מצרים סגרה כל תקשורת לעולם החיצוני

עצמו את עינכם לרגע ודמיינו שאתם מסתכלים על המכשיר הסלולרי שלכם ומגלים שאינכם יכולים לקבל שום SMS. אתם מנסים להתחבר לפייסבוק, לבדוק איזה תמונות חבר שלכם העלה, אך להפתעתכם אתם מגלים כי לא ניתן להתחבר לאינטרנט ואתם מנותקים מהעולם. עכשיו תפתחו את העיניים – שלום לכם, אתם נמצאים עכשיו בלב קהיר.

למי שלא הבין מה פשר הפסקה הראשונה – תסריט האימים הזה לא באמת יקרה לכם, אך לעם המצרי זאת מציאות קיימת. השלטונות המצרים סגרו בימים האחרונים את כל אמצעי התקשורת לעולם החיצוני, במטרה למנוע מדיווחים על מה שקורה במצרים לצאת מגבולותיה.

בשנים האחרונות, המדיה שנוצרת ברשת (בטוויטר, בפייסבוק וביוטיוב) שוברת את מחסומי עולם התקשורת הישן, בו ערוצים נאלצו לשלוח ניידות צילום כדי לסקור אירוע. היום, בעקבות התפתחות הטכנולוגיה ופלטפורמות שיתוף המידע שלא היו קיימות לפני מספר שנים, עוברות שניות בודדות מהרגע בו מתרחש אירוע כזה או אחר עד לרגע בו הוא מופיע באתרים הגדולים, ישר על מסכי המחשב שלנו. אנו רגילים לחופש מוחלט בכל מה שקשור לתקשורת שלנו עם העולם החיצון, אך לא כך המצב בכל העולם. כרגע עומדת מצרים במבחן גדול מאוד, שימים יגידו מה תהיינה השלכותיו, אך מבחינה תקשורתית אנו יכולים להצביע על גבול חדש שנחצה על מנת להבטיח את יציבות השלטון – ניתוקם של האזרחים מהעולם.

נכון לעכשיו רק קבוצת NOOR מחוברת לאינטרנט, וזאת על מנת לאפשר לבורסה המצרית (שקורסת מאז המהומות) להמשיך לתפקד ולהישאר בקשר עם שאר העולם. כפי שצוין לפני כן, כמעט לא ניתן לשלוח הודעות  SMS, ואף תקשורת בין מכשירי Blackberry נחסמה. האם גם אצלנו תרחיש כזה יכול לקרות, או שמא אנו רחוקים שנות אור מהרגע בו הממשלה תחליט לסגור לנו את הקשר לעולם החיצוני? מה דעתכם על על מה שקורה במצרים, ומה אתם הייתם עושים אם הממשלה הייתה סוגרת לכם את האינטרנט ככה פתאום?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים