו אאודי, הונדה ויונדאי, וגם חברות טכנולוגיה כמו ענקית החיפוש גוגל וחברת NVidia.

את המערכת של אנדרואיד לרכב יכול ונראה בקרוב ברכבי יונדאי וקיה מוטורס. חברת קיה מוטורס הינה שחקנית פעילה במיוחד בשוק מערכות ההפעלה לרכב, וממידע שהגיע לאחרונה למערכת גאדג’טי – אנו עתידים לראות בתקופה הקרובה גם את מערכת ההפעלה Tizen מבצעת גיחה לשוק הרכב דרך מערכת משולבת טאבלט 7 אינץ’ בדגמים מסויימים של רכבי החברה.

(מקור – יח”צ אפל)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים