מיקרוסופט עובדת על סמארטפונים חדשים מבוססי Windows 10 לסדרת Lumia ובשיתוף HTC

האם מיקרוסופט הולכת לכבוש את שוק הסלולר בשנה הקרובה? טלפונים חדשים מבוססי Windows 10 עשויים לשנות את מעמדה של החברה. לאחר שבשנה האחרונה כבר נשמעו בתקשורת לא מעט הספדים למערכת ההפעלה ווינדוס עבור סמארטפונים, נראה כי במיקרוסופט אין שופ כוונה לוותר. ענקית התוכנה מתכננת פייט רציני לאנדרואיד ו-iOS, שעדיין שולטות בכ-96 אחוזים משוק הסלולר, עם כמה מכשירים מבוססי Windows 10 שיצאו לשוק במהלך 2015.

מיקרוסופט עובדת על סדרת סמארטפונים חדשים מבוססי מערכת הפעלה Windows 10, בינהם סמארטפון שיפותח בשיתוף עם HTC וכן מכשירים חדשים מסדרת Lumia. לאחר שבשנה שעברה שחררה HTC את ה-HTC One M8 בגרסת Windows לצד מכשיר ספינת הדגל מבוסס האנדרואיד של החברה, יצרנית הסלולר חושפת כי היא עובדת עם מיקרוסופט על פיתוח סמארטפון חדש מריץ Windows 10.

HTC-One-M8-Windowsכשנשאל על גרסת Windows למכשיר ה-HTC One M9 Plus, מנהל חטיבת המכירות של החברה, צינה לין צ’נג, ציין כי HTC עובדת בצמוד למיקרוסופט לקראת שחרור מכשיר מבוסס Windows 10 של החברה. עוד ציין צ’נג כי פרטים נוספים על המכשיר יפורסמו לקראת סוף הרבעון השני או תחילת הרבעון השלישי של 2015.

נראה כי HTC לא תהיה היחידה שתשיק מכשירי Windows 10 בתקופה הקרובה. שמועות נוספות בנוגע לסמארטפונים מבוססי Windows 10 התפרסמו ברשת, כשדווח כי מיקרוסופט מתכננת לשחרר שני מכשירי דגל מתקדמים וכן שני מכשירים לשוק הבינוני מסדרת Lumia.

שמות הדגמים טרם פורסמו, אם כי נראה כי אחד טלפונים יהיה בעל מסך 5 אינץ’ והשני יהיה פאבלט בעל מסך 5.7 אינץ’. מעבר לכך, מבחינת החומרה שני הסמארטפונים יהיו כמעט זהים, בעלי מצלמת 24-25 מגה-פיקסל ומצלמת 5 מגה-פיקסל קידמית. פרטים על רזולוציית המסך ומערכת השבבים גם הם טרם פורסמו, אך נראה כי מיקרוסופט מתכננת לספינות הדגל שלה מפרט מתקדם ביותר ותאריך היציאה לשוק צפוי גם הוא לקראת תחילת הרבעון השלישי של השנה.

אז האם 2015 תהיה השנה הגדולה של מייקרוסופט בשוק הסלולרי? לאחר שמערכות ההפעלה הקודמות שלה Windows Phone 7, 8 ו-8.1 לא הצליחו להפוך אותה לשחקנית מרכזית, רוב המומחים נותרו סקפטיים לגבי נתח השוק שהחברה הולכת לכבוש גם עם מערכת ההפעלה החדשה. עד כה נראה כי החברה בצעה שינויים משמעותיים ב-Windows 10 לסמארטפונים שיכולים רק לעזור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים