סוכנות החלל נאס”א תנחית כדור פורח ומזל”ט על ירח הטיטאן

titan-moonהטיטאן, אחד מירחיו הרבים של כוכב הלכת שבתאי, נקרא כך בשל גודלו הרב. הוא הירח השני בגודלו במערכת השמש וקוטרו הוא כמחצית מקוטר כדור הארץ. בדומה לכדור הארץ, לטיטאן אטמוספרה המכילה חנקן, פחמן וחשוב מכל – מים. תכונה זו הופכת אותו ליעד מחקר עבור סוכנות החלל נאס”א, ונראה כעת שהתוכנית הבאה לאחר הגשושית “הויגנס”, אשר הונחתה על פני הירח ב-2005, קורמת גידים.

עד כה, הגורם העיקרי לשלילתן של מרבית התוכניות לשלוח לטיטאן כלי מתנייד היה טכנולוגי. באופן אירוני למדי, התוכנית החדשה מציעה לעשות שימוש דווקא בשתי טכנולוגיות פשוטות יחסית שזמינות אפילו לציבור הרחב – כדור פורח, ומזל”ט עם ארבעה מדחפים המוכר לנו יותר כ-QuadCopter. על פי התוכנית, הכדור הפורח יוצנח אל אטמוספרת הירח ובהמשך ישמש תחנת טעינה ותקשורת עבור המזל”ט, זה יטוס בשמי הירח ויאסוף מידע צילומי אודות פני השטח שלו.

Quadrotorהיתרון הגדול בשילוב כזה של שני כלים טסים הוא בהיעדר הצורך בנחיתה ראשונית על פני הירח. כמו כן, המזל”ט הטס לא צפוי להיתקל באזורים קשים למעבר, כפי שהיה קורה אילו היה מדובר בכלי המתנייד על פני השטח. תצורה זו תאפשר איסוף דגימות גם מפני השטח על ידי נחיתה מקומית של המזל”ט, כאשר בהמשך דגימות הקרקע והנוזלים יובאו לניתוח בתחנת הבסיס שעל הכדור הפורח.

התוכנית עדיין נמצאת בשלביה הראשונים ופרטים רבים אודותיה טרם נקבעו. ידוע שמסתו של המזל”ט תיהיה לכל היותר 10 ק”ג, אך מלבד זאת נותרים שאר מאפיניו ומאפיני הכדור הפורח לא ידועים. עם זאת, הפרוייקט נראה מבטיח למדי ובו בזמן פשוט מספיק על מנת להפוך למציאות בעתיד הקרוב.

(מקור – Geek)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים