תקדים: משחק המחשב Batman יוסר ממדפי החנויות עד שיתוקן

מוקדם יותר השבוע יצא לחנויות המשחק Batman: Arkham Knight, הכותר החדש בסדרת באטמן המצליחה. המשחק יצא עבור קונסולות המשחק Xbox One, PlayStation 4 ועבור המחשב האישי (PC) – אולם בגרסה זו השחקנים נתקלו באינספור בעיות, ביצועים ירודים ואף התרסקויות של המשחק. בימים האחרונים לא חסכו שחקני המחשב את זעמם מהחברה המפתחת ומהמפיצה Warner Bros, עד שזו הכריזה, בצעד יוצא דופן, כי המשחק יוסר מכל החנויות לאלתר, ולא ישוב עד שיטופלו הבעיות שהוזכרו.

עיקר הבעיה, כך מסתמן, הוא בניסיון להמיר את המשחק למחשב האישי על ידי מיקור חוץ. המשחק פותח על ידי חברת Rocksteady Studios, אולם נמסר לחברה אחרת בשם Iron Galaxy לשם המרה למחשב האישי, זמן מה לפני שחרור המשחק לחנויות.

לפי דיווח של המפתחת המקורית, ב-Iron Galaxy הקצו צוות קטן מדי למשימת ההמרה, והתוצאה היא משחק רצוף באגים, שעובד באופן לא מוצלח גם על מחשבים חזקים ביותר, ומוגבל ל-30 פריימים בשניה (בניגוד ל-60 פריימים בשניה, או לקצב פריימים לא מוגבל כפי שנהוג במשחקי PC רבים).

קהילת הגיימרים הגיבה בזעם מופגן שלא ניתן היה להרגעה, גם כאשר WB התחייבה כי טלאי תיקון נמצא בפיתוח, או כשהמפתחים שחררו המלצות להגדרות עליהן המשחק ירוץ באופן מיטבי. בקהילות המשחק השונות באינטרנט עלו דיונים על האפשרות החדשה להחזיר משחקים ב-Steam, חנות האינטרנט הגדולה בעולם למכירת משחקים. נטען כי זהו המבחן הראשון של השירות וכי הגיימרים צובאים על כפתור ה-Refund.

חברת WB שחררה את ההודעה הבאה:

אנו מתנצלים בפני מי מכם שנתקלו בבעיות ביצועים ב-Batman: Arkham Knight על המחשב האישי. אנו מתייחסים לתקלות אלו ברצינות רבה ולכן החלטנו להקפיא את מכירות המשחק למחשב האישי בזמן שאנו מתאמצים לטפל בבעיות אלו ולעמוד בסטנדרט שלנו למשחקים איכותיים.

אנו מעריכים את לקוחותינו ויודעים שבעוד ששחקנים רבים נהנים מהמשחק על המחשב האישי, אנו רוצים לעשות כל שביכולתנו לשפר את החוויה עבור שחקני המחשב כולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים