החיקוי המושלם: נראה כמו iPad Air ומריץ Windows 8.1 ואנדרואיד ב-$200

למעט מקרים בודדים שהצליחו לחמוק בדרכים עקיפות מהמגבלה, אשר מגיעה מצידה של גוגל, מיקרוסופט או שתיהן יחדיו, אודות הפעלתן של מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-Windows זו לצד זו על גבי אותו מכשיר, רעיון ה-Dual Boot המסקרן לשילוב בין שתי עולמות התוכנה טרם התממש במכשיר טאבלט. אמנם, אם ישנן יצרניות חומרה שאינן חוששות להפר הנחיות או מגבלות מצידן של ענקיות התוכנה מהמערב, מקורן בשוק הסיני הגדול והמבודד. כך בדיוק קורה כעת, כאשר יצרנית סינית בשם Onda משיקה טאבלט המחקה באופן מובהק את עיצוב ה-iPad Air של אפל ומציע למשתמש את שתי מערכות ההפעלה, בלי בושה.

מדובר במכשיר, אשר על הנייר עושה רושם טוב למדי, עם העיצוב והרכב החומרים המוצלח, שמחקים את ה-iPad Air, ומפרט טכני די עוצמתי. ה-Onda v919 3G מציע מסך בעל גודל ורזולוצייה זהים לאלו שניתן למצוא במקור ההשראה – 9.7 אינץ’ ו-2048X1536 פיקסלים. מערך העיבוד במכשיר כולל שבב Bay Trail-T מסוג Z3736F מבית אינטל עם ארבע ליבות הפועלות בתדר 2.16GHz ותמיכה בארכיטקטורת 64 ביט ולצידו זכרון פנימי 2GB RAM. מספיק עבור מרבית תרחישי השימוש על גבי מערכת ההפעלה, אנדרואיד, אך נמוך למדי עבור חווית שימוש נוחה ב-Windows 8.1. לאותה הבחנה ניתן לצרף את נפח האחסון המובנה, אשר עומד על 64GB, אם כי במקרה זה מדובר, לטעמינו, בבחירה נבונה על מנת שלא לייקר את עלות המכשיר, שכן ב-Onda דאגו לצייד את הטאבלט בחריץ להרחבת זיכרון לעד 128GB נוספים.

התמונות שפרסמה היצרנית הסינית אינן מתירות ספק בנוגע למטרתה לחקות את האייפד של אפל. ניתן לראות כי ממשק האנדרואיד הותאם להדמות כמה שיותר לממשק ה-iOS של אפל, עם הטפט האופייני למכשירי ה-iPad וערכת אייקונים מלבניים. כמו כן, מציגה אחת התמונות את הטאבלט באוריינטציה אופקית, כאשר תחתיו מחוברת מקלדת דמוית Type Cover השייכת לטאבלטי ה-Surface מבית מייקרוסופט. אכן, מקלדת כזו מוצעת כאביזר נלווה למכשיר, אך יש בכך, ללא ספק, קריצת “כבוד” מסויימת גם לכיוונה של ענקית התוכנה מרדמונד.

Onda-PR-2באותן תמונות מדגישה היצרנית גם כמה תכונות חיוביות של המכשיר. ישנו כמובן, נושא העיצוב החיצוני של הטאבלט, אשר אם להפשיט ממנו את משמעות הלואי, מציע מבנה אלומיניום אחיד נאה למדי בעובי 7.85 מ”מ. אך גם תכונות נוספות, בינהן סוללה בנפח מכובד של 6200mAh, שתי מצלמות, אחורית ברזולוציה בת 5 מגה-פיקסל וקדמית בעלת חיישן ברזולוצייה של 2 מגה-פיקסל, תמיכה בתקשורת 3G יחד עם יכולת ביצוע שיחות, לחצנים יעודיים ונגישים למעבר מכל אחת ממערכות ההפעלה של המכשיר לאחרת, מחבר MicroUSB עם תמיכה בהתקני זכרון חיצוניים ולבסוף תמיכה בממשק WiDi לשידור אלחוטי של תוכן המסך למסך חיצוני.

ה-Onda v919 3G זמין לרכישה דרך אתר החברה עם מערכות ההפעלה אנדרואיד בגרסת 4.4 KitKat ו-Windows 8.1 במגוון חבילות הכוללות אביזרים נלווים שונים. הזולה בינהן מוצעת עבור 1199 יואן (כ-193 דולרים או כ-760 שקלים).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים