מנכ”ל אפל מגיב לפרשיית תמונות העירום: צפויים שיפורים מהותיים לאבטחת שירותי הענן

בשבוע שעבר התעורר העולם כולו לגלות כי שלל תמונות של דוגמניות ושחקניות מפורסמות פורסמו ברשת האינטרנט. בין המואשמות בזליגתן של התמונות הייתה אפל, נגדה נטען כי התמונות שנגנבו, ככל הנראה הגיעו כתוצאה מחור אבטחה בחשבונות ה-iCloud של המפורסמות.

באפל מיהרו לשחרר תגובה לעניין והודיעו כי לא נמצאה כל פירצת אבטחה בבדיקות שערכה, אולם מנכ”ל החברה, טים קוק, הוסיף לנושא, כאשר בראיון לוול סטריט ג׳ורנל חשף כי בקרוב יחולו שינויים רבים בשכבות האבטחה של שירות ה-iCloud מבית החברה.

מערכת ההתראות החדשה תאפשר למשתמשים להגן על חשבונותיהם באופן מיידי

בתגובה הראשונה מטעם החברה נמסר, כאמור, כי הסיסמאות לשירות נגנבו לאחר שהפורצים לחשבונות ענו נכונה על שאלות האבטחה הנדרשות לצורך איפוס פרטי ההתחברות. “כשאני לוקח צעד אחורה מהתרחיש הנורא הזה ואומר מה עוד יכלנו לבצע, אני חושב על נושא המודעות. אני חושב שאנחנו אחראים להעלות גם את המודעות. אין דבר הנדרש להנדס פה”, אמר קוק בראיון.

כחלק מעדכוני האבטחה הצפויים להגיע בקרוב, ציין קוק כי אפל תודיע למשתמשיה באמצעות הדוא”ל ובמסרונים כשמתבצעים נסיונות לשינוי סיסמת ה-Apple ID, לשחזור מידע על מכשיר חדש או לחילופין כשמכשיר חדש מתחבר עם חשבון ה-iCloud לראשונה. שינויים אלו צפויים להכנס לתוקפם בעוד כשבועיים. “מערכת ההתראות החדשה תאפשר למשתמשים להגן על חשבונותיהם באופן מיידי, כך הם יוכלו להגן על החשבון שלהם או להודיע לצוות האבטחה של אפל״, הוסיף קוק.

נראה שלמרות תגובתה הראשונית, באמצעותה הסירה החברה כל אשמה מעל ראשה, מבינים החבר’ה בקופרטינו כי הם חייבים לקחת אחריות, גם אם חלקית, על מעשה הפשיעה שבוצע דרך אחד השירותים היותר מאובטחים שלהם. במיוחד עכשיו, כשבכוונתה להשיק שירות ארנק דיגיטלי, חשוב מאד לחברה להפגין תשומת לב גבוהה לנושא האבטחה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים