טלויזיה מבוססת Tizen עשויה להיות התצוגה המרכזית של סמסונג ב-CES 2015

נחישותה של סמסונג בנוגע למערכת ההפעלה Tizen בהחלט מרשימה. במהלך השנה האחרונה צפינו בנסינות החברה לקדם את Tizen דרך מכשיר סמארטפון בלעדי לשוק הרוסי, אשר השקתו נדחתה פעם אחר פעם וכעת נראה כי בוטלה לחלוטין. גוגל הציגה ל-Tizen תחרות משמעותית בקטגוריית המכשירים הלבישים עם השקתה של Android Wear, ומאוחר יותר גם בקרב מכשירי הטלוויזיה עם פלטפורמת ה-Android TV.

סמסונג, עם זאת, לא מתייאשת ומתכוונת להציג טלוויזיה חכמה על פלטפורמת Tizen ב-CES 2015, כך עולה מראיון של אתר cnet.com עם ראש חטיבת המסכים בחברה, קים יון-סוק. הדיווח של האתר לא כולל את הראיון בשלמותו אך מצטט את הבכיר בדבריו: “בתערוכה לא תהיינה הפתעות”. לא ברור האם כוונתו לכלל המוצרים שתציג סמסונג בתערוכה או לקטגוריית הסלון בלבד, שכן הוא מוסיף ואומר כי טרם הוחלט האם מכשיר הטלוויזיה המדובר יהיה האטרקציה המרכזית בדוכן של סמסונג.

בהתחשב במספר הדלפות אודות מכשירי סמארטפון חדשים, נראה שדבריו של קים יון-סוק נוגעים לעובדה שדגם אב טיפוס של טלוויזיה חכמה מבוססת Tizen כבר הוצג לפני מספר חודשים בכנס המפתחים של מערכת ההפעלה.

מטרתה של סמסונג היא, כמובן, ליצור בסיס משתמשים רחב עבור Tizen בשוק מכשירי הסמארטפון והטאבלטים. בשווקים אלו קיימת התחרות הקשה ביותר מצד גוגל ואפל, אך בזכות היותה מערכת הפעלה פתוחה ומשותפת בין מספר קטגוריות מכשירים חכמים, הצלחתה באחת הקטגוריות תגרור צמיחה בקטגוריות האחרות. ייתכן וכעת, לאחר ש-Tizen נתקלה בתחרות קשה בתחום המכשור הלביש, תנסה החברה להקדים את גוגל בתחום הטלוויזיות החכמות. אם כי גם כאן נראה כי הסיכויים להצלחה יהיו נמוכים למדי, שכן לעולם האנדרואיד חוזקות דומות לאלו עליהן בונים בסמסונג, אך בתוספת בסיס מפתחים ומשתמשים ענק וקיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים