גוגל מעדכנת את Chromecast עם אפשרות שכפול מסך המכשיר הנייד לטלויזיה

מכשירים תומכים בשכפול מסך, צילום: Engadget

אמש (ד’) במהלך כנס המפתחים Google I/O 2014 הכריזה ענקית החיפוש על עדכון משמעותי לדונגל ה-Chromecast, המרחיב את הפלטפורמה עם מגוון יכולות חדשות. החשובה מכולן והנדרשת ביותר על ידי קהל משתמשי האנדרואיד היא שכפול מסך, בדומה ל-AirPlay של אפל. כל שיש לעשות על מנת לשכפל את מסך הסמארטפון או הטאבלט אל מסך הטלוויזיה, הוא להכנס לאפליקציית Chromecast ולבחור בדונגל אליו אתם רוצים להזרים את מסך המכשיר.

ההדגמה שהוצגה על-ידי גוגל על בימת הכנס הייתה מרשימה מאוד, והציגה את מסך המכשיר עליו פתוחה אפליקציית Google Earth ושיחות וידאו. שתי ההדגמות היו חלקות להפליא ונראה שגם תכני מולטימדיה ומשחקים יוצגו כמו שצריך על המסך הגדול. מדובר בחיזוק משמעותי לדונגל ה-HDMI, שהפך במהרה ללהיט בזכות תג מחיר של $35 ומגוון שירותי הזרמת וידאו תומכים.

היצע המכשירים שיתמכו בשכפול מסך עשיר ודגמים נוספים יצטרפו לרשימה בקרוב. בין המכשירים התומכים כבר עכשיו: HTC One M7, LG G2, LG G2 Pro, Nexus 4, Nexus 7, Nexus 7 2013, Nexus 10, Galaxy Note 3, Galaxy S4, Galaxy S5.

שדרוג גדול נוסף לו זוכה ה-Chromecast הוא ביטול הצורך להתחברות לרשת ה-WiFi הביתית עם הדונגל על מנת לשדר אליו תכנים. אם מגיע מישהו שאין ברצונכם לחלוק עמו את הסיסמה לרשת הביתית, אבל כן מעוניינים שיציג לכם דבר מה על מסך הטלוויזיה, תוכלו להעניק לו קוד שדרכו יוכל להתחבר ישירות לכרומקאסט, אולם שני המכשירים צריכים להיות באותו המיקום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים