פרוייקט Soli – הטאץ’ האישי של גוגל

במסגרת כנס המפתחים השנתי Google I/O הכריזה גוגל על פרוייקט חדש ומעניין שמיועד עבור מכשירים לבישים. הפרוייקט, שזכה לשם Soli, שם לעצמו למטרה להפוך את האינטראקציה עם מכשירים לבישים לפשוטה ואינטואיטיבית ככל האפשר.

עד לפני מספר שנים, מרבית האינטראקציה עם המכשירים השונים נעשתה בעזרת עכבר ומקלדת. בשנים האחרונות, עם עלייתם של הסמארטפונים, נכנס לשימוש נרחב מסך המגע, שמהווה דרך אינטואיטיבית ופשוטה הרבה יותר להעברת פקודות.

אף שמסך המגע אינטואיטיבי הרבה יותר ודורש פחות שטח מהשיטות המסורתיות, הוא אינו אופטימלי עבור מכשירים לבישים כדוגמת משקפיים, שעונים, ופריטי לבוש. פרוייקט Soli מעוניין להתמקד בבעיה הזו בדיוק: בעזרת שימוש ברדאר זעיר הוא מסוגל לקלוט מחוות של ידי המשתמש בדיוק רב ללא צורך במגע.

Google-Project-Soli

הקושי הרב שבבניית מערכת זו טמון במזעור הרדאר: הרדאר הוא מכשיר שמשמש לאיכון עצמים במרחב ועשוי להגיע לעיתים גם בתצורות עצומות מימדים. קבוצת הפיתוח שעבדה על הפרוייקט הצליחה למזער רדאר מגודל של שלט משחק לגודל של מטבע בשווי רבע דולר. המטרה הסופית היא למזער את הרדאר למימדים שיתאימו לכל מכשיר, קטן ככל שיהיה.

על מנת להפיק מידע מועיל מן הרדאר הזעיר, תכנן צוות הפיתוח אלגוריתם מיוחד שמפענח את האות המתקבל מהרדאר. ניתן להגדיר מספר רב של מחוות הפעלה שינוטרו בצורה מדוייקת לביצוע מגוון רב של פעולות. כך ניתן, לדוגמה, לעבור על התראות בשעון החכם בעזרת החלקת האצבע באוויר או לכוון את השעה בעזרת סיבוב חוגה דימיונית.

פרוייקט Soli הוא חלק ממעבדת ATAP, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות. היא מאגדת מספר רב של פרוייקטים מתקדמים שנמצאים בחזית הטכנולוגיה, רובם עשויים שלא להגיע לכדי מוצר מוגמר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים