גאדג’טי מסקר: HTC One M8 – פרימיום זה כאן

אף שזכתה באינספור פרסים ותארים לאחר השקתו של HTC One, לא הצליחה יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית לצאת מהצרה הכלכלית שפקדה אותה לפני כשנתיים. בכירי החברה האשימו בעיקר את עצמם וטענו שמאמצי השיווק לא היו אגרסיביים מספיק. בעוד הדיבורים נמשכים, החלה הרשת להתמלא בתמונות וקטעי וידאו של מוצר חדש – HTC M8, יורשו של HTC One. הכאוס חגג, ידענו הכל מהכל עוד בטרם ההכרזה, זאת בעקבות אסטרטגיה חדשה לפיה פעלה החברה – השקה ביום ההכרזה, מה שאילץ אותה להתחיל בייצור זמן רב לפני החשיפה הרשמית.

אירוע ההכרזה התקיים בלונדון ובניו-יורק ב-25 במרץ, אז חשפה החברה באופן רשמי גם את שמו של המוצר – HTC One M8. המכשיר הוצע למכירה כבר באותו הערב בטיוואן, בלונדון ובארה”ב, וזמן קצר לאחר מכן הגיע ליעדים נוספים כשהוא זוכה לתגובות די אוהדות, הן של הלקוחות והן של המבקרים. אנחנו פגשנו את המכשיר לראשונה לפני כשבועיים, ולאחר שלמדנו את כל שיש לו להציע – נוכל לספר לכם האם לדעתנו מדובר ביורש ראוי.

ניווט מהיר בסקירה
מפרטמה באריזה?עיצוב ואיכות בניהחומרה וביצועיםמסך ותצוגה
מערכת ההפעלה וממשק משתמשמולטימדיהסוללה ▪ מצלמהסיכום

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5 אינץ’ מסוג Super LCD 3 מצופה Gorilla Glass 3
רזולוציית תצוגה HD 1080p (זאת אומרת 1080×1920 פיקסלים), 441ppi
מעבד Krait 400 מרובע ליבות בתדר 2.3GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 801
מאיץ גראפי Adreno 330
זיכרון פנימי 2GB RAM
נפח אחסון 16GB או 32GB, אפשרות להרחבה באמצעות microSD עד לנפח 128GB
מערכת הפעלה אנדרואיד KitKat 4.4.2 עם ממשק המשתמש Sense 6.0
מצלמה ראשית מערך Duo Camera:
4.1 מגה-פיקסל עם אוטופוקוס ופלאש LED כפול, טכנולוגיית UltraPixel לסטילס, צילום וידאו 1080p
2.1 מגה-פיקסל לרישום נתוני עומק ומרחק
מצלמה משנית 5 מגה-פיקסל בעלת זווית רחבה, צילום וידאו 1080p, צילום HDR
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, IR LED, microUSB v2.0 (MHL), A-GPS
סוללה Li-Po 2,600mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 146.4 מ”מ, רוחב – 70.6 מ”מ, עובי – 9.35 מ”מ. משקל – 160 גרם
שונות Nano-SIM בלבד
עוצמת רמקולים 93db
גוף אלומיניום

מה באריזה?

htc-one-m8-retail

אריזתו של HTC One M8 דומה מאוד לזו של הדגם הקודם, ולכן, כשניגשים לרכישת המכשיר חשוב לוודא שאכן מדובר במוצר הנכון. עין בלתי מנוסה תתקשה בזיהוי, אך סימן ההיכר הבולט של מכשיר זה הוא כמובן מערך הצילום Duo Camera, ואותו ניתן לראות בבירור בתמונה שמודפסת על חלקה הקדמי של אריזת הקרטון. התמונה אגב משמשת גם כאינדיקציה לצבעו של המכשיר הממוקם בתוכה.

בחלק האחורי של האריזה ישנו המפרט הטכני של מכשיר הסמארטפון, כשבולט במיוחד נפח האחסון של הדגם אותו רכשנו – 16GB או 32GB. לראשונה מזה שנתיים, הלוגו של חברת Beats Audio לא מופיע על האריזה מאחר וטכנולוגיות האודיו שלה אינן כלולות במכשיר זה. ל-HTC חשוב להדגיש כי מדובר באריזה ירוקה שאינה פוגעת בסביבה. 98% מפריטי הנייר, הניילון והגומי של האריזה ותכולתה נוצרו מחומרים ממוחזרים ו-76% מהם ניתנים למחזור בשנית.

עם פתיחת האריזה נוכל להבחין מיד במכשיר כשהוא שוכב בעריסת קרטון ועטוף בניילון אנטי-סטטי. הוצאת המכשיר ממקומו זה תאפשר גם הרמה נוחה של החוצץ אשר מחפה על שאר התכולה:

  • מטען חשמלי 1.5A תואם למדינה ממנה נרכש המכשיר
  • כבל העברת נתונים USB-microUSB, שניהם זכרים
  • אוזניות סטנדרטיות של HTC הכוללות מיקרופון ובקר שליטה להפעלת או השהיית נגן המוזיקה
  • ראשי גומי בגדלים שונים להלבשה על האוזניות
  • כלי מתכתי זעיר שיאפשר את פתיחת מגירת כרטיס ה-NanoSIM
  • מגן סיליקון שקוף עם מכסה למחברים בתחתית
  • שתי מדבקות HTC (לא, אלו לא מדבקות NFC)
  • הניירת: מדריך קצר להפעלה ראשונית של המכשיר, הסכם השימוש במוצרי HTC, הצהרת האחריות של HTC ומדבקה המאמתת את המזהים הדיגיטליים של המכשיר, הוראות לשימוש בטוח במוצר, קטלוג מוצרי העזר של HTC.

עיצוב ואיכות בניה

htc-one-m8-top-plastic

htc-one-m8-metalמאז ומתמיד הצטיינה HTC הטיוואנית בתחום העיצוב, אולם בצעד יוצא דופן היא בחרה הפעם שלא לעצב מחדש את מכשיר הדגל, ונראה שהייתה לה סיבה טובה לכך. את העיצוב המרהיב שהציגה בשנה שעברה עם HTC One המקורי, הצליחה החברה לשפר ולהפוך טוב אפילו יותר. מהיכן שלא נסתכל מדובר במכשיר סמארטפון בעל חזות איתנה ומטופחת, ולמרות שעוד ישנו מקום לשיפור, למראית עין מהווה One M8 לא פחות מיצירת אומנות מדוקדקת שראויה להמון הערכה.

מכשיר הדגל החדש עשוי כולו מפיסה אחת (Unibody) של אלומיניום בגימור מוברש, ובניגוד לקודמו – כאן מחפה המתכת גם על הדפנות. מצד אחד, השינוי הזה הופך את האחיזה נוחה ונעימה הרבה יותר, אך מצד שני מביא עמו גוף חלקלק שמגדיל את הסיכוי לנפילה. הגוף האחיד יוצר תחושה של מכשיר מוצק בעל נוכחות בולטת, ובאיזשהו מקום זהו מאפיין שתורם ליצירת התחושה היוקרתית ולמשקל של 160 גרם – לא משהו שאמור להוות בעיה, אך בהחלט יכול להיחשב כחסרון בעיני לא מעטים.

למכשיר מסך Super LCD 3 בגודל 5 אינץ’, עליו מחפה זכוכית Gorilla Glass 3 שנועדה למנוע שריטות. מתחת למסך ישנו פס שחור עם לוגו החברה, היכן שהוצבו לחצני הניווט הקפסטיביים בדגם הקודם. בימים הראשונים עשוי הפס השחור להעיק במעט על השימוש במכשיר ביד אחת, בעיקר בשל מיקומו הבעייתי של לחצן הכיבוי וההדלקה, אך בסופו של דבר מתרגלים אליו עד שהוא אינו מורגש כלל. עוד ראוי לציין כי הגרילים אשר ממוקמים מעל ומתחת למסך עשויים להטעות: על אף שישנם חריצים מנוקבים עד הקצוות, הרמקולים עצמם קטנים יותר.

בגבו של One M8 מערך הצילום Duo Camera המורכב משתי עדשות: הראשית נמצאת במקום המוכר כשלצידה מבזק פלאש כפול בשתי טמפרטורות צבע, וזו המשמשת לה כעזר ממוקמת במרחק סנטימטר אחד צפונה. שתי המצלמות שקועות במעט, כך שהנחת המכשיר על גבו תתאפשר ללא חשש משריטת הזכוכית. בחלקו העליון של המכשיר רצועת פלסטיק שחורה המחפה על עינית אינפרא-אדום ולחצן הכיבוי; בחלקו הימני חריץ microSD ולחצן השליטה בווליום; בחלק התחתון מחבר 3.5 מ”מ לאוזניות כמו גם מחבר microUSB; משמאל – חריץ ה-nanoSIM.

גם בדגם זה לא ניתן לשלוף את הסוללה ממקומה, אך זוהי הקרבה שהחברה הייתה מוכנה לבצע על מנת ליצור עיצוב מרשים שכזה. עוביו של המכשיר בקצוות מתחיל מ-6.5 מ”מ ואט-אט מטפס עד ל-9.35 מ”מ.

htc-one-m8-bottom

חומרה וביצועים

בדומה למתחרותיה, גם HTC בחרה לאבזר את מכשיר הדגל החדש שלה בפלטפורמת העיבוד Snapdragon 801, החזקה ביותר של יצרנית השבבים Qualcomm נכון למועד ההשקה בסוף חודש מרץ 2014. מדובר בדגם ה-AB של הפלטפורמה – משמע כי מתחת למכסה המנוע מופעל מעבד Krait 400 מרובע ליבות בתדר שעון 2.3GHz, אותו ניתן להעביר גם למצב טורבו שיעשה שימוש בכוח גדול אף יותר (ועל חשבון אורך החיים של הסוללה, כמובן). המעבד מגובה בזיכרון RAM מסוג LPDDR3 בנפח של 2GB “בלבד”. אל לנו לשכוח שמערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסתה החדשה הפכה יעילה יותר מבחינת צריכת הזיכרון, כך ששדרוג נפח הזיכרון הפנימי ל-3GB, כמו שעשתה סוני עם Xperia Z2, לא היה נחוץ בשלב הזה. HTC One M8 הוא מכשיר חזק ומהיר וקלושים הם הסיכויים להיתקל בפעולות שיובילו אותו לגמגום.

לסמארטפון ה-M8 המאיץ הגראפי Adreno 330 שמבצע עבודה מעולה בכל הנוגע להרצת משחקים וביצוע פעולות אחרות הדורשות כוח עיבוד רב. הטקסטורות מדויקות וברורות, המעברים חלקים והביצועים הגבוהים נשמרים לאורך זמן, גם לאחר דקות ארוכות של משחק. אולם במצבים שכאלו, לא תוכלו לפספס את התחממותו המהירה של גב המכשיר. אין צורך לתת להתחממות להדאיג אתכם, הרכיבים הללו תוכננו לעמוד בטמפרטורות גבוהות, ובמידה ולמכשיר אכן תישקף סכנה – סביר שתקבלו על כך הודעה. חשוב לזכור כי גופו של המכשיר עשוי אלומיניום, כך שהחום מהחומרה מתפשט על כל גופו ואיננו מתרכז בנקודה אחת שבלתי אפשרי יהיה לגעת בה.

htc-one-m8-air-supremacy

בגופו של HTC One החדש שלל רכיבים המעניקים לו תמיכה בתקנים ובטכנולוגיות שונות, אך נתעכב על שניים: מחבר ה-microUSB 2.0 מגיע עם תמיכה בתקן MHL המאפשר חיבור של התקני אחסון כגון מצלמות וזכרונות ניידים, התקני קלט כמו עכבר ומקלדת ואפילו התקני פלט – מדפסות ומסכים. בולטת במיוחד עינית האינפרא-אדום (IR Blaster) שעתה מתאפיינת בטווח שידור גדול יותר, כך שניתן לשלוט בטלוויזיות ובמוצרים אלקטרוניים אחרים גם מבלי להיות קרובים אליהם כמו שהיה נדרש בעבר.

מסך ותצוגה

ל-HTC One M8 מסך מרהיב מסוג Super LCD 3, גודלו 5 אינץ’ ורוזולוציית התצוגה שלו Full HD 1080p. על אף שהצפיפות עומדת על 441 פיקסלים לאינץ’ בודד, קשה מאד להבחין בכך שמדובר במסך פחות חד מזה של הדגם הקודם (שם הצפיפות היא 468ppi). כיאה למסך LCD, הצבעים מאד מדויקים וקרובים למציאות, בעיקר הבהירים שבהם. לא ניתן לומר שצבעים כהים יוצגו בחוסר דיוק משווע, אך ההבדל בהחלט ניכר כשמתבצעת השוואה אל מול מסך מסוג OLED, כמו זה של Samsung Galaxy S5.

htc-one-m8-brightnessבהירותו המקסימלית של המסך היא 490nits, הרבה מעבר לזו שמסוגלים להגיע אליה המסכים של מכשירי הדגל האחרונים מבית סמסונג ו-LG. משמעות הדבר היא שצפייה בתכנים מול אור שמש ישיר תתאפשר באין מפריע. גם ברמות בהירות נמוכות יותר לא תהווה השמש מטרד של ממש, אך מי שנוהג להתפשר על רמת בהירות נמוכה מ-50%, ייאלץ למצוא לעצמו פתרון אחר להתמודדות עם המאור הגדול. חיישן התאורה שמעל המסך עשוי לסייע לעיתים בקביעת רמת התאורה הנחוצה, אך בכדי לקבל שליטה על אורך החיים של הסוללה, יש שיעדיפו לקבוע רמת בהירות קבועה. ראוי לציין לטובה את זוויות הצפיה הרחבות, אלו מאפשרות צפייה במסך משלל כיוונים בלא איבוד צבעים או פרטים.

על המסך המרהיב, שהוא כנראה בעל מהירות התגובה הגבוהה ביותר מבין אלו הזמינים בשוק, מחפה זכוכית Gorilla Glass 3 של חברת קורנינג האמריקאית. שכבת ההגנה הזו איננה עמידה בנפילות קשות, אך היא בהחלט מספקת עמידות מרשימה מול חפצים חדים או מחוספסים בהם אנו נתקלים בשגרת יומנו. קשה מאד יהיה לשרוט את הזכוכית הזו, ואם תנקטו במשנה זהירות, סביר שהיא תשמור על מראה נקי לאורך זמן. האתגר יהיה לשמור באותה הצורה גם על המתכת.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

מערכת ההפעלה אותה מריץ HTC One M8 היא אנדרואיד בגרסתה העדכנית ביותר – KitKat 4.4.2, ועליה מולבש ממשק המשתמש החדש Sense 6.0 המכונה גם בשם “החוש השישי”. גרסה זו של ממשק סנס תהיה מאד מוכרת למי שאחז בידו מכשיר HTC מהשנה האחרונה, זאת משום שמדובר בשדרוג של גרסה 5.0 המוצלחת אותה השיקה החברה לפני כשנה. אף שקווי העיצוב של שתי הגרסאות די זהים, הממשק החדש כולל כמה שינויים ושדרוגים מהותיים שהופכים אותו יעיל, ידידותי ומהודר יותר.

אם בגרסאות הקודמות של Sense ניסתה והצליחה היצרנית הטיוואנית להתקרב במעט לממשק הונילה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, הרי שכעת היא שוב מתרחקת – והאמת היא שאנחנו לא רואים בזה משהו רע. ממשק המשתמש נראה טוב, ביצועיו מהירים כשל מכשירי הנקסוס, והשימושיות מעולם לא הייתה יעילה יותר על מי ממכשיריה הקודמים של החברה. בניגוד לעבר, משתמשים חדשים שאף פעם לא התנסו במכשיר מבית HTC יוכלו להתמצא בממשק די בקלות, לבטח כשישנן בועיות הדרכה אשר מופיעות בימים הראשונים שלאחר ביצוע ההפעלה הראשונה.

את Sense 6.0 מאפיינים צבעים נועזים בכמה אזורים בולטים כמו החייגן, ממשק ההודעות ונגן המוזיקה, מה שתחילה הבהיל אותנו אך למעשה הפיח חיים חדשים במסדרונות החשוכים שהורגלנו אליהם. מי שלא יתחבר לשינוי, יוכל כמובן לבחור בערכות צבע אחרות או בעיצוב חשוך יותר. בגרסה זו שמה HTC דגש על התאמה אישית וכעת ניתן לבצע שלל בחירות שישפיעו על מראה סביבת העבודה שלנו. ניתן לבחור רקעים שונים למסך הנעילה ולמסכי הבית, לסדר כאוות נפשנו את כפתורי ההגדרות המהירות שבוילון ההתראות, לבחור פונט תצוגה, כמו גם להתאים את BlinkFeed לצרכים שלנו.

Sense 6.0 הוא ממשק המשתמש הראשון של HTC בו מוצגים לחצני ניווט על גבי המסך. בכדי שלא לפגום בחווית השימוש וביתרון המסך הגדול, הכפתורים הללו יוסתרו כאשר תופעל אפליקציה במסך מלא, בהנחה והמפתחים עצמם התירו זאת כמובן. ניתן יהיה לגרום להם להופיע שוב על ידי גרירת האצבע מחלקו העליון של המסך, אז נוכל גם לצפות בוילון ההתראות ואף לשלוט בהגדרות המהירות.

htc-one-m8-buttons

מאחר ומדובר במכשיר די ארוך במימדיו, בממשק המשתמש שולבו מחוות הפעלה מהירה (Motion Launch) ישירות ממצב שינה, כשהמסך נעול זאת אומרת: הקשה כפולה לשם הדלקת המסך, החלקה שמאלה למעבר מידי לעמוד הבית, החלקה ימינה לפתיחה של רכיב ה-BlinkFeed והחלקה מעלה למעבר לאפליקציה האחרונה בה ביקרנו. לחיצה על מקשי עוצמת השמע במצב אופקי תפתח את אפליקציית המצלמה, ואילו הצמדת הטלפון לאוזן בעת קבלת שיחה תבצע מענה מידי.

בכדי לשפר את השירות שניתן למשתמשים, החליטו ב-HTC לשנות את אופן דחיפת העדכונים לממשק. כך למשל, אפליקציות הגלריה, BlinkFeed ו-Sense TV הועלו כולן לחנות האפליקציות Google Play, כך שבמידה והחברה תהיה מעוניינת לעדכן אותן, היא תוכל לעשות זאת משם בלא כל צורך לשלוח עדכון תוכנה דרך האוויר (FOTA). מאז קבלת המכשיר הספקנו לחוות כמה עדכונים לאפליקציות המובנות וזה בהחלט מעודד לדעת שלחברה ישנה שליטה מלאה ומהירה על התוכנה שלה מבלי שתצטרך לקבל אישורי סוג מספקיות הסלולר. לשיטה זה יתרון נוסף – עדכוני תוכנה למערכת ההפעלה יגיעו מהר יותר משום שאת רכיביו של ממשק המשתמש תוכל החברה לעדכן בנפרד.

פרט לשדרוגים הבולטים הללו, ישנם עוד שלל שינויים שבוצעו בממשק המשתמש, אך לא נוכל לספר בהזדמנות זו על כולם. עם זאת, Sense 6.0 איננו חף מביקורת. עדיין חסרות לנו פונקציות מהותיות שקיימות כבר זמן רב בממשקים של החברות המתחרות כמו ריבוי חלונות והצמדת אפליקציות זו לצד זו על אותו המסך, ביצוע תקריב לקטעי וידאו וקביעת צלצול ברירת מחדל לקבוצת אנשי קשר ולא רק לבודדים.

מולטימדיה

HTC פירקה אמנם את החבילה עם Beats Audio, אך גם בדגם זה אימצה את טכנולוגיות האודיו שפיתחה עמה בעבור מכשיר הדגל הקודם. בחלקו הקדמי של HTC One M8 רמקולים סטריאופוניים עצמתיים המשמיעים צלילים בשני ערוצים. לא הרבה השתנה בתצורה שלהם, באיכות או בעוצמת הסאונד שהם מפיקים, ובכל זאת הם עדיין נשמעים נהדר ומהווים יתרון גדול וברור לטובתו של One M8 בתחרות. פחות סביר שנשתמש ברמקולים הללו לשמיעת מוזיקה ברחוב, אך צפייה בקטעי וידאו יחד עם חברים תשתדרג פלאים, ואת ההתראות על הודעות שמתקבלות מדי פעם, אין סיכוי שתפספסו.

בעקבות התלונות שהתקבלו בשנה שעברה על אי היכולת לנטרל את האקולייזר הייחודי של טכנולוגיית BoomSound, עתה מאפשרת החברה לעשות זאת לאחר חיבור אוזניות או בעת הזרמת אודיו להתקנים חיצוניים כגון רמקולים ניידים ומערכות מולטימדיה ברכב. כיבוי האקולייזר יבטל את הרגישות הגבוהה לטונים נמוכים (בס) ויהפוך את קטע האודיו לרצועה שטוחה ואחידה. אם הזכרנו את האזניות ראוי גם לציין שעוצמת השמע המקסימלית ב-HTC One גבוהה מהרגיל, ופרט לעובדה שמדובר בסכנה לאזניים, הסאונד עשוי להישמע צורם במידה ותשתמשו באוזניות פשוטות יחסית כמו אלו שמצורפות באריזה.

htc-one-m8-player

נגן המדיה של HTC מאז ומתמיד היה עשיר ומלא אפשרויות. הניווט נוח עד מאד, השימוש פשוט מאין כמוהו. הרשימה אותנו מאד יכולתו של המכשיר לבצע מיון וסידור אוטומטי לפי אמנים ואלבומים, מבלי שהיה לנו צורך להתערב בכך. גם תמונת האלבום והאמן התעדכנה באופן אוטומטי על פי מאגרי המידע של השירותים עמם משתפת החברה פעולה. נגן הוידאו בסיסי יותר ומבצע רק את מה שמצופה ממנו, אם כי מעט חבל שלא ניתן עדיין לשלוט ברמת הבהירות של המסך מבלי לעצור את הוידאו.

ל-HTC One M8 רכיב אחסון בנפח 16GB, מהם זמינים לשימוש רק 11GB – אך הפעם, בניגוד לעבר, HTC לקחה לתשומת ליבה את התלונות ואיבזרה את המכשיר בחריץ הרחבה התומך בכרטיסי microSD עד לנפח כולל של 128GB. חשוב מאד להקפיד שכרטיס הזיכרון יהיה מדירוג גבוה, דוגמת Class 10 או U1 – אחרת תהא הקריאה (והכתיבה) איטית מדי. בנוסף, מחבר ה-microUSB תומך בתקן USB on-the-go, זה יאפשר גישה להתקני זכרון ניידים באמצעות מתאם מיוחד שיש לרכוש בנפרד. עוד בנושא האחסון יש לציין כי ממשק המשתמש החדש Sense 6.0 מעניק למשתמשים תוספת של 50GB בשירות הענן Google Drive.

htc-one-m8-microsd

יחד עם HTC One המקורי, הושקה בשנה שעברה אפליקציית HTC TV המשמשת כמדריך תכניות חכם ואינטראקטיבי, תוך שהיא מנצלת את עינית האינפרה-אדום (IR Blaster) לשם שליטה במכשירי טלוויזיה וממירים דיגיטליים. הגרסה השניה של האפליקציה, זו המגיעה עם One M8, מתקנת כמה מהשגיאות הלוגיסטיות שביצעה החברה. התמיכה בלוח השידורים של יס והוט עדיין חסרה, אך ישראלים שיבקשו להפעיל את השלט הרחוק לא יצטרכו להגדיר מדינת מגורים אחרת או לצפות במדריך השידורים של ספקית תוכן זרה בטרם יופעל השלט. בנוסף, הגדרה ידנית של כפתורים (בכדי לאפשר שליטה במזגן או במוצרים אחרים הנשלטים באמצעות עינית אינפרה-אדום) הפכה ידידותית ומהירה יותר נוכח טווח הקליטה שגדל.

סוללה

htc-one-m8-extreme-battery-lifehtc-one-m8-extreme-power-savingHTC One M8 מצויד בסוללת ליתיום-פולימר בקיבולת 2600mAh, אותה אין אפשרות להחליף באופן קונבנציונאלי. חיי הסוללה שחווינו היו מרשימים הרבה יותר מאלו של הדגם הקודם, והמשוואה למעשה פשוטה: בעוד קיבולת הסוללה גדלה ב-300mAh, צריכת האנרגיה של המעבד החדש נמוכה משמעותית מזו של המעבד בו נעשה שימוש בשנה שעברה. המסך גדל אמנם גדל גם הוא, אך נראה שאין מדובר בשינוי גדול מבחינת הצריכה.

אלא אם כן אתם גיימרים או חובבי סרטים, הסוללה במכשיר הדגל החדש תוכל לספק מעבר ליום שלם של פעילות. ברוב המקרים, הצלחנו להגיע לאורך חיים גבוה מ-24 שעות ומבלי לערב את חברת החשמל או את מצבי החסכון בסוללה. כל הזמנים עליהם נדבר מושפעים כמובן מאופי השימוש שמשתנה מאדם אחד למשנהו, אך נדגיש כי בהירות המסך (למעט במצבי החסכון) עמדה על 60%.

במקרים קיצוניים, ניתן אף להביא את הסוללה לאורך חיים גבוה מאד של מעבר ל-48 שעות לאחר טעינה מלאה עד 100%. כדרך קבע, כשתגיע הסוללה ל-14%, יופעל באופן אוטומטי מצב החיסכון בסוללה שיחליש את תדר העבודה של המעבד, יפחית את רמת הבהירות, יבטל את הרטט וינתק את קישוריות האינטרנט כשהמסך כבוי. ניתן כמובן לבטל את מצב החסכון ולשלוט בהגדרות השונות שלו.

יחד עם ממשק המשתמש Sense 6.0 הציגה החברה גם מצב חסכון “אלים” יותר. Extreme Power Saver לא יופעל אמנם באופן אוטומטי (ניתן להגדיר זאת אם תרצו), אך הוא מאפשר לטענתה של HTC עד 30 שעות המתנה כשהסוללה עומדת על 10 אחוזים בלבד. מצב זה ינטרל את כל התפריטים ויאפשר שימוש אך ורק בחייגן, באפליקצית ההודעות והדוא”ל, בלוח השנה ובמחשבון. במצב זה איבדנו אחוז אחד מהסוללה בכל 6 שעות של המתנה. במקרה של שיחה נכנסת וביצוע פעולות נוספות, סביר שהסוללה תתרוקן מהר יותר.

ל-HTC One החדש תמיכה בטכנולוגיית Quick Charge 2.0 כחלק מפלטפורמת העיבוד Snapdragon 801. המשמעות היא שניתן לבצע טעינה חשמלית מהירה במידה וישנו הציוד המתאים לכך – מטען עם פלט של 2A. למרבה האכזבה, HTC לא מספקת מטען שכזה באריזה, אך מבטיחה להשיק אחד בקרוב. על פי הבדיקה שערכנו, טעינה מלאה באמצעות QC 2.0 אורכת שעה ו-45 דקות ואילו טעינה עם המטען שבאריזה אורכת שעה אחת יותר.

מצלמה מצלמות

htc-one-m8-camera-macro

בשנה שעברה חשפה HTC טכנולוגיית צילום פרי פיתוחה – UltraPixel, זו לא זכתה לתגובות אוהדות במיוחד. הציפיה הייתה שבמכשיר הדגל החדש תכה החברה על חטא, ושאם לא תגדיל את רזולוציית הצילום, אז שלכל הפחות תשפר את מה שקיים. עוד בטרם נגיע למסקנות, נספר כי את סמארטפון הדגל החדש מאפיין מערך צילום יוצא דופן – Duo Camera, המורכב משני חיישני צילום: הראשי תפקידו ללכוד את חומרי הגלם ברזולוציית 4.1 מגה-פיקסל, ואילו המשני יאסוף פרטים מורכבים יותר כגון עומק ומרחק עבור כל פיקסל ופיקסל. המטרה – ליצור רובד חדש של מידע, באמצעותו ניתן יהיה להחיל אפקטים מיוחדים על התמונות.

התמונות שמפיקה המצלמה של HTC One M8 יהיו די זהות לאלו שהפיקה המצלמה של הדגם הקודם. החיישן הוא אותו חיישן, בדיוק אותו חיישן, אך ניכר שהחברה ביצעה כמה שינויים באלגוריתם של מנוע עיבוד התמונה ImageChip 2. בתנאי תאורה אופטימליים, תמונות הסטילס נראות נפלא, אין מריחות בצדדים, אין אזורים רועשים. החברים בפייסבוק ובאינסטגרם לא יתלוננו, אבל כאן זה מסתיים. כל ניסיון לביצוע פעולות אחרות עם התמונות דוגמת הגדלה (אפילו במעט!) או הדפסה יוביל לאכזבה – הרזולוציה נמוכה מדי. בתאורה בעייתית, עם שילוב של הגדרות הצילום הנכונות, ניתן גם כן להגיע לתוצאות יפות מאד, אולם יורגש חסרונו של המייצב האופטי.

גלריית תמונות
השוואת צילומי אור יום אל מול צילומי לילה


דרוש הרבה מאד אומץ בשביל לוותר על המייצב האופטי שמסייע בהפקת תמונות מוארות וקטעי וידאו יציבים, מה שבמובן מסוים הופך את מערך הצילום פחות טוב מזה ששולב בדגם הקודם. בכדי לנסות ולגשר על הפער, הוצב לצד המצלמה פלאש LED כפול בשתי טמפרטורות צבע – וזה, אם לומר את האמת, עושה את עבודתו נאמנה. בחשיכה מוחלטת, תתקבל תמונה יוצאת מן הכלל הן בסטילס והן בוידאו, עד כמה שניתן לדרוש מסמארטפון. על בעיית התאורה הצליחה HTC לגשר, אבל מה עם ייצוב הוידאו? הטיפול ברעידות נעשה כאן באמצעות התוכנה בלבד, ומהבדיקה שלנו – התוצאה רחוקה מלהיות אפילו קרובה לבסדר. בכדי לקבל וידאו יציב נהיה חייבים לבצע צילום סטטי או לחילופין לבצע תנועות קלות בלבד. בקשה לגיטימית? ממש לא. מעבר לכך, הצבעים מדויקים עד מאד, השמע פנטסטי.

האפקטים שניתן להחיל על תמונות בהחלט מוסיפים לחווית הצילום. כשהתמונה תתאים מבחינתו של האלגוריתם, נוכל לשנות את אזור המיקוד ולטשטש פרטים אחרים בה, לשנות את צבעי הרקע תוך התמקדות בפרט אחד שלא ישתנה כלל ואף לשנות במקצת את זווית הצילום. כל האפשרויות הללו יהיו ניתנות ליישום על כל תמונה שצולמה באמצעות המכשיר – גם חודשים לאחר שצולמה. נכון שניתן לעשות זאת גם באמצעות אפליקציות צד שלישי, אך סביר שהתהליך יהיה ארוך יותר, מדויק פחות ומקרי לחלוטין. ב-HTC One M8 זה אמור לקרות בכל צילום. אבל רק אמור. אפשרויות העריכה המתקדמות של Duo Camera יהפכו בלתי זמינות בשלושה מקרים: תמונות תקריב, תמונות חשוכות ותמונות בהן הופעל הפלאש.

אפקטים מיוחדים – חיישן עומק ומרחק
וידאו Full HD 1080p

אפליקציית הצילום של ממשק Sense זכתה לשינוי רחב והיא ללא ספק בין העשירות שניתן למצוא. באפשרותו של המשתמש לכוון באופן ידני את הפרמטרים השונים – חשיפה, איזון לבן ו-ISO, וכשימצא את אלו המתאימים לו – יוכל גם לבצע שמירה שלהם בשם, בכדי שבפעם הבאה לא יהיה צורך בהגדרתם מחדש. בנוסף, מציעה האפליקציה שלל מצבי צילום – סלפי (ברזולוציית 5 מגה-פיקסל), צילום כפול (שימוש במצלמה הקדמית והאחורית יחדיו), צילום וידאו במקטעים, וידאו בהילוך איטי ופנורמה ב-360 מעלות. לכל אלו מצטרפת גם אפליקציית Zoe המאפשרת מחיקת אובייקטים נעים מתמונות, שכפול אובייקטים, בחירת התמונה הטובה ביותר, מחיקת עיניים אדומות ועוד.

סיכום

לא לחינם בחרה HTC להעניק לשני מכשירי הדגל האחרונים את אותו השם. HTC One M8 ו-HTC One M7 חולקים באופן כללי את אותם קווי העיצוב, את אותם הרמקולים, את אותו המסך ואת אותה חשיבה מאחורי התוכנה. האם זה רע? -לא בהכרח. החברה לקחה את כל מה שהיה טוב בדגם הקודם והפכה אותו טוב יותר: המכשיר נראה ומרגיש מעולה, המסך מרשים, הביצועים מדהימים והרמקולים הסטריאופוניים הם חוויה של ממש. עם זאת, אין סיבה אמיתית לשדרג מ-M7, אך גם מי שיעשה זאת סביר שלא יתאכזב ואפילו יאהב מאד את השינוי.

htc-one-m8-display

אם רק הייתה ל-One M8 מצלמה שיכולה להתחרות בזו של סמסונג או האחרות, אולי היינו יכולים לכנותו בלב שלם כסמארטפון האנדרואיד הטוב ביותר. התוצאות שמפיקה המצלמה אמנם טובות, אך לא טובות מספיק. כשם שכוויה מלמדת תינוק שאין להתקרב לקומקום רותח, כך היו צריכות התגובות מהשנה שעברה לעורר זעזוע מסוים ולהביא לשינוי מהותי במערך הצילום – וממש מאכזב שזה לא קרה. נכון, הייתה כאן השתדלות, ובמקרים מסוימים ניתן אף לקבל תוצאות טובות יותר משל M7, אבל זה עדיין לא שם. אולי בעתיד.

אין (ולא יהיה) מכשיר מושלם. סוני מצטיינת בעמידות גבוהה ובצילום, סמסונג בשיווק ובחומרה, ו-LG כנראה שעוד תעצב את דמותה במהלך השנה. אולם בזירת קרב קשה כמו זו של עולם הסמארטפונים, לא מספיק להצטיין בתחום אחד או שניים. יש לשלב בין חומרים איכותיים ועיצוב מודרני, בין חומרה חזקה ותוכנה משובחת שתדע לנצל אותה. HTC עשתה זאת בשנה שעברה ובמרבית המקרים הדיחה את מוצרי הדגל של סמסונג אל המקום השני. השנה, אף שלא הציגה פריצת דרך או שינוי כלשהו בכללי המשחק, אין ספק ש-HTC שוב הוכיחה שיש לה מוצר מנצח. ואם בכל זאת צריך להכנס לכינויים הגדרות, אז כן, זהו סמארטפון האנדרואיד הטוב מכולם. בינתיים.

השקה רשמית בישראל – בשבוע הבא

מה אהבנו
|
 עיצוב מתכתי, תחושה יוקרתית
רמקולים סטריאופוניים איכותיים במיוחד
 סוללה חזקה ומצבי חסכון יעילים
|
מה לא
|
חוסרים בממשק המשתמש
 המצלמה: הגיע הזמן להתקדם
|
מחירים (16GB)
|
שוק פתוח: החל מ-4,299 שקלים
 היבואנית הרשמית טאץ’-גרופ: 3,599 שקלים
 ספקיות הסלולר: טרם הגיע למלאי
|
ציון סופי

9.1
לא תתחרטו

גילוי נאות: מסקר המוצר הוא בעליו של HTC One

האריזה ותכולתה

|

9

עיצוב ואיכות בניה

10

חומרה וביצועים

|

9

מסך ותצוגה

10

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

|

9

מולטימדיה

10

סוללה

|

8

מצלמה

|

6

htc-one-m8-back


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים