הוכרז: Project Vault – עולם של אבטחה בכרטיס microSD

בכנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O, הכריזה גוגל על Project Vault, יוזמה להגברת רמת האבטחה במכשירים חכמים באמצעות כרטיס microSD ייחודי אותו היא פיתחה. אף על פי שכרטיסי זיכרון מסוג microSD נועדו במקור לצורך אחסון מידע פשוט, המוצר החדש והמסקרן של גוגל כולל בתוכו מערכת הפעלה שלמה ומתקדמת המסוגלת לטפל בסוגיות אבטחה מורכבות יחסית.

הכרטיס שפיתחה גוגל נתמך על ידי מערכות ההפעלה Android, Windows, ו-Mac OS X ומכיל בתוכו מגוון מנגוני אבטחה מתקדמים: הוא מסוגל לאחסן מידע באופן מאובטח, להצפין סיסמאות וגם לדרוש את אימות זהותו של המשתמש במספר דרכים. בנוסף למנגנוני האבטחה המתקדמים, כולל הכרטיס גם שבב NFC לתקשורת מאובטחת עם מכשירים קרובים ונפח אחסון של ארבעה גיגה-בייט. לדברי רגינה דוגאן, מובילת צוות פיתוח הטכנולוגיות בגוגל, הכרטיס מיועד לשמש ככספת דיגיטלית שמספקת “הרבה אבטחה באריזה קטנה”.

כרטיס ה-microSD החדש מתוכנן לעמוד במרבית הסטנדרטים המחמירים של השוק העסקי ולספק פתרון אבטחה פשוט ונגיש לארגונים. עסקים רבים מאמצים כיום את גישת Bring Your Own Device במסגרתה משתמשים העובדים במכשירם הפרטי, שעובר לעיתים סדרת שדרוגים למניעת דליפה של מידע. בעוד ששדרוגי האבטחה נעשים לרוב ברמת התוכנה, השבב החדש של גוגל מסוגל לספק פתרון אבטחה פשוט ונוח גם ברמת החומרה – פתרון הנחשב חזק יותר בעבור אבטחת מידע.

אם וכאשר יעמוד כרטיס ה-microSD החדש בסטנדרטים המחמירים של השוק העסקי, הוא יוצע גם בעבור השוק הפרטי ויסייע למשתמשים החרדים לפרטיותם לאבטח את המידע היקר להם. בעידן נטול הפרטיות בו אנו חיים, גוגל מעוניית לספק ללקוחותיה תחושת ביטחון ואמון בזמן שהם מפקידים בידיה את חייהם הדיגיטליים.

השבב החדש נמצא כעת בתהליכי פיתוח מתקדמים ועשוי להגיע כבר בחודשים הקרובים אל שותפים נבחרים של גוגל בשוק העסקי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים