NailO הוא משטח מגע הממוקם על הציפורן ושולט בסמארטפון ובמחשב

קרדיט תמונה: MIT

לפני מספר שנים הציגה יצרנית השעונים, Timex, קונספט עתידני מעניין למדי, אשר הציב את תצוגת השעה על גבי ציפורן האגודל. למיטב ידיעתינו, הרעיון לא זכה להתממש במציאות, אמנם הצליח להפנות את תשומת לבם של חובבי הגאדג’טים אל היישומים הפוטנציאלים לשטח הנגיש בקצות אצבעותיהם. עתה, שבע שנים מאוחר יותר, מציג צוות פיתוח מהמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) אב טיפוס של משטח מגע המשמש ממשק שליטה במכשירים חכמים בעודו ממוקם על ציפורן האגודל.

מבנה האביזר פשוט למדי וכולל שלושה רכיבים: משטח מגע, לוח מעגל מודפס וסוללה מזערית. על המעגל הספרתי ישנם מיקרו בקר ושבב חישה האחראים לתרגום אותות הקלט המגיעים ממשטח המגע ולצידם שבב תקשורת בלוטות’, המשמש להתממשקות עם מכשיר סמארטפון קרוב. משטח המגע הינו מסוג קפסיטיבי, מה שלדברי שותפת הפרוייקט, סינדי סין-יו-קאו, מאפשר, לכל הפחות עבור הקהל הנשי, למקם את המכשיר כולו תחת מדבקת ציפורן מעוצבת.

את הקושי המרכזי בתהליך הפיתוח יצרו, כצפוי, מימדיו הזעירים של האביזר. השותף השני לפרוייקט, ארטיום דמנטייב, מציין את הקושי במיקום אנטנת התקשורת, כך שתהיה רחוקה מספיק כדי לא ליצור הפרעה בפעולת השבבים. אולם מגבלתו העיקרית של האביזר, כפי שקורה במרבית המכשירים הלבישים, היא קיבולת הסוללה. לשם הארכת זמן הפעולה, המכשיר תוכנן להיכבה כל עוד אינו נמצא בשימוש ולהידלק חזרה רק לאחר מגע רציף בן שלוש שניות, משך זמן שהמפתחים מצאו כמספיק על מנת למנוע הפעלה לא מכוונת.

מזעור האביזר, ובפרט סוגיית הסוללה, מהווים את עיקר השלב הבא בפיתוח לעבר מוצר מוגמר. נמסר כי הצוות נפגש עם מספר יצרניות מסין לצורך תכנון סוללה בעובי חצי מ”מ, שתוכל להעניק לו זמן עבודה ארוך יותר, בעוד איחוד שלושת השבבים לשבב יעודי בודד יעזרו להקטין את מימדיו עוד מעבר לכך.

ניתן לראות כיצד המכשור הלביש בא לענות על הצורך בשיטת התממשקות טבעית ומהירה יותר עם מכשירינו החכמים לקראת הבשלתו של המחשוב התפיסתי. ממשק מתון של מחוות אצבע על גבי ציפורן האגודל יכול, לטעמינו, לעשות זאת בצורה טובה למדי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים