Sesame תעזור לבעלי מוגבלויות להשתמש בסמארטפונים

היום כמעט ואין אדם אחד במדינות המפותחות שאין ברשותו מכשיר חכם כזה או אחר, בין אם זה סמארטפון או טאבלט, לכל אחד מאיתנו יש מכשיר שמשרת אותו לכל צרכיו. בעוד שלמרבית האנשים התפעול של המכשיר אינו משימה קשה מידי, ישנם אנשים בעלי מוגבלויות המנועים מההנאה שבקדמה ובעקבות קשייהם אינם מסוגלים להשתמש במכשירים חכמים. בדיוק לשם כך, נפתח פרויקט גיוס המונים ישראלי בשם Sesame שינגיש את עולם הטכנולוגיה לבעלי מוגבלויות.

בעקבות המעבר למסכי מגע הפעלת מרבית המכשירים מתבצעת על ידי לחיצות עדינות ומדויקות על המסך, מה שכמעט בלתי אפשרי עבור אנשים מסוימים. Sesame מפתחת טכנולוגיה חדשה שתאפשר לתפעל את המכשיר גם ללא שימוש בידיים, ובמקום זאת, תפעול המכשיר המלא מתבצע באמצעות תנועות ראש ופקודות קוליות בלבד. את הטכנולוגיה היא הטמיעה במכשיר נקסוס 5 וכעת היא מעוניינת לגייס סכום כסף העומד על 30 אלף דולר.

מי שיתמוך בקמפיין של Sesame בעצם יזכה לקבל מכשיר נקסוס 5 מיוחד הכולל את כל הטכנולוגיות עליהן עמלו ב-Sesame בשנים האחרונות. חשוב להדגיש כי המכשיר יתפקד ככל מכשיר נקסוס 5 הקיים כיום בשוק, אך כמובן הוא יכלול את התוכנה המיוחדת של Sesame שתאפשר לבעלי מוגבלויות להשתמש במכשיר כשאר האנשים.

נכון לכתיבת שורות אלה, Sesame הצליחה לגייס 67 אחוז מכלל יעד הגיוס – מעל 20 אלף דולר, וישנם עוד קצת מעבר ל-20 ימים עד סיום הקמפיין. Sesame התחייבה לתרום מכשיר אחד חינם לאדם שזקוק לו עבור כל 5000 דולר שיאספו, כך שדרך הרכישה ניתן גם לתרום בצורה עקיפה. כל מי שמעוניין לקחת חלק בפרויקט יוכל לרכוש מכשיר נקסוס 5 עם התכנה של Sesame עבור 350 דולר (1342 שקל) כאשר ב-Sesame מבטיחים כי המכשיר יגיע למשתמש בפברואר 2015.

Sesame1

Sesame הוקמה על ידי שני ישראלים בשם גיורא ליבנה ועודד בן דב שדרכיהם הצטלבו כמעט במקרה. בן דב, שפיתח משחקים למובייל שניתנים להפעלה ללא ידיים, נגלה לעיניו של ליבנה בזכות הופעתו בתכנית טלוויזיה בה הציג את פיתוחיו. ליבנה, מהנדס חשמל במקצועו הסובל ממגבלה פיזית, פנה אל עודד והשניים הקימו יחדיו את Sesame. שניהם רוצים לשפר את חייהם של בעלי המוגבלויות ברחבי העולם ולהנגיש עבורם בצורה טובה יותר את הטכנולוגיה שסוחפת את כולנו.

למעבר לעמוד הפרויקט – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים